vrijgezellenfeest wat mag het kosten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

vrijgezellenfeest wat mag het kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 21:05

Ik had geen zin om 45 pagina's trouwtopic door te lezen vandaar maar even een nieuw topic.
Mijn vriendin trouwt 5 september. Nou kreeg ik vandaag een telefoontje van de organistor van het vrijgezellenfeestje.. Ik kreeg dus te horen dat het me rond de 100 euro zou gaan kosten Scheve mond Voor een avondje weg vind ik dit eigenlijk te gek. Ik wil ook een beetje leuk kado kopen.
Puur voor haar, kwamen de kosten per persoon op 40 euro, en dan komen mijn eigen voorzieningen er nog bovenop.... (treinreis, entreegeld + taxi bobs, eten, consumpties etc) Ik vind het een aardig meid maar zoveel heb ik er eigenlijk niet voor over.. Zo veel zie ik haar niet meer en de dingen die georganiseerd worden op het feestje sta ik ook helemaal niet achter..
Wat vinden jullie nou normaal om uit te geven aan zo iets ??
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 27-07-03 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:07

als je er niet achter staat moet je het ook niet uitgeven.

trotse moeder van 2 prinsesjes

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:46

Ik zou iddd ook niet voor iemand waar je niet zoveel meer mee hebt zoveel uitgeven.
Zeker niet als je er niet achter staat wat er gedaan wordt...
Wat het feestje opzich mag kosten hangt gewoon af wat er gedaan wordt.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:56

Ik heb er geen ervaring in, maar vind dat ook best wel veel geld.
Volgens mij zijn er ook leuke dingen die niet zoveel geld kosten, ik heb even voor je gekeken op http://www.vrijgezellenfeest.nl/ en daar kwam ik bijvoorbeeld dit tegen:
Disco ´n Dining

Ons succesvolle dinnerconcept staat voor lekker eten, drinken en ongedwongen genieten van de DJ met bekende hits uit de jaren '70 en '80. Een combinatie van een ruime keuze aan diners en buffetten, een sfeervolle ambiance en lekkere muziek maakt Disco 'n Dining tot een perfecte afsluiting van een dagje Amsterdam. Drankjes op uitkoopbasis of nacalculatie.

€ 19,50 pp incl. BTW

Vanaf 10 personen

Duur: 2 uur

suc6 ermee, op google stond heel veel dus probeer dat eens!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:59

Ik was met het vrijgezellenfeest van mijn ex-schoonzusje ook rond de 45 kwijt. Haar zusje en ik zijn toen eerder weggegaan en hebben toen ook een deel van ons geld teruggekregen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 15:22

favorietje, bedankt voor het meedenken. Maar het feestje is al georganiseerd door een groepje andere vriendinnen. Ik ga verder niet met deze meiden om dus kreeg het programma over de telefoon te horen. Zo te horen was alles al geregeld etc.. Maw ik hoefde alleen nog maar te betalen en mee te gaan..
Yootha, zaten bij die 45 euro jouw kosten ook gerekend ?
Ik had zelf een max van 50 a 55 euro in mijn hoofd.. En de 100 euro die ik nu berekend heb zijn eigenlijk minimaal.. Ik verwacht dat het nog hoger uit gaat komen Scheve mond

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:29

100 euro voor een niet al te goede vriendin is wel erg veel geld.. Voor sommige mensen heb ik dat zeker over, maar die zijn op één hand te tellen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 15:38

batje schreef:
100 euro voor een niet al te goede vriendin is wel erg veel geld.. Voor sommige mensen heb ik dat zeker over, maar die zijn op één hand te tellen Lachen

Zoiets heb ik nu ook. Ik spreek haar niet gek veel meer.. Ben te druk met mijn paardje Bloos! Als ik haar 1 x per maand spreek is het veel..
We zijn allebei een andere weg ingeslagen dus het is een beetje verwaterd. Ik vind het zón lastig verhaal Verward Ik denk dat ik eerlijk moet zijn tegen haar....

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:53

MirandaB schreef:
Yootha, zaten bij die 45 euro jouw kosten ook gerekend ?


Hierbij zat eten en drinken. Mijn vervoerskosten van Emmen naar Zuidlaren, van Zuidlaren naar Tynaarloo, Van Tynaarloo naar Assen en weer van Assen naar Emmen kwamen er nog overheen.


Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:38

Ik vind 100 euro ook nogal veel. Er zijn een heleboel leuke dingen te organiseren die niet zoveel kosten. Als het iemand is die je dagelijks spreekt dan denk ik dat ik dit er wel voor over zou hebben. Maar je schreef dat het niet echt een heel goede vriendin meer is dus dan zou ik er nog maar eens over nadenken.
Als je besluit niet mee te gaan dan zou ik wel op tijd afbellen. Anders zijn er al dingen besproken die toch betaalt moeten worden.
Ik had eigenlijk hetzelfde geval, kreeg 1 avond van tevoren te horen waar we naar toe zouden gaan en hoeveel het zou kosten. Ik moest ook 100 euro per persoon betalen exclusief alle drankjes en vervoer. Ook dit was voor iemand die ik eigenlijk niet veel meer zag.

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:51

mijn broer gaat dus trouwen en we hebben dus besloten om mijn schhonzus mee tenemen naar de beauty farm een dagje maar dat kost ook al gauw 100 euro pp

ONDERSCHRIFTLOOS

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:16

Ik heb anderhalve maand geleden ook een vrijgezellenfeestje gehad (voor mezelf dus ).
Met alles erop en eraan...... busje gehuurd, chauffeur ingeschakeld, naar Rotterdam gereden en daar een erotisch diner gehad met een heleboel accesoires Tong uitsteken
In het holst van de nacht weer met onze prive-chauffeur en het busje terug naar huis.
Ik heb zo'n vermoeden dat het mijn vriendinnen klauwen vol geld gekost heeft Geld, geld!
1 vriendin had ook afgebeld omdat ze het te duur vond.
Dat vond ik erg jammer..... niet omdat ik niet kon begrijpen dat ze het geld niet had (of er niet aan uit wilde geven Knipoog ), wel omdat het een van mijn beste vriendinnen is en ik had graag gehad dat ze er bij was.
Om eerlijk te zijn baalde ik dus een beetje van de organisatie, imo. hadden ze veel beter iets goedkopers kunnen zoeken zodat mijn vriendin ook mee had kunnen gaan.
Ik heb haar overigens aangeboden om voor haar te betalen, maar dat wilde ze helaas niet Huilen

Maar om antwoord te geven op jouw vraag:
Ik kan me goed voorstellen dat je 100 euro erg veel vindt (lees: TE veel), zeker als je ook nog een cadeau wilt kopen.
Ik denk dat je het beste open kaart kunt spelen en het eerlijk aan haar vertellen, dat zou ik zelf in elk geval het meest waarderen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:29

Ik zelf zou eht niet doen als je haar niet meer als 1x keer per maand spreekt.. Als het om een goeie vriendin zou gaan zal het toch anders zijn denk ik...Maar zelf zou ik het om een verwaterde vriendschap niet doen ...

keep calm, I'm engaged!!! <3

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 21:35

Ik heb vandaag nog een keer naar de organisatie gebeld over het hoe en wat..
Maar het wordt waarschijnlijk nog wel meer dan die honderd euro, ik krijg er nog een brief van maar ik heb wel laten weten dat ik dit toch echt te veel vindt. Waarschijnlijk ben ik er niet bij, en zal ik het haar eerlijk vertellen, dat was ik wel van plan iig. Misschien gaan de plannen nog wel wijzigen als er toch meer mensen zijn die dit te gek vinden. En anders houdt het voor mij in ieder geval op.
Op mijn vrijgezellenfeest heeft mijn zus eerst een belronde gehouden wat mensen uit wilde (lees: konden) uitgeven. En daaraan heeft ze haar plannen aangepast. Mijn vriendinnen waren om en nabij de honderd gulden kwijt.. Ik weet wel dat alles duurder is geworden maar het kan te bont ook hoor..
Alvast bedankt voor jullie reacties

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:04

jeetje wat een bedrag, dat zou ik er dus ook nooit voor over hebben hoor!! bij mij zijn degene voor wie ik dat wel over heb ongeveer op 3 vingers te tellen en 1 daarvan heeft al een vrijgezellenfeestje gehad Haha!
Als ik jou was zou ik het ook eerlijk tegen haar vertellen, moet zeggen dat jou zus het toen beter geregeld had door iedereen eerst af te bellen
dat lijkt me een veel beter idee.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:43

maximaal 50 euro.....ik wil ook nog geld overhouden om een leuk huwelijkscadeau te kopen *LOL*

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:18

Ik heb om dezelfde reden ook wel eens vrijgezellenfeestje afgezegd van redelijk goede vriendin.

Het kostte mij niet alleen € 100,00 maar mijn man was ook nog een keertje € 100,00 kwijt voor vrijgezellenfeestje van de bruidegom.

Vriendin was best teleurgesteld, maar dit vond ik dus niet lollig meer. Ik vind het van diegene die dit organiseert dus klein beetje onnadenkend.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 06:23

little schreef:
Het kostte mij niet alleen € 100,00 maar mijn man was ook nog een keertje € 100,00 kwijt voor vrijgezellenfeestje van de bruidegom.


Dit is bij een aantal andere meiden ook het geval, die gaan met de bruid mee omdat ze de vriendin zijn van de vrienden van de bruidegom. Snappen jullie het nog Verward Dus op zich weinig met de bruid hebben...
Nou komt de bruid uit een dorp, en wordt dit georganiseerd door jeugdvriendinnen (lees stapvriendinnen) dus misschien vinden hun het wel normaal om dit er aan uit te geven..
Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt OK dan!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie