Stamboekpapier mee op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Stamboekpapier mee op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 09:50

Hippix doet t even niet dus kan het niet opzoeken, grom!
Welke papieren moet je op wedstrijd bij je hebben?
Paspoort, inentingsboekje, startkaart.
Moet je ook het stamboekpapier meenemen?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:06

De entingen moeten IN het paspoort gezet worden. Dus dat is als het goed is nog maar 1 boekje. Daarnaast jouw startkaart. Meer hoef je niet te laten zien.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 10:24

Bij mij staan de entingen nog gewoon in mijn entingsboekje, is dat een probleem?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:24

Mijn stamboekpapier zit altijd standaard achterin het paspoort. Maar de afstammingen staan ook al in het paspoort zelf vermeld. Verder alleen je startkaart en je bewijs van inschrijving bij een vereniging meenemen. Het beste is gewoon alle papieren van je paard bij elkaar te bewaren. Vergeet je niks en raak je ook niks kwijt.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:26

Anders ga je even bij je dierenarts langs en dan zet die het in het paspoort. Dan komt er in te staan dat het paard in het verleden volledig ingeent is geweest. Maar voor de zekerheid zou ik het boekje erbij houden.


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:45

Het is verplicht om de entingen in het paspoort te hebben, dus als dat nog niet het geval is, zou ik het snel over laten zetten door jouw veearts. In principe behoort zijn verklaring (over het jaarlijks goed geent zijn) in het paspoort voldoende te zijn.

Een apart bewijs van inschrijving van een vereniging hoef je niet mee te nemen, je hebt immers al je startkaart mee (zonder inschrijving bij vereniging krijg je geen startkaart van de knhs).

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:57

Stamboekpapier niet meenemen! Is namelijk "bewijs" van eigendom. Alle gegevens staan ook in het paspoort.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:23

Idd, stamboekpapier NOOIT meenemen, die van mij zat ook standaard achterin bij mijn paspoort. Die heb ik er mooi uitgehaald!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:56

Mijn stamboekpapier is mijn paspoort dus die heb ik standaard bij me en daar staat tevens de lijst van entingen in, dus ik heb alleen mn stamboekpapier en startkaart mee...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:20

Ja, stamboekpapieren NOOIT meenemen!!! Is inderdaad bewijs van eigendom. Ze hoeven het papiertje maar uit de auto te halen, paard uit de trailer, en je bent hem kwijt...
(Dit zal niet zo vaak gebeuren, maar je kan beter geen risico lopen!)

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:33

Emeraldo schreef:
Ja, stamboekpapieren NOOIT meenemen!!! Is inderdaad bewijs van eigendom. Ze hoeven het papiertje maar uit de auto te halen, paard uit de trailer, en je bent hem kwijt...
(Dit zal niet zo vaak gebeuren, maar je kan beter geen risico lopen!)


Tip: je papieren nooit in de auto laten liggen en paard niet onbewaakt op de trailer (ziwizo niet doen) Haha!
Maarja wat npou als je staboekpapier tevens je paspoort is en je entingsboekje? Dan zul je wel moeten of niet?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:48

Als je je paardenpaspoort goed doorleest, dan lees je daarin dat de stamboek papieren GEEN WETTELIJK bewijs van eigendom zijn!!!!!!!!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 07:26

fabienne schreef:
Als je je paardenpaspoort goed doorleest, dan lees je daarin dat de stamboek papieren GEEN WETTELIJK bewijs van eigendom zijn!!!!!!!!!!


Op het fjordenstamboek na, tsja uitzonderingen moeten er blijven, mits de fjord is overgeschreven op de naam van de nieuwe eigenaar incl stempel van de stamboeksecretaris. Dus het in handen houden van een papier wat niet op jouw naam staat is geen bewijs van eigendom.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers