Lijkt je paard op zn vader?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 11:15

Ja misschien stom, maar ik vind het leuk om hengsten te zien en hoe zijn nakomelingen erdan uitien.
Misschien een heel ander uitelijk?

Bij fjorden en haflingers is het misschien wat anders, want fjorden lijken altijd op elkaar.

Ik vind dat mijn Loki veel op zn vader lijkt. Ik hoop dat hij later net zo mooi word als zn pappie, maar ik dnek het eigenlijk wel, omdat ie nu al zo veel op hem lijkt!
Moet je zien!
[img]../upload/273/lenngarda.jpg[/img]
Papa Lenngard

[img]../upload/273/loki.jpg[/img]
zoontje Utgard-Loki

[img]../upload/273/12.jpg[/img]
Loki

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:23

Grandioos (Koos) Lovers lijkt heel veel op zijn grootvader van moederskant Marko. Koos heeft ook echt Reitze in zich, Koos zijn vader dus. Lachen

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:48

Ozabel schijnt qua koppie sprekend op Chronos te lijken...........(wel heel mooi Lovers )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:54

Paddy lijkt in kleine dingen op naturel. Haar hoofd is niet zo lang maar wel ongeveer hetzelfde profiel. Ze is ook vrij compact maar niet zo grof als hij. Ze heeft ook dezelfde hals. Verder lijkt ze het meeste op haar moeder, ook qua karakter want ze is totaal niet zoals naturel. Haar volle zus lijkt erg op haar, alleen iets minder chique, ook meer een naturel qua karakter.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:54

Hahah ik zag die fjorden en ik vind alle fjorden op elkaar lijken Bloos .
Ik had een 4 jarige ruin van last liberty en hij leek er als 2 druppels water op, alleen was die van mij een tikkeltje lichter dan zijn vader. maar echt alles hetzelfde.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:00

Jesper lijkt ook op zijn vader, Belisar. Eerst een onduidelijke foto van Belisar:
[img]../upload/156/belisar.gif[/img]
en nu Jesper toen hij nog jong en onschuldig was *LOL*
[img]../upload/156/jesper_stand.jpg[/img]
Lijkt hij of niet?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:07

Mijn paard heeft net zoveel meegekregen van zijn vader als van zijn opa.
Maar hij lijkt wel veel op die van Jasmijn!
[img]../upload/523/o_gespiegeld.jpg[/img]

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 12:09

ja joh die lijken echt veel op elkaar!! echt leuk joh!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:19

Ik vind wel dat mijn paard (Rinaldo) veel weg heeft van z'n vader. Het enigste wat hij mist zijn de witte voorbenen en de bespiering. Dat laatste komt (hopelijk) nog wel want hij is pas 3,5 jaar oud.

Oordeel zelf maar:

Z'n vader (Amsterdam)
[img]../upload/951/amsterdamohz_ml.jpg[/img]

Rinaldo
[img]../upload/951/rinaldo.jpg[/img]

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:25

Inderdaad Jasmijn.. die gelijkenis is wel heeel groot!! Leuk zeg!!
Maxie lijkt heel erg op zijn moeder... (Ik heb geen gescande foto's.. ik zal eens kijken of ik ergens iets kan scannen)
En Parisienne lijkt weer op haar vader..(Inspekteur) ze heeft dezelfde uitdrukking op haar gezicht en een zelfde model hoofd.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:26

Jesper en zijn oom in de pas de deux. De vader van Figaro (Saros) is de opa van Jesper.
[img]../upload/156/jep_en_figaro.jpg[/img]

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:28

Dit is ook ontzettend leuk!!! Hahahaa...
Je ziet behoorlijk wat gelijkenis! Leuk idee zo!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:29

Unieke foto hoor, Jep met ingevlochten voorpluk, heb ik anders nooit, zijn voorpluk is veel te mooi.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:43

[img]../upload/20/loek.jpg[/img]
Lodewijk zijn vader Loek was op deze foto al ruim 20
[img]../upload/20/lotk3.jpg[/img]
dit is Lodewijk(Loek xOrbaldo x Banier x Dante)
[img]../upload/20/alderik.jpg[/img]
Dit is Alderic(Loek x Banier x Dante) de goedgekeurde hengst en een broer van Lodewijk.
Ze zijn niet hellemaal volle broers.
Alderic is een zoon van Charlotte.
Floor is een dochter van Charlotte en is de moeder van Lodewijk.WBt karakter heeft Lodewijk wat meer van zijn vader hij is iets heter dan zijn moeder.
Hij heeft ook de beweging van zijn vader.
Alderic heeft wat meer de beweging van zijn moeder.
Lodewijk heeft de ogen en neus van zijn moeder maar het hoofd (groote) van zijn vader.
Ik heb zijn moeder 5 jaar gereden en zijn vader 2 keer life op stal mogen zien en aaien.We hebben Floor zelfs weg gebracht toen voor de dekking.

[img]../upload/20/hanno.jpg[/img]
Dit is Hanno de vader van Hinke.
Hinke heeft het Front van haar vader en voor de rest alles van haar moeder *LOL*
waar die bles vandaan komt????
Geen idee van moeders kant zit die bles er helemaal niet in en paps heeft helemaal geen aftekening op zijn hoofd
[img]../upload/20/kimhinke.jpg[/img]
[img]../upload/20/image2.jpg[/img]
Hinke (Hanno x Orbaldo X Banier X Dante)

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 13:38

Hee Desiree,
Ook een naturel. Wij hebben ook een afstammeling van naturel. Hij lijkt er dus wel erg op. De centebak (onderlip), lang hoofd, Robuste postuur, en sterke gebeente.
Hij is van kleur iets lichter (nog wel een donkerbruin) En zijn uitdrukking op het hoofd zijn gelijk. Ik heb Naturel in Levende lijve mogen zien tijdens een hengstenshow en het is net mijn vriendje.
Verder heeft hij helaas net als zijn vader een longprobleem.

Op wedstrijden ben ik ook nog een aantal afstammelingen van Naturel tegen gekomen en bijna allemaal lijken ze wel op elkaar.

Verder is 'd onze niet zo gemakkelijk met rijden, terwijl de meesten wel gemakkelijk zijn.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 13:58

Mijn vorige paard was een Belisar, en leek heel erg op Belisar. Toen ik Luitenant kocht stond hij in Diever waar toen ook Belisar stond. Dus gelijk naar Belisar gekeken en net of in naar Luitenant stond te kijken, zo lijken ze op elkaar. Wat opvallend is dat de Belisars meestal een Cob maatje hoofd hebben, twee witte hoog oplopende benen, meestal vos en niet de makkelijkste. Maar dat laatste is wel zo, dat als je hem voor je gewonnen hebt hij het ook doet. Hij was wel 100% betrouwbaar en probeerde mij nooit eraf te gooien, maar kon wel erg heet worden. Ik heb gehoord dat veel Belisars dat hebben en zo ook de Houston nakomelingen (houston is een Belisar).

Nu heb ik een Kennedy en qua uiterlijk lijkt hij er niet op. Verder heb ik hem nog te kort om de karaktertrekken goed te kennen en van Kennedy weet ik heel weinig. Dus als iemand nog wat weet over de karakter van Kennedy????

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 14:47

Dit is de pa van Udinde:
[img]../upload/49/Bazuin_mooi.jpg[/img]
[img]../upload/49/bazuinmooi1.jpg[/img]

En dit is Udinde zelf:
[img]../upload/49/krabbelen.jpg[/img]
[img]../upload/49/udinde_aan_touw_2.jpg[/img]

Ook al moet ze nog zoveel groeien, ik vind haar op het moment wel wat van haar pa hebben. Iig de aftekeningen, die zijn nagenoeg gelijk. Udinde heeft 1 bruin voetje, terwijl Bazuin daar een klein sokje heeft. Blessen lijken ook erg.
Sja en qua karakter schijnt ze ook erg op hem te lijken. Heel braaf Schijnheilig ( Extreme duivel ) en lekker koel in haar hoofdje.

Maar ze lijkt ook op haar mam.
[img]../upload/49/marathon95-1.jpg[/img]

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 14:52

Adventure is echt precies z'n pappie (Arabah Abbah). De kleur, bouw, beweging, enz... echt z'n paps!
Volgens de fokker is het karakter van Ad echt van z'n moeder (Summertime). Ma was namelijk heel aanhalig, lief en meewerkend, terwijl paps toch wat koppiger is.
Dus daar ben ik wel blij mee.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:10

Jaaa!! Joop lijkt ookal zo op z'n vader (michelangelo) maybe lukt het me ooit nog om dr fotoos van neer te zetten Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:18

Pinky lijkt wel redelijk op zijn vader. Maar meer op zn moeder vind ikzelf.
Als ik straks thuis ben zet ik hier wel wat foto's neer...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:39

Drug overerft ook heel duidelijk. Dus Voltrack is net Drug (niet qua kleur, maar qua bouw, en dan vooral t koppie).
Joop lijkt heel erg op Aram, is alleen wat donkerder, maar daar heb ik in ITP al een keer over gekwijld....

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:42

hmm ailin heeft geen pappa en mamma, tenminste niet dat ik weet wie. ze heeft ze wel naturlijk gehad. (eigenlijk geloof ik dat de ooievaar haar gebracht heeft maarja laat dat maar zitten)

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:43

Dankzij Paulien heb ik gezien dat Nina bijna haar vader is. Haal kleur en aftekening helaas niet. Maar echt dat koppie, de bouw, de uitstraling is echt Neron. Het enige wat verschilt is dat Neron iets meer spul tussen de beetjes heeft hangen! Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 16:16

He femmy, ik ben naar jouw site wezen kijken, die van jou is inderdaad een echte naturel! lijkt er sprekend op! Ik haalde hem er zo uit van de 2. Kan ook goed springen he! Kon Naturel ook. Paddy schijnt ook hele goede kwaliteiten als springpaard te hebben. Ik heb zo ook ooit een naturel ingereden, Naturel x Overste. het fijnste paard dat ik ooit heb gehad. Leek sprekend op zijn vader. Ik heb helaas nooit meer iets van hem vernomen.

Pax
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-08-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 16:18

Onze Amsterdam-merrie heeft qua uiterlijk weinig meegekregen van vaders maar lijkt 2 druppels water op moeders (Vincent).Wel heeft haar veulen van Gribaldi de looks van vader: veel front en hoogbenig.
Onze ruin heeft weinig weg van de hengst Ramiro maar is zowel qua uiterlijk als karakter een echte Purioso, gelukkig maar want de meeste ruinen van Ramiro schijnen nog al lauw te zijn ('t is een vos en qua karakter een gevoelig/heet paard).