hengst voor concordemerrie gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

hengst voor concordemerrie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 15:20

ik heb een concorde x persian path merrie,
een zwaar typje, dus ik zoek een wat lichtere langelijnde hengst,geen dressuurhengst iig!!
laat ik het nog moeilijker maken, ik zoek eik een bonte, niet al te dure hengst....iemand ideen??

dit is btw the merrie :
Afbeelding
Afbeelding


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 19:58

ik zat zelf te denken aan limbo (sbs stamboek) ik heb eerder een bonte gehad van die hengst, en dat was een superbeest, terwijl die moeder maar een heel simpel basistypje was.
want als er een generatie tussen zit, dan mag dat toch (limbo is van concorde!)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:30

Ik zou er gewoon een kwalitatieve springhengst opzetten, is mooi springbloed. Maar als je perse bont wilt moet je dat zelf weten. Ken zelf geen goede bonte hengst.

.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:34

Ben ik met je eens, Rick. Ben sowieso bepaald geen voorstander van zulke kleurtjesfokkerij. Een goed paard heeft geen kleur. Kijk naar je merrie, wat zijn haar sterke en zwakke punten, en zoek vanuit die wetenschap een geschikte hengst uit. Ongeacht de kleur.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:34

Uit welke merriestam komt jouw merrie???

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 17:34

mijn merrie komt niet uit een bepaalde merriestam,en het veulen dat ik wil gaan fokken is over een paar jaar voor eigen gebruik, ik ga nl volgend jaar internationaal rijden en dan zeg ik het paardrijden dus een tijdje vaarwel, vandaar dat ik d'r laat dekken, en zodra ik wat centjes heb verdiend ga ik m inrijden , ik ben niet wedsatrijdgericht en dat veulen is dus ook voor de hobby en misschien af en toe een crossje .aangezien ik gek ben op bont en schimmel, wil ik dus een bonte proberen.
mij daarvan af praten helpt niet,dus geef me liever tips voor een leuke bonte hengst


rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:40

Zelf kan ik als enigste Bonte(spring) Hengst Ed King Hill bedenken, maar dat is denk niet wat je zoekt..

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:55

rooslover schreef:
Zelf kan ik als enigste Bonte(spring) Hengst Ed King Hill bedenken, maar dat is denk niet wat je zoekt..


Cool Cracker S is er ook nog, maar ja dat wordt flink inteelt met deze merrie Tong uitsteken . Volgens mij heeft ie trouwens nog een halfbroer? Ze zijn overigens niet KWPN-ggk of erkend, ik weet niet of dat een vereiste is?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:00

Ik ga met _Rick mee. Kies een goede springhengst, daar zijn er tig van. Als je perse bont wilt, maak je de keuze zo beperkt, de kwaliteiten van het paard gaan dan hard achteruit.

En een bonte hengst betekend echt nog lang niet dat je ook een bont veulen krijgt. Stel je voor dat je een 'saai' bruin veulen krijgt. Wat dan? Dan heb je geen bijzondere kleur, EN geen bijzondere kwaliteiten.

En wil je het veulen echt 20, 25, 30 jaar houden? En kan dat ook? Wie weet gebeurt er wel iets.... Een goed paard kun je aan een beter adres kwijt, als een slecht / middelmatig paard. Die gaan vaak naar slechte ruiters, naar een manege of naar de slacht.

En nog wat: Is Ed King Hill dan een springhengst??? Ik dacht dat ie meer dressuurmatig / allround werd bereden en is gefokt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:35

carola schreef:
En nog wat: Is Ed King Hill dan een springhengst??? Ik dacht dat ie meer dressuurmatig / allround werd bereden en is gefokt.


Is een tijdlang in de springsport uitgebracht door Wout Jan van der Schans.


Ik zou niet voor bont gaan want in Nederland is er denk ik geen passende bonte hengst voor jouw merrie.
Ik zou eens in Duitsland kijken, daar hebben ze meerdere bonte hengsten die goedgekeurd zijn. Misschien zit daar wat tussen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 11:45

[quote="carola"]Ik ga met _Rick mee. Kies een goede springhengst, daar zijn er tig van. Als je perse bont wilt, maak je de keuze zo beperkt, de kwaliteiten van het paard gaan dan hard achteruit.

En een bonte hengst betekend echt nog lang niet dat je ook een bont veulen krijgt. Stel je voor dat je een 'saai' bruin veulen krijgt. Wat dan? quote]

een goede springhengst is niet te betalen voor mij, en ik heb een schimmelmerrie, dus een bruin veulen heb ik zeer weinig kans op,aangezien schimmel heel erg dominant is!
ik heb wel veel kans op een bonte schimmel....ook wel apart.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:45

Persoonlijk zou ik dan helemaal niet fokken. Je weet dat je geen veulen krijgt met een goed papier, en ALS je hem / haar toch ooit moet verkopen, wat dan?

En voor bont betaal je ook. Als jij 400 euro te besteden hebt, en je hebt de keuze uit 2 hengsten voor dat geld, een bruine en een bonte, dan zal de bruine betere kwaliteiten hebben. Want voor dat bonte kleurtje alleen al betaal je heel wat.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:20

ik doe het tog,ik ben eigenwijs,en ik vroeg in dit topic niet om commentaar, maar om leuke bonte hengsten!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:35

Moet het perse een goedgekeurde hengst zijn?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 17:06

uiteraard

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:49

Bij het KWPN is maar 1 goedgekeurde bonte hengst en dat is Samber. Wil je perse vol KWPN-papier dan is dit bij mijn weten de enige mogelijkheid. Als ie volgend jaar niet in de paardenhemel rond wandelt tenminste, hij wordt ook al een dagje ouder.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 20:50

samber ben ik niet zo'n fan van, en zeker niet op mijn merrie, ze is van zichzelf ook al zwaar,en naar mijn weten fokt samber ook redelijk zware nakomelingen
limbo heeft mijn interesse wel gewekt, ik heb een hele leuke gehad van limbo x variant. maar limbo is wel een sbser. de nieuwe heuvel schijnt ook leuke hengsten te hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:52

Er is toch een soort club van bonte paarden fokkers, die hebben zelfs een aparte veiling, misschien weten die een leuke hengst hier of in Duitsland

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers