vraag voor mensen met een haflinger ( en excuses...)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 20:30

Het spijt me vreselijk voor iedereen die een haflinger heeft, maar ik moet zeggen dat het tot nu toe niet echt bepaald mijn favorite ras is. Niet meteen boos worden, vraag het me gewoon erg af hoe het nou zit. Even uitleg:

Ik ken 5 haflingers "echt goed"

Homer: vreselijk lief, altans, toen hij niks te eten kreeg. Nu hij "normaal" is, heeft hij z'n ruiter er al meerdere malen afgegooid, ten gevolge dat de ruiter nu nog banger is geworden dan dat ze al was.

2 zonder naam: trappen "zomaar" naar andere paarden.

Carmen: heethoofd, dribbelkont......is ook erg goed in het gebruiken van achterbeentjes, zowel bij paarden als bij de smid....

Silke: grrrr, om maar niet over te spreken. Dat beest is gewoon gestoord. Agressief en onbetrouwbaar.

Er zal natuurlijk ook wel iets verkeerd worden gedaan door de ruiters, maar een pony is niet zomaar agressief natuurlijk.

Ok, dus nu is mijn vraag: zijn hier nog mensen met een betrouwbare haflinger? Niet gemeen bedoeld hoor, maar dit doe ik juist om mezelf geen haat aan te praten tegen hafs........


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:35

Nou, ik ben laatst met wat vriendinnen paarden wezen huren. Had ik ook een Haffie, maar dat was echt zo'n gaaf beest! We hebben echt gecrossed door de plassen, dat paardje was zo braaf.
Eerlijk is eerlijk, ik zal ook niet gauw een haf kopen, ik val op een ander type paard.
Maar ik vind ze wel gaaf hoor. Hier op stal staan er ook een paar...allemaal met zo'n lekkere bolle kont! Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:44

kom maar een keer naar jamaica, hier zit echt geen kwaad in, alleen door haar leeftijd is ze nog een beetje lomp (je krijgt weleens een kopstoot enzo).

Maar ik herken je verhaal, ik heb dat met fjorden, altijd slechte getroffen.
Tuurlijk zijn er goeie (Milena) maar het is niet mijn type paard

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:00

Ik denk niet dat je alle haffen over een kam kunt scheren, maar uiteraard hebben rassen bepaalde eigenschappen die idd (globaal) overeenkomen. Wat jij dus zegt komt mij heel bekend voor, de haffen die ik ken zijn ook zo en ik weet zeker dat de ruiters daarvan niet de oorzaak zijn. Het zijn gewoon dieren met karakter en een eigen wil die niet van alles pikken. Eigenlijk zijn ze best slim. *LOL* Maar je hebt gelukkig ook veel van die goedzakken er tussen zitten, het is immers een heel populair ras voor jong en oud.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 21:04

Citaat:
Op 2001-09-09 22:00, schreef Mirte:
Ik denk niet dat je alle haffen over een kam kunt scheren, ....


Ik dacht al dat dit zou komen, maar dat is niet mijn bedoeling.......ik scheer hier niks over 1 kam, maar ben gewoon nog geen lieve haflinger tegen gekomen, en ik was er benieuwd naar wie hier nou een haflinger heeft, en of die allemaal wel (of niet) even lief zijn.......

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:05

Waarschijnlijk heb je net de verkeerde haffies voor je gehad.
Toch staat een haflinger bekend om z'n vriendelijkheid en een rustig karakter.
Margot is vroeger ook niet best behandeld, maar met het geven van vertrouwen kom je heeel ver.
Ik heb nu een echt band met Margot opgebouwd:
Door het maken van een routine weet ie waar hij aan toe is.
Margot is een schat, en heel goed met kinderen!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:18

Nou... ik denk dat je idd gewoon toevallig alleen maar 'slechte' haflingers bent tegengekomen. En ik toevallig alleen maar 'goede'. Op de haflingerhengstenhouderij waar ik stallen uitmest, staan ook heel vaak merries en van al die dieren die ik daar heb gezien heeft er nog nooit een naar mij gebeten of getrapt. En er heeft er nog nooit een echt gemeen gedaan tegen andere paarden. Het zijn allemaal goedzakken. Maarja, da's natuurlijk alleen maar mijn mening en ik zie alleen maar een moment-opname van die dieren, omdat ze daar vaak alleen maar zijn om gedekt te worden en ik kom er alleen op zaterdags.
De hengsten die ken ik wel en die zijn allemaal heel erg lief. Ze hebben natuurlijk wel hun slimme trucjes, maar dat heeft ieder paar wel (alleen hebben haffies dat misschien iets meer Knipoog )
Ik vind haffies iig Lovers Lovers en vooral deze [img]../upload/976/wallenstein.jpg[/img] Kwijl

_________________
Man: Is this seat empty?
Woman: Yes, but this one will if you sit down...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: assie op 2001-09-09 22:18 ]</font>

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:38

Hoi, even een reactie. Had nog nooit met hafs te maken gehad tot op heden. janneke is nog jong (4 jaar) maar heel lief en aanhankelijk. Ze moet nog wel goed ingereden, maar tot nu toe heeft ze nog niets gedaan. Want zelfs mijn tweejarig dochter heeft er rondjes op gereden, en ze deed niets....
goed he, zijn toch ook wel goede hafs groetjes Margaret.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 07:33

Ik rijd ook op een Haf en ze is heel lief maar wel een druktemaker. Een enorme dribbelkont en heel oplettend, dus schrikt ook vrij snel.
Van een Haflinger had ik ook een wat meer koelbloedig karakter verwacht, maar ja dat verschilt natuurlijk per paard dus er zullen ook best hele brave en rustige Haflingers zijn.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 07:55

Als je het zo stelt klopt het natuurlijk niet. Het zijn niet allemaal rotte appels. Als je bijvoorbeeld een KWPN-er hebt kan die ook best vals zijn. Dat is maar een klein gedeelte ervan, terwijl de rest allemaal hartsikke braaf is.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:20

Tja ieder mag zijn menig hebben als jij een hekel Haha! aan halffies hebt mag dat toch Verward .

Ik ken ook de nodige die geen KWPNer of NRPSer willen hebben omdat ze ze niet leuk vinden. Tja dus ieder zijn mening Party!! . Daar is bokt toch voor Pling

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 10:22

ja ieders zn eigen mening.

Toen ik besloten had om een eigen pony te kopen, moest ik natuurlijk een ras uitzoeken. Ik hou van koudbloed en winterharde paarden (is een haf een koudbloed met zoveel arabisch bloed erin?

Ik heb een fjord gekozen, omdat ik aleen maar leuke en aardige fjorden heb meegemaakt.

Ik wou geen haflinger. Ondanks hun schoonheid, heb ik alleen maar slechte ervaringen met ze.
Maar er is een haffie die ik af en toe mag rijden, die vind ik wel hardstikke lief en leuk, maar ik vind dat ook geen haf, ik weet niet Verward . Ze heeft veel arabisch bloed, ik vind haar eerder een arabiertje dan een haffie

maarja, ieders zn eigen mening en mijn mening is ook: het ligt helemaal aan de opvoeding. Fjorden (ik heb voor een fjord gekozen) en haflingers zijn echt niet de makkelijksten om op te voeden Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 10:25

Citaat:
Op 2001-09-10 11:22, schreef Shaienne:
maarja, ieders zn eigen mening en mijn mening is ook: het ligt helemaal aan de opvoeding.

Klopt, opvoeding heeft er veel mee te maken maar of een paard druk en gestressed reageert op bepaalde dingen heeft ook met de aard van het beestje te maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:33

haffies zijn verrekkes eigenwijs maar zeer zeker niet kwaadaardig. je hebt dus een paar slechte getroffen, ik ken zat haflingers die gewoon vriendelijk zijn. Ik ken ook een onopgevoede haflinger. Wat een mormel zeg, maar ja, dat ligt aan de opvoeders he.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:01

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-13 20:41 ]</font>

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:47

Wjerdo is heeeeel lief Lovers Lovers Kijk maar eens:

[img]../upload/451/3enopwjerdo2.jpg[/img]

Lief he? Dit kan iedereen zomaar met hem doen, en hij bokt (haast) nooit, hij is gewoon een schat Lovers Lovers Lovers Haha! Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:53

kyla, de haf van de manege is trapperig naar andere paarden, kan behoorlijk goed raak meppen, maar een schat op stal!!
maarjah tis niet echt mijn type paard.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 16:04

ach.. dan ben je toevallig de verkeerde haffies tegengekomen!! jij kan er niets aan doen dat je precies die haffies tegen bent gekomen..
maar die van mij is ECHt heel lief.. ze heeft echt een geweldig karakter al zeg ik dat zelf. Ze is wel wat fel af en toe met buitenrijden maar ze zal je er nooit en dan echt nooooooooooit afgooien.. ik kan haar ook gerust met kleine kinderen alleenlaten want bijten en trappen naar mensen kent ze niet. Met andere paarden is ze ook wel sociaal maar ze is wel een baasje (in de kudde een van de "leiders" zeg maar)

Maar ze heeft een gouden karakter en ze is de enige pony die ik voor 99,9999999999999999999999999999999999999999999999 % vertrouw.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 19:07

Ik houd zelf eerlijk gezegd ook niet zo van haflingers, maar eerlijk is eerlijk, mijn pony haar moeder is er een. Qua karakter is het een mix van engels volbloed, arabier en haar moeder, vooral nogal pittig maar wel braaf.
[img]../upload/407/tess_tegen_de_muur.jpg[/img]

Wat niet is kan nog komen...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 19:14

iedereen zijn eigen mening als fieke het niet zo leuke beesten vind, okee dat is prima. ik wou ook een tijdje een haf, heb ook op verschillende hafs gereden met bijna allemaal een super eigenwijs karakter. dat betekend niet dat ik ze niet lief vind, maar ze kunnen af en toe verschrikkelijk lomp zijn.
dit is niet aanvallerig bedoeld

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 19:21

hmm de meeste maffies die ik ken zijn toch lieve dieren...

kom maar eens langs om Carina te bewonderen en je veranderd te plekke van mening Lovers

BTW prisca, wat is er met je zonnetje gebeurd? Verdrietig

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 19:56

Ik heb nog niet veel ervaring met hafjes. Maar die ene keer dat ik er op eentje gereden heb was het wel een beetje wat ik er van verwachte. Heel lief, rustig maar heel erg eigenwijs en soms zelfs een heel klein beetje lomp om d'r zin door te drijven. Met opzadelen een echte knuffel en met rijden braaf. Meer ervaring met haffies heb ik niet.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:33

Dat kijkerige, dat had ik ook niet verwacht van een haflinger.
Bij Harriet en Hans heb ik een keer op een handelspaard gereden, ze is 4 jaar oud en nog niet zo lang ingereden. (ze is nu wel al verkocht hoor).
Ik had zoiets van, dat zal wel zo'n heel relaxt paard zijn dat bijna nergens van schrikt. Maar dat viel dus een beetje tegen. Vooral omdat ze nog zo jong was. Daardoor schrok ze af en toe een beetje, maar bokken of iets anders 'stouts' heeft ze niet gedaan. Ze is echt heel lief alleen een klein beetje schrikkerig.

Maar die galop van haflingers.... Net kamelengalop!! Echt verschrikkelijk, net of je op een schip/hobbelpaard/kermisattractie zit. Stap en draf, echt heerlijk Lovers maar galop Misselijk Frusty (oke, is alleen maar mijn mening hoor Knipoog )

En dan natuurlijk het karakter, de haffies die ik ken hebben allemaal een gouden karakter, beetje lomp, dat wel *LOL* (ervaring met platte tenen *LOL* )

Haffies zijn gewoon top Lovers

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:38

jah, Evita is ook wat kijkerig..
haar galop is ook nog niet zo beroerd eigenlijk, ik vind haar best lekker zitten!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 23:27

Tja van dat galopperen kan, ook binnen een ras, verschillen. Ik verzorg 2 fjorden, op Winnie kan je heerlijk doorzitten en zonder zadel draven, maar op Nena is dat haast niet te doen, daarentegen vind ik Nena weer lekkerder galopperen, dus ik vind dat niet echt rasgebonden.

Ik heb geen ervaringen met haffies, behalve eentje die op de manege stond en dat was een knuffelkont, maar ook heel ondeugend, als je vlak bij hem je paard stond te poetsen dan ging hij zich ermee bemoeien *LOL*, hoe ie was om op te rijden weet ik niet.

gr. Ziggy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beeker en 40 bezoekers