Kanjer schuurt weer! HELP!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 12:28

Hoi!

Na een hele tijd jeukvrij te zijn, heeft Kanjer nu toch weer jeuk aan zijn staart en manen.

Ik heb een tijd jeukstop van de Silverlinde gebruikt en dat hielp een tijd, maar nu niet meer Verdrietig

Ik snap niet hoe het kan. Het ging zo goed!!! Ik heb hem gister heel goed ingespoten maar toch bleef ie schuren. Hij stond gister op stal vanwege het slechte weer en daar kan ie heel goed schuren Verdrietig Zijn hele staart was meteen warrig van het schuren en ook aan zijn manen begon hij meteen te schuren.

Het is zo rot vor 'm. Hij vergaat echt van de jeuk. En het is ook zo zonde van zijn manen. Tara en ik weten echt niet meer wat we moeten doen. We willen misschien appelazijn kopen want dat schijnt ook te helpen.

Ik zag net een foto van Kanjer waar hij nog geen jeuk had. Hij had echt een giga bos met manen en daar is nu nog zo weinig van over Huilen

Ik snap ook niet hoe het kan dat ie ineens zo'n jeuk heeft. Hij heeft nog nooit zo'n jeuk gehad!

Heeft er iemand nog ideeen? Ik wil 'm zo graag helpen.


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 13:07

hooi tja de maanden september en oktober staan bekend om nog even een heftige na schok van de zomer te geven het is nu lekker nat weer en toch nog net niet genog koud om de kl#te mugje weg te jagen. Boos!
ik denk dat je het beste nu je paardje op kan stallen tussen 16 en10 uur ook zou een boett deken een uitkomst kunnen zijn. maar ja die zij wel erg prijzig.
nou suc6 en sterkte ermee groetjes kvika

tja....

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 13:13

Kvika, ik zal het er met Tara over hebben. ik denk idd dat jou idee over binnen zetten wel het best is voor Kanjer. Hopen dat het helpt!

_________________
Kanjer is een kanjer!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *Roos* op 2001-09-09 13:17 ]</font>

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:28

[**] schuurde eerst ook en toen heb ik hem een wormenkuur gegeven en zn staart ingesmeerd met azijn...Maar volgens mij is dat van jou zomerexceem? Wel rottig voor kanjer, maar azijn stilt de jeuk heel goed.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:45

Hoi Roos, IJsco heeft ook een tijd staan schuren aan de onderkant van de manen en daar heb ik Equidoux op gesmeerd: Afbeelding

Het ging binnen een paar dagen helemaal over dus misschien kun je het eens proberen. Bij Divoza is het wel te koop.

Verder heb ik mensen gesproken die hele goede ervaringen hebben met tea-tree olie, we gebruiken het ook voor onze hond met jeukproblemen en het lijkt echt te helpen!


Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:12

Ja Nena heeft er ook altijd veel last van gehad en die heeft heel erg veel baat bij de boet(?) deken, ze heeft deze zomer prachtige manen en staart. Het is misschien een optie?


gr. Ziggy

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:44

Meer iets voor volgend jaar: Allergitum en Culivetsem van VSM, is homeopathisch, druppeltjes, sommige paarden reageren hier heel goed. Je kunt hier het beste vroeg mee beginnen, ruim voordat het weideseizoen (en dus de mugjesellende) begint, in maart ofzo, misschien helpt het, kwaad kan het in ieder geval niet.
Appelazijn voeren is ook een goede, zorgt voor de bloedzuivering, afvalstoffen (en dus ook het speeksel van die vliegjes dat de jeuk veroorzaakt) worden sneller afgevoerd. Knoflook is ook een goede, gaat hij lekker van stinken (Gipsy ruikt echt naar knoflook als ze een beetje zweet, heel smerig) zodat die beesten hem minder lekker vinden en het werkt ook weer bloedzuiverend. Tip: koop geen appelazijn in de ruitersportzaak, maar haal het bij een natuurvoedings- of reformwinkel, is veel goedkoper en net zo goed. Soms kun je het ook op de markt krijgen. Knoflookpoeder kun je ook bij de Hocras halen, in emmers van 1,5 kg ofzo, Gipsy eet knoflookpoeder van Wijko, werkt prima en is ook weer veel goedkoper dan in de ruitersportzaak. Zij krijgt altijd een papje van zonnebloemolie, appelazijn en knoflook (stinkt!!!), handje maïs, handje muesli, zemelen, wortels, water erbij, smullen maar. Als je de knoflook of appelazijn gewoon zo over z'n voer doet heb je best kans dat hij het niet op eet, knoflookpoeder stuift ook veel te veel om het gewoon over het voer te doen.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, alysha92, Dartel, GrapeshotBot, hokke, Kimm4, Larissa123, marga1, Pommier, Swift en 103 bezoekers