vliegenmasker of is haar voorpluk genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

vliegenmasker of is haar voorpluk genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:09

mijn pony heeft alweer een ontstoken oog door die poedersuikervliegen Boos!
ze heeft al vaker een klein beetje last van traanogen, daarvoor deed ik er ook bright eye op en dat hielp wel redelijk.. maar vandaag was het ineens echt ontstoken (dik en een beetje warm, en als je het bovenste ooglid optilt is het ook rood en ze blijft maar tranen). ze heeft het al eerder gehad een paar jaar geleden en toen had ze druppeltjes van de veearts, nu heb ik een zalfje van iemand anders op stal.

maargoed, ze heeft gewoon veel last van die vliegen en ik zit er een beetje aan te denken om toch maar een vliegenmasker te kopen. Eerst vond ik het nooit zo nodig, omdat ze een lange voorpluk heeft en die hangt helemaal voor dr ogen.. maar aan de andere kant zijn die manen nooit echt schoon en soms hangen ze er ook naast, dus het kan wel een beetje gaan irriteren.

wat is nou het beste? gewoon zo laten die manen of een vlecht erin en dan een vliegenmasker zodat ze er helemaal geen last meer van heeft?



co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:28

wat je ook kan doen is een beetje vliegenspray op een sponsje doen en dat dan om de ogen heen wrijven. Helpt vaak ook wel. Wel eerste de oogjes een beetje schoonmaken want het kan ook zijn dat de vliegjes in haar ooghoeken hin eieren hebben gelegd, dat hoor ik wel eens vaker.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:28

als ze er ontsoken ogfen va krijgt zou ik wel een vliegenmasker nemen..

Dag lieve mama...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:38

Par heeft ook een lange voorpluk maar toch ook een ontstoken oog door die %$&^*^* vliegen.
Maar een vliegennetje zag ik niet echt zitten met dat rare beest dus smeer nu gewoon anti vligengel van Hofman onder haar ogen.
Nergens meer last van.

Als ze er erg last van heeft zou ik dus ondanks de voorpluk toch een vliegennetje of anti vliegen spul gaan gebruiken.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:52

tja het vliegenspul wat ik heb mag niet bij haar ogen volgensmij (veerust).
het werkt trouwens wel heel goed, maar alleen op haar lichaam dan..

als ik spulletjes rond haar ogen ga smeren ben ik bang dat het zo'n kleverige boel wordt met die manen..
ik ga eerst morgen die voorpluk maar eens goed schoonmaken/wassen (wordt een drama, dat vind ze niet leuk!!) want al die snotjes uit dr ogen gaan ook in die manen zitten..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:07

Ireentjuh schreef:
tja het vliegenspul wat ik heb mag niet bij haar ogen volgensmij (veerust).
het werkt trouwens wel heel goed, maar alleen op haar lichaam dan..

als ik spulletjes rond haar ogen ga smeren ben ik bang dat het zo'n kleverige boel wordt met die manen..
ik ga eerst morgen die voorpluk maar eens goed schoonmaken/wassen (wordt een drama, dat vind ze niet leuk!!) want al die snotjes uit dr ogen gaan ook in die manen zitten..


Daarom heb ik ook die van Hofman gekozen, dat is ene gel die je dus op het hoofd mag smeren, behalve boven de ogen want als ze zweet kan het in haar ogen komen.

Je smeert het er als het ware gelijk in en het ruikt niet eens vies.
Volgens de vliegjes wel maar dat is alleen maar prettig *LOL*

Mijn paard is dan ook 1 van de weinige op het land wiens hoofd niet zwart van de vliegen is met dit weer.
En ze heeft neit zo'n raar zorro masker op Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:31

Waar een paard trouwens ook ontstoken ogen van kan krijgen is van een lange voorpluk Lachen dat hebben veel paarden hier op de manege ook (ook pensionners) Die mensen doen dan een vlechtje in de voorpluk en dan kan je dus evt. een vliegenmasker om doen.
Enne.. veerust zou ik idd niet om de ogen smeren nee.. lijkt me nogal chemisch spul (het knetterd zelfs als het uit de bus komt Verward).
Dan lijkt mij de vliegenmasker wel een goede oplossing!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 07:38

Ik heb ook zo'n vliegenmasker gekocht omdat mijn toen 1-jarige zo last had van irriterende vliegen. Maar nu is het weer zomer en ik heb nog geen ontstoken oog gezien, soms een traan maar meer niet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:10

Mijn paard had ook hele ontstoken ogen, ik had zo'n sliertjes dien voor aan je halster en die rot vliegen prikken daar gewoon door heen het was echt heel zielig, want op een gegeven moment zat het ook dus echt helemaal dicht he hij zag niets meer, ik heb nu een vliegenkap (ziet er niet uit) maar het help super, hij heeft nergens meer last van alle andere paarden in het land lopen hoofdschuddend voorbij en hij kan lekker rustig grazen nou, ik zou het je zeker aanraden!!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:29

Zo'n masker is wel aan te raden als je paard last heeft van ontstoken hogen. Let wel op dat je hem goed dicht doet, zodat er geen vliegen vanaf de onderkant in kunnen vliegen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:12

Ik zou haar ook een vliegenmasker omdoen. Want die @#^(*^$ vliegen zijn echt irritant als ze bij haar ogen zitten.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, charootje, hooi, IASCrawler, serenta, Tess1 en 37 bezoekers