Is een canvas deken ook waterdicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-01 10:17

Hoi,
Eigenlijk zegt de titel het al: is een canvas deken ook waterdicht? Ik zoek nl een lekkere buitenspeel deken en dacht, he misschien is dit een optie!
Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 10:19

Volgens mij wel Danielle, je kan het ook altijd nog inspuiten met waterdichtspul.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 10:22

Alleen een Nieuw-zeeland...

Maar vaak regenen die toch door als je dagen hebt zoals afgelopen week.
Echt waterdicht zijn Rambo's of Bucas'...


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:12

Ben het met Sjuimpje eens, zelfs na inspuiten zou ik mijn paard toch niet met een canvas dek in de regen zetten.

Navragen is beter dan afvragen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:23

Nee, uiteindelijk lekken die toch door. Maar als het maar om een half uurtje buiten spelen gaat kan het best, voor de hele dag buiten zou ik het niet doen. Let vooral op dat er geen naad over de rug loopt want die gaat gegarandeerd lekken. Je hebt ook dekens van een soort plastic, die ademen weliswaar totaal niet, maar ze zijn wel 100% waterdicht! Ideaal om over een wollen deken oid heen te doen tijdens het buiten spelen, makkelijk schoon te maken en je paard blijft gewoon droog. Niet geschikt om de hele dag mee te lopen want ze gaan er na een tijdje ontzettend van zweten (regenpak-idee)

Nulla tenaci invia est via

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:24

Nope zijn niet waterdicht (heb het ondervonden vorig jaar).

Heb zelf nu een regendeken gekocht voor Leys (hele dunne) die kan ik ook over de canvas leggen. Deze mag ik wassen in de machine maar niet naar de stomery brengen want dan is hij niet meer waterdicht.

Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:36

Ik gebruik voor jonge paarden of hengsten wel altijd canvas dekens voor buiten. Ook dag en nacht in de wei indien nodig.
Ze zijn oersterk (sommige heb ik al 8 jaar of langer) en bij mij blijven ze waterdicht. Zelfs in de ergste hoosbuien.

Ik heb alleen wel altijd echte New Sealand dekens gehad, meestal tussen de 500 en 600 gulden. Maar ze zijn het geld echt waard!
Ik heb bij anderen wel canvas dekens gezien van 200 gulden, die zijn inderdaad meestal niet waterdicht of gaan snel kapot.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 14:28

Ik heb een canvas deken en die is zeker Niet waterdicht.
Na insprayen met van dat tenten-water-dichtmaak-spul was ie wel waterdichter maar niet waterdicht. Haha!

Met een naad over de rug zal je deken nooit echt waterdicht kunnen zijn. Helemaal niet als het er ook nog bij waait, de regen slaat er dan gewoon doorheen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:50

Bij de "echte" New Sealand dekens zit er op de rug, onder de canvas laag, nog 2 speciale lagen. Ik weet niet precies wat ze ervoor gebruiken Verward
In iedergeval een laag jute en een wollen voering, maar daartussen zit ook iets. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze doorlekten.
Ik heb ook een model met staartflap, die best ver doorloopt en aan de zijkant vast zit. Ze zijn echt goed ingepakt.

Het enige nadeel vind ik dat ze loodzwaar zijn. Zeker als ze nat zijn!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 15:17

Nee een gewoon canvas dek is niet waterdicht maar wel super handig! Ik heb een hypo-sport canvas dek ofzo Verward en die krijgt je paard/pony dus echt niet stuk. Ik had zo'n grappige pony die als ie het warm had 's nachts zelf z'n dek maar even af deed (deed gewoon de borstsluiting los) maar er is nooit een scheurtje ingekomen!
Enne bovendien canvas dekken zijn ook niet zo heel duur, rond de 100/ 150 gulden. Een Rhino is super en waterdicht enzo maar kost gauw 250,-!!

Groetjes Jolanda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 137 bezoekers