hoe vinden jullie dit nou ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 13:52

Toen ik bij Tineke was kon je je paard ook op de wei zetten en iedereen deed dat wel even ,we gingen wel aardig met elkaar om min of meer amicaal .
Toen ik Moon op de wei wilde zetten en hem al uit de stal gehaald had merkte ik dat hij er enorme zin in had en uit ervaring weet ik dat Moon dan heel dol kan doen op de wei ,Ik zag toen van een van de meisjes haar peesbeschermers liggen op de grond en die heb ik toen snel gepakt en omgedaan voordat t fout zou gaan .
Moon op de wei en inderdaad als een dolle .Ik ben toen meteen naar dat meisje gegaan en heb haar gezegt dat ik haar peesbeschermers even voor Moon geleend had en dat ik ze heel mooi schoon zou maken als ik ze terug zou leggen..Ze werd me toch pissig ,en zei me dat ze daar niet van gedient was ,dat ik haar spullen niet kon gebruiken. haar vriendin zie ook nog ;;wat een brutaaltje .Ik was helemaal ontdaan en ben meteen mijn peesbeschermers in het andere gebouw gaan halen ,met heel veel moeite Moon kunnen vangen en mijn eigen peesbeschermers omgedaan en hare weer terug gelegd.
Ik heb er s,nachts niet van kunnen slapen ,gaat dat bij jullie ook zo? en waarom dan ,het kan toch geen kwaad als je even iemand zijn spullen gebruikt.???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-09-09 14:53 ]</font>


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 13:57

Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook niet prettig als iemand mijn spullen leent zonder dat vooraf te vragen. Misschien heb ik ze zelf zo nodig en liggen ze daarom op de grond. Dus ik kan me wel voorstellen dat dat meisje het niet leuk vindt. Op zich kan ze dat wel normaal vertellen.
Als iemand me eerst vraagt of hij/zij iets mag lenen, kan ik daar ook een eerlijk antwoord op geven, en vaak is het dan geen probleem, of het moet iets zijn waar ik heel zuinig op ben (duur hoofdstel bv).
Het gaat mij dus om de manier waarop iemand iets leent, en ik zou jouw actie ook niet op prijs gesteld hebben.


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:02

Ik ben van mening van wel.
Plaats je maar eens in haar situatie, het is niet echt leuk om zomaar even andermans spullen te pakken zonder het te vragen.
Wat je ook had kunnen doen, is hem eerst in de wei zetten daarna vragen en het alsnog doen, maare...is het echt nodig om peesbeschermers aan te doen voor in de wei??

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:18

Tja, ik zou het ook niet echt fijn vinden nee... Maar het ligt er ook maar net aan wie het doet. Een aantal goede vrienden van mij, mogen halen uit mijn zadel- of voerkamer wat ze nodig hebben. En omgekeerd doe ik dat ook bij hun.

Maar een vrijwel 'vreemde', die ik niet echt goed ken. Nee, die mogen dat niet. Omdat die niet weten hoe ik met m'n spullen omga en niet weten hoe ik aan sommige van m'n spullen gehecht ben.

Stel je voor: die peesbeschermers had dat meisje net gekregen van haar oma, die de dag later overleed. Dan zijn die dingen voor haar van veel grotere waarde als in geld is uit te drukken. En stel je voor dat jouw paard ze kapot had gemaakt in de wei.....
Zoiets kan gebeuren als je iets van iemand leent die je niet zo goed kent, en dan is dat knap banketstaaf. Daarom zou ik ook nooit zomaar iets van een vrijwel onbekende lenen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:42

tja...ik zou het denk ik ook nie echt prettig vinden als iemand ze zomaar zou pakken zonder te vragen, maar het zou voor mij wel uitmaken WIE het pakte...ik deelde met iemand een kastje, en soms pakte zij dan iets van mij of ik van haar...daar hadden we geen van beide problemen mee(alleen soms wel onhandig als je iets overal zoek in de kast en helemaal denk:k*t!!!het is weg, en dan heeft die ander het...)maar als zomaar iemand die ik verder nie goed ken het zou pakken zou ik het daar ook nie meer eens zijn. maar ik zou nie ineens heel boos worden, ik zou gewoon zeggen dat ik ze meteen terug wil als het paard uit de wei is en de volgende keer zou ik zorgen dat ik ze opgeborgen had zodat het nie meer zou gebeuren..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:19

Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje ontdaan was na haar reactie. Ze had eigenlijk wel gelijk, ik zou het zelf ook niet prettig vinden als iemand zomaar mijn spullen pakte. Misschien kun je het voortaan beter eerst vragen, maarja ze hoefde nou ook weer niet direct zo pissed te reageren.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:28

Ik kan me voorstellen dat je een beetje geschrokken was van haar reactie, maar ik denk dat ik net zo zou reageren. Ik vind het echt niet relaxed als mensen zomaar aan mijn dure spullen zitten zonder het te vragen. Mensen mogen best spullen lenen, maar ik wil wel graag weten aan wie ik ze meegeef, als mensen zomaar spullen uit m'n kast pakken dan kan ik daar behoorlijk pissed over worden. Je grijpt toch mis als het nodig is. Heb weleens gehad dat iemand mijn hoofdstel geleend had, die was daar doodleuk mee aan het rijden in de bak, terwijl ik haast had en ook nog even wou rijden Dat mens had nog het lef om te zeggen 'ik ben zo klaar', ik heb haar een halster gegeven en ze mocht terplekke dat hoofdstel eraf halen. Als ze het even gevraagd had was het geen probleem geweest. Iedereen kent wel het probleem van de 'plotseling verdwenen hoevenkrabber' is toch ook zwaar irritant als je 'm nodig hebt?
Het kan geen kwaad als je even iemand z'n spullen gebruikt, maar dat hoor je wel te vragen, is een kleine moeite en staat wel zo netjes. Ik begrijp de reactie van dat meisje volkomen.

Nulla tenaci invia est via

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:41

ik snap haar wel.. t is gewoon vervelend als je spullen ineens weg zijn! ik heb ook wel eens dat er opeens een zweetmes of halstertouw weg is.. ik vind het echt niet erg als iemand die even leent ofzo, maar het is gewoon onhandig als je je spullen zelf net nodig hebt! als iemand mijn peesbeschermers zou pakken zou ik dat ook niet leuk vinden (maar ik zou niet zo uitvallen denk ik). behalve als ze het eerst eventjes vragen ofzo, dan is het geen probleem!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 17:47

Maar ik ben er toch meteen naar toe gerend en heb het gezegt ,ze waren oud en vies en hun paarden stonden op dat moment op de wei ,. daar heb ik echt wel bij nagedacht hoor .Ik ben zoiets alleen niet gewent .Ik sta alleen en iedereen komt bij mij rijden en gebruikt alles wat ie nodig heeft ,Helaas is dat bij anderen niet zo gebruikelijk blijkbaar .T zal wel door slechte ervaringen komen denk ik , Bij mij gaat t altijd goed .

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:30

ik ben hetw el met Tineke eens, want haar paard was tog helemaal gek in dr bollie en als ze zich verstapt had ofsu of struikelde had ze ff wat meer stevigheid om dr beentjes.

Dan had dat kind dr spullen dr maar niet moeten laten rondslingeren of nie soms.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 19:18

pff eindelijk en positieve reactie !!! Ik begon al peentjes te zweten.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 19:28

ik had net zo gereageerd als dat meisje.
Het zijn mijn!! spullen daar heeft een ander vanaf te blijven op zich als je 'm echt niet zonbder peesjes de wei in had willen doen had je even je eigen kunnen pakken.
Ik zou zelf denk ik erg boos worden.
je doet ze om bij je paard en je deelt mee dat je ze even leent.
je vraagt het niet want je hbet het al gedaan.
Kijk als je nou een goede vrienind van me was geweest okee dan leen ik misschien ook wat anders terug maar stel dat ze kapot waren gegaan? jij bent een onbekende misschien had je wel gezegd pech gehad!dat weet dat meisje niet.
En daarnaast misschien heeft jouw paard wel mok/schimmel of weet ik veel wat je dan over zou kunnen brengen naar mijn paard.
Persoonlijk zou ik zelf ook heel erg pissig worden.

Ik vind het wel netjes dat je het toch gezegd hebt en dat je ze hebt schoongemaakt de meesten doen dat namelijk niet eens.
maar toch volgende keer vragen voor je er vanuit gaat dat het toch wel goed is Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:40

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar van dat meisje dat ze zo reageerde. Jij hebt toch netjes uitgelegd waarom je ze even leende van haar? Ik ben omringt door mensen die het allemaal normaal vinden om iets van elkaar te lenen, mits een verklaring en dat het netjes wordt gehouden. Als ik dat meisje was geweest had ik het in eerste instantie misschien wat raar gevonden, aangezien ik jou niet zou kennen, maar na jouw verklaring had ik er geen punt van gemaakt, aangezien het belang van het paard voor mij altijd op de voorgrond staat. Maar goed, ik heb verder dan ook geen slechte ervaringen met het uitlenen van spullen en ik ben vrij makkelijk, dat scheelt ook.
Oh ja, ik vond het eigenlijk ook vrij hard van dat meisje om gelijk zo uit haar slof te springen. Ook al zou ik het niet leuk vinden, het is wel zo netjes om dat normaal af te handelen ipv iemand gelijk te bedelven met een grote mond. Daardoor onstaat er alleen maar boosheid en verdriet terwijl dat helemaal niet nodig is. Al had ze het even normaal gezegd had jij denk ik ook niet een nacht wakker gelegen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-09-09 21:44 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:24

Ik kan mij de beide reacties wel voorstellen. Als ik met spoed iets nodig heb omdat Christy weer eens uit haar bol gaat en ik zie het liggen, dan pak ik het ook en deel dat dan later mede. Maar dat zijn wel spullen van mensen die mij kennen en ik hun. Als een bekende iets van mij pakt, vind ik dat ook niet zo heel erg, als het maar weer netjes word terug gelegd. Ga je niet netjes met mijn spullen om, dan kan ik helemaal uit mijn bol gaan.
Laats had iemand s`avonds mijn bandages geleend en nat in mijn tas terug gedaan. Toen ik ze s`ochtend bij haar om wilde doen waren ze nog zeiknat. Woedend was ik, want ik kon naar huis om de andere op te halen. Had die persoon ze nou uitgehangen was mijn reactie anders geweest, want dan weet je dat degene ze echt nodig had, anders had zij ze niet gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:08

Ik zou ook hetzelfde gereageerd hebben als dat meisje. Als je toch weet dat je paard gek kan doen in de wei en je wilt dat 'ie beschermers om heeft, dan neem je toch die van jezelf mee? En dat ze op de grond lagen, heeft daar imo niks mee te maken. Dat maakt de eigenaar van die spullen zelf wel uit.

Als het me van te voren gevraagd wordt of iets geleend mag worden, zal ik minder snel nee zeggen, maar ik zou ook boos worden als je zonder het vooraf te vragen van mij gepakt had. Als ik dat meisje was geweest, had ik gezegd "dan had ik je paard wel even vastgehouden, zodat je je beschermers kon halen"......

Dus sorry, maar ik vind dat dat meisje helemaal gelijk heeft.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:50

Ook ik zou boos zijn geworden. Naar mijn idee had je het paard beter terug kunnen zetten in zijn box, beschermers gaan halen omdoen en dan pas op het land zetten. Of ik je nu gelijk de huid vol gescholden had is wat anders maar ik had je toch verzocht direct het paard zijn eigen beschermers om te doen en de mijne hopenlijk ongeschonden terug geven. Ik moet wel zeggen dat ik vroeger er niet op gereageerd had, maar door herhaaldelijk uitlenen ben ik al zoveel spullen kwijt of zijn ze dusdanig beschadigd dat ik het nu niet leuk meer vind. Helaas ieder voor zich.

Had je het me trouwens vooraf gevraagd weet ik niet of ik ze geleend had maar had in ieder geval je paard even voor je vastgehouden zodat je ze kon pakken.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 14:57

Ik had misschien niet zo boos gereageerd maar fijn had ik het niet gevonden als je maar zo wat leent. Andere zaken mag je best gebruiken of lenen van me maar borstels en peesbeschermers niet. Dat is omdat ik mijn paard net schimmelvrij heb en dat ook zo wil houden, en dat als er toch nog wat zit ik niet de schuld wil krijgen dat een ander paard het opgelopen heeft. Hij had dus schimmel toen ik hem kocht (niet gezien toen), en ik kan je vertellen dat is geen pretje. Ik zal dus dat soort dingen ook niet van een ander lenen omdat ik bang ben dat hij het weer krijgt. Bovendien heb ik ook niet zulke goede ervaringen met zaken uitlenen, of je krijgt het pas na lang zeuren weer terug of helemaal niet. Je krijgt de zaken waar je zelf zuinig op bent beschadigt of kapot terug dus ben ik best voorzichtig geworden aan wie ik wat uitleen, en dan wil ik wel dat ze het eerst vragen.

Sprakeloos

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-01 15:32

k denk dat ik voortaan zoiets maar uit m,n hoofd laat .Zo te zien aan jullie reacties gaat het er in maneges nogal egoisties aan toe .Of misschien slechte ervaringen ,who nows . In ieder geval lig ik er nu niet meer wakker van en heb ik weeeeer wat geleerd. Party!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:35

ik ben nou eenmaal zo iemand die alles goed vind als het maar niet stuk gaat. Maar dat ben ik he!!!

Als het nou mijn peesbeschermers waren en jij kwamer mee aanzetten dat je ze ff gebruikt had voor je 'doorgeslagen' paardje. OKEY, vind ik best.
Als ikz e maar op tijd trug krijg en HEEL.
Als tineke daar voor gezorg had,w at ze ook gedaan heeft, hoefde dat meisje tog niet zow onaardig te doen. Dit is mijn mening.

Nu ben ik soms op momenten dat ik iets niet moet pikken altijd aardig. Ik ben ook nogal dom, hihi, maar ik zal ff zeggen, als ik kwaad ben kan het niet meer goed gemaakt worden, een klein kansje.
Maarja, dat was ff offtopic. Sommige mensen proberen je namelijk altijd uit. Ik ga eigenlijks nooit zo vaak in een discussie op, sorry moest ik ff kwijt.

-Maaike-

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:37

Sorry hoor, maar jij vindt het egoistisch dat ik graag mijn eigen spullen gebruik? Ik vind het egoistisch als jij er zo maar vanuit gaat dat je mijn spullen wel kunt lenen. Als je zoiets vooraf vraagt is het meestal geen probleem, dat werd hierboven ook door veel mensen gezegd. Maar goed, we zullen het hierover dus niet eens worden, ben wel blij dat dit bij mij op stal niet gebeurt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:44

Ik ben helemaal niet tegen het uitlenen van spullen, maar iets pakken zonder eerst te vragen, dat vind ik niet kunnen. Je had toch ook of, eerst kunnen vragen, of toch je eigen kunnen pakken? Kon je paardje niet een paar tellen langer op stal blijven staan?
Ik zou ook kwaad geworden zijn, maar ik denk dat het een heel verschil was geweest als je het eerst gevraagd had. Dan had ik zeker ja gezegd (als ik wist dat er niets aan de gezondheid (mok of schimmel) van je paard mankeerde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Leliesan en 38 bezoekers