wat moet ik doen met mijn bijrijdpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bijrijder
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 20:41

Hallo allemaal,

ik ben nu even anoniem, omdat de eigenaar van mijn verzorgpaard hier ook komt kijken.

Ik zit met het volgende probleem. Ik rijd nu al een behoorlijk aantal jaren voor een vrouw haar paard. Het probleem is dat deze vrouw erg veeleisend is.

Ik ben bij haar gaan rijden om het paard dressuurmatig te scholen. Dat gaat tot nu toe prima. Ik heb heel goed les en rijd in totaal drie keer per week in de bak. De rest van de week gaat de eigenaar naar het bos. Maar nu krijg ik commentaar dat ik te veel in de bak rijd en dat dit saai is voor haar paard. Ook zou zij het dressuur matige rijden niet aankunnen. Terwijl het rijden prima gaat. Het dier gaat altijd vrolijk naar de bak en het rijden gaat goed. Mijn instructrice zegt dat het prima gaat maar volgens de eigenaar kan ik nog niet rijden.

Het probleem is dat ik mij gebruikt voel. Ik hoef niets voor het dier te betalen. Ja de verzekering en het in de bak rijden, uiteraard ook de lessen. Maar wat ik voor in ruil moet doen. Ik doe haar drie paarden, door weer en wind. Ik mest alles uit, ik haal altijd mest van het land, breng de mestkar weg, haal hooi en stro. De paarden staan op een prive stuk waar we alles zelf moeten doen. In de winter loop ik met laarzen aan vanwege de prut. De omstandigheden zijn dan ook niet ideaal. Maar ze verwacht dat ik altijd voor haar klaar sta en dat ik alles doe.

Ze behandeld mij als een klein kind wat zij moet opvoeden. Ik ben volwassen!!

Kortom, ik baal van deze situatie.

Al die jaren dat ik haar paarden al doe heb ik een opleiding gevolgd. Deze is nu afgelopen en ik ga 5 dagen werken. Ik heb dus niet zo veel tijd meer en het komt er op neer dat ik niet meer "mijn" dagen kan rijden omdat de dagen dat ik rijd de bak altijd bezet is. Maar wisselen kan ook niet. Ik zie gewoon tegen de winter op.

Maar omdat ik ga werken kan ik over een tijdje eindelijk mijn droomwens vervullen: een eigen paard. Maar tot die tijd. Ik heb er eigenlijk geen zin meer in.

Mijn instructrice heeft aangeboden dat ik af en toe op haar paarden mag rijden en ook les kan krijgen op haar paarden. Hier kan ik ontzettend van leren.

Wat moet ik doen? Ik vind het heel moeilijk om een beslissing te nemen omdat ik toch een band heb met mijn bijrijd paarden. Kunnen jullie je mening geven ?

O ja, ik weet wel degelijk wat het is om een eigen paard te hebben en welke verantwoordelijkheden daarbij horen. Maar om al die verantwoordlijkheden te hebben en alle nadelen voor iemand anders zijn paarden? Mijn eigen paard komt gewoon op een pensionstal waar alles in orde is en waar ik niet voor hoef te zwoegen.

Ik heb het gevoel dat ik gebruikt word en dat zij mij allle vieze klusjes op laat knappen en de leuke dingen zelf doet.

Geef je mening en help mij een beslissing te maken.

[Edit Karin] titel verduidelijkt, maar wel neutraal gehouden [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-08 23:46 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:13

Als je je zo ongelukkig voelt in de situatie kun je je afvragen of de pluspunten daar wel tegenop wegen. Vroeg of laat stop je toch met die paarden, de vraag is of je ze wilt missen. Als het voor jou leuker en leerzamer is om op de paarden van je instructrice te rijden dan is dat het overwegen waard.
Leg wel rustig uit aan de eigenaar van de paarden die je nu doet waarom je voor iets besluit.

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 12:46

Jah, moeilijke keuze maar ik sluit me aan bij Lovely

annastacia
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:51

hoi.

als ik jpu was zou ik stoppen en verder gaan.je krijgt nu de kans om een eigen paard te krijgen of op andere paarden te gaan rijden waar je veel meer van leert.het is goed om eens wat nieuws te doen.daar leer je heel veel van.je ben t dan ook eigen baas en bepaalt zelf hoe en wanneer je rijdt.ik zou zeggen grijpen die kans hoe moeilijk het ook is om afscheid te nemen van je bijrijd paarden.

groetjes anna. Vingers aflikken

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:00

stoppen het is jammer voor die paarden maar het zijn toch je eigen paarden niet.
doe nog fijn ervaring op met de paarden van je instructrice.
en ga dan opzoek naar een ander paard voor jezelf.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


polly_bolke
Berichten: 59
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 19:41

Ik heb echt PRECIES het zelfde gehad.
Ik had ook een verzorgpaard van een oudere mevrouw, erg moeilijk ter been.
En die behandelde me ook als een klein kind.
Ben nou bijna 15 en rijt al meer als 6 jaar.
Ben nou ook gestopt want kon het zelf niet meer aan.
Ze bleef echt overal over door zeuren.
Rijdt nou ook een paard van m'n instructrice en krijg ook les.
Dus als ik jouw was zou ik gewoon stoppen.
Want jouw droomwens gaat toch bijna in vervulling.

groetjes
ginou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 19:50

Ik sluit me voor de verandering weer eens bij Lov aan; vergeet het laatste zinnetje niet, praat er wel rustig over. Het paardenwereldje is klein en de kans dat je elkaar weer tegenkomt is groot. Sluit dus altijd netjes af, ook voor je eigen goede gevoel (geldt overigens niet alleen voor het paardenwereldje...)

Succes met je nieuwe paard straks!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:29

dumpen die handel! Koop straks maar je eigen paard want die eigenaresse snapt toch geen fluit van paarden. EEn paard moet dressuurmatig getraind worden om soepel te blijven, en alleen bosritten maken dat niet goed. En 1x in de week dressuren is niet voldoende.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers