Paard een andere naam geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Paard een andere naam geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 14:12

Wat doen jullie wanneer je een paard krijgt wat naar jouw mening helemaal geen leuke naam heeft? Geven jullie hem/haar dan een nieuwe naam of vinden jullie dat niet kunnen? Ben wel benieuwd Haha!


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:14

Heb ooit gehoord dat het ongeluk brengt als je een paard zn naam veranderd.
Ik zou het zelf niet snel doen, meeste paarden luisteren toch min of meer naar hun naam. Wel zou ik met bv een hele ingewikkelde naam een leuke afkorting oid bedenken.

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:15

je kan wel een naam doen die er op lijkt ofso..

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:27

Als het paard er echt naar luisterd zou ik het niet zo snel veranderen. Dan is dat paard er net aan gewend.
Je kan idd. wel een leuke afkorting bedenken, of een naam die er heel erg op lijkt (kwa klanken enzo). Lachen

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:33

als je paard echt naar zijn naam luistert zou ik het niet doen, anders vind ik het wel kunnen, en als het paard geen papieren heeft zou ik het sneller doen dan met papieren...

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:39

Roepnaam wel hoor. Het ligt er ook aan hoe oud het paard is. Als hij nou al 16 jaar Keesje heet ga ik daar niet meer aan sleutelen, of het moet echt heel erg zijn.
Rowan had als roepnaam Presley toen we hem kochtten. Dat zag ik mezelf nog niet door het weiland roepen, en Rowan past ook beter bij een Welsh Cob vind ik. Zodoende hebben we dat veranderd.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:01

ik zou het paard een naam geven die bij hem past, mijn tinker heet king richard, soms zeg ik king, want dat is ie wel, maar meestal is het Lief en dat is danniet als koosnaam hoor, staat ook op z'n naambordje,
dus gewoon een naam nemen waarbij je een goed gevoel hebt,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:04

Ik zou idd ook een andere naam geven, als hij papieren heeft alleen zijn roepnaam.
Meestal (ookal is zijn naam wel mooi) kort je het toch in of noem hem automatisch anders.
Cinzano heet volluit Cinzano du Rona, maar ik noem hem Cinzie.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:06

Yep, ik heb het wel gedaan. Kebie heette volgens papier Kolebria en dat zag ik mezelf nou niet roepen Lachen)
Heb wel de eerste letter aangehouden en een beetje met letters gespeeld. Heb zitten tijfelen tussen Kebie en Kebria, maar vond de eerste aparter.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:13

Ik ben er niet echt voor te vinden.

Bij ons eerste paardje hebben we het veranderd. Zij heette Marina en we hebben er Mira van gemaakt. Ook met ons tweede paardje hadden we "pech" dat de naam ons niet aanstond. Hij heet Rocky, en dat hebben we zo gehouden, al durven we wel al eens 'Rocky de Pocky' zeggen (als de naam maar belachelijk genoeg is, wordt ie wel leuk).
Nu hebben we onlangs 'Destiny' gekocht. Ik vind het een enorme snobnaam, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat elke naam 'mooi' wordt naarmate je het paard leert kennen en appreciƫren. Gewoon houden die naam!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:35

Pinky luisterde al echt naar zijn naam (en bovendien was ik er al aan gewend). Mooi heb ik het nooit gevonden, maar het past gewoon bij hem.

Fellow heette op papier Paco, hun noemde hem Macho. Allebij vond ik het niet leuk. Gelukkig stond hij pas een maandje op stal dus hij luisterde nog nergens naar.
Als ik nu Fell (of Fellie) roep dan weetie al echt dat het tegen hem is. Erg leuk.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:36

Ik heb een pony gehad waarvan ik de naam eigenlijk niet zo leuk vondt,ik had zelf al een naam bedacht die ik aan het paardje wou geven maar ik vondt die naam toch iets meer voor een merrie...uiteindelijk heeft het paard gewoon z'n eigen naar gehouden en na een paar maanden was ik gewoon gewend aan die naam en vondt ik die naam ook goed bij hem passen Lachen


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:34

In het begin heb ik wel lopen twijfelen of ik Palermo haar naam zou veranderen.
echt makkelijk roepen was het niet Haha!
Na een paar weken twijfelen reageerde ze al op haar naam, nou ja op haar roepnaam Par of Parretje, dus de beslissing was al gemaakt.

En zoals hierboven gezegt wordt als je het paard leert kennen ga je vanzelf aan de naam wennen Haha!

Als het paard al helemaal gewend is aan zijn naam zou ik het al helemaal niet meer veranderen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:15

Tja Guus heet eigenlijk Acrobaatje....... Verward Dan hoef je niet lang na te denken...
De vorige eigenaar noemde hem al Guus, genoemd naar Guus geluk Haha!
Dus dat heb ik maar zo gehouden. Maar als hij in het land staat en hij luistert niet naar Guus noem ik hem ook wel eens Haflinger.....en het werkt nog ook... Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:38

Magic heette eigenlijk Marloes. Dat vonden wij niet echt een paardennaam.
Ze was nog maar net 3 en toen kon het nog net officieel veranderd worden.

Ook zal ze niet aan haar oude naam gewend zijn, ze is recht uit het land 'geplukt' bij een fokker. Dus ik neem aan dat ze niet de hele dag haar naam het horen kreeg Haha!

Toch zou ik nu voor een iets andere naam gaan. Wel weer in het Engels, maar iets origneler

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:12

Apple schreef:
Heb ooit gehoord dat het ongeluk brengt als je een paard zn naam veranderd.
Ik zou het zelf niet snel doen, meeste paarden luisteren toch min of meer naar hun naam. Wel zou ik met bv een hele ingewikkelde naam een leuke afkorting oid bedenken.


Ik heb nog nooit gehoord dat de naam veranderen ongeluk kan brengen.
Maar ik zou als je hem veranderd zeker een naam nemen die de dezelfde klank heeft als je hem roept. paarden luisteren namelijk naar de klank en als je die helemaal verandert dan heb je kans dat hij/zij niet aan die naam zal wennen of leren luisteren. Laat de naam dus hetzelfde klinken.

.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:32

Marena heb ik gekocht als ''Margarena'' , maar daar kreeg ik van de Becel-visioenen bij Haha!
(ze is bovendien nog geel-wit ook natuurlijk *LOL* )

en toen heb ik meteen maar besloten een lettergreepje eruit te mikken ,
Marena dus Lachen

Maarja , is me meestal nog te lang , dus eigenlijk noem ik haar Rena.

Als ze iets doet wat niet door de beugel kan ,
heet ze overigens wel ineens "Marena......!!!! Boos! '' ) Haha!

Maar naar ''bolle beer'' (ofzo) luisterd ze ook hoor ,
als je het maar brengt Knipoog

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:42

Op papier heet mijn paard Next domino.
Dit is ook zijn naam die ik gebruik met de wedstrijden.
Zijn roepnaam is Max, zo noemde zijn vorige eigenaren
hem en dat heb ik maar zo gelaten.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:57

Je kunt proberen een leuke afkorting van die naam te maken. Cheyenne haar roepnaam is ook gewoon "Yen".

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:08

Toen ik Sher kocht noemde ze haar Kleine Otoes, omdat haar moeder Otoes heet. Dat vond ik niet echt een leuke roepnaam . Op papier heet ze Sher Leos Pace, dus ik heb haar Sher genoemd. Overigens was ze ook nog nergens aan gewend. Als een paard heel erg gewend is aan zijn naam zou ik het denk ik niet zo snel veranderen, of het moet echt vreselijk zijn.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:26

Toen ik Maartje kocht, dacht ik: djeeez, wat een naam.

Maar na een paar weken wist ik zeker dat het precies bij haar paste, je moet er gewoon even aan wennen Knipoog

MAAAART! Haha! werkt heel goed

Het leven is een gebakje!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:20

wij vonden Forrest`s naam niet leuk en hebben hem toen veranderd....Voor 1 keer kan het wel (hij went er toch wel snel genoeg aan) maar je moet natuurlijk niet constant blijven veranderen maar dat wist je zelf denk ik ook al Haha!

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:28

Wij hebben het een keer gedaan bij een paard maar dan wel onbewust. We hadden zijn papieren nog niet gezien en de handelaar wist alleen de leeftijd, dus vandaaruit zijn we gaan rekenen en volgens ons moest het met een L beginnen. Dus hadden wij vast een naam bedacht. Toen het papier kwam bleek hij een jaar jonger te zijn en een hele lange ingewikkelde naam te hebben. Het paard luisterde overigens heel goed naar zijn nieuwe naam. Misschien ook omdat hij nog nooit bij zijn vorige naam genoemd was Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:44

Dribbel hete officieel onky vd gerverscop. Hij hete al Dribbel toen ik hem kocht, en dat heb ik toen ook zo gehouden. Vond het wel een passende naam bij die dribbelaar Haha!

Veerle heet op papier Veerle, toen ik haar kocht vond ik het echt een vreselijke naam (zacht uitgedrukt). Ik was een andere naam aan het bedenken maar als ik haar roepnaam dan toch anders wilde, moest die wel ontzettend leuk zijn vond ik. Maar ondertussen was ik al gewent aan Veerle en nu vind ik het zelfs een lieve naam die bij haar past.
Kwestie van wennen denk ik. Ik begrijp altijd wel als mensen zeggen dat ze het niet zo'n mooie naam vinden, zeg er ook meest bij dat ik hem niet verzonnen heb Bloos! Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:14

starlight heette conquere(had die jongen al verzonnen voor ze een paard kochten Verward ), vond ik echt niet kunnen voor een merrie en paste ook totaal niet bij haar. Ons mam vond starlight het mooist dus hebben we die gepakt. Ze luisterde helemaal niet naar dr oude naam dus al snel had ze door dat ze starlight was, of floem Haha! daar luisterd ze beter naar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, ryukapple, SemrushBot, Wopkebrok en 34 bezoekers