[VD] piet bakker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

[VD] piet bakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 21:23

wie kent piet bakker? wat vind je van deze man en heb je weleens les van hem gehad?

hij komt namelijk bij ons op stal een clinic geven.

tamara


pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:31

Hij heeft een website. Lijkt me vooral leuk voor beginners, als je al meer ervaring hebt en ook al wat van NH weet, lijkt hij me een beetje een type " wij zullen eens even vertellen hoe je met een paard omgaat" als een soort evangelie!
Overigens is het volgen van een dergelijke clinic altijd wel leerzaam, beetje afhankelijk wat je ervan verwacht. Van alles steek je wel iets op.


Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:06

Piet Bakker heeft jaren een Lippizaner manege gehad in Deurze - Drenthe. Ik weet niet wat hij nu precies doet, maar volgens mij is hij nog steeds bezig met Lippizaners, Lusitano's etc. Hij bemiddelt in ieder geval bij aan/verkoop, geeft clinics en doet ook wel 'bijzondere projecten' (bv paarden die moeten optreden in een theatershow).
Ik wist niet dat hij zich ook bezighield met NH - maar dat kan natuurlijk best.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:59

ik krijg al een hele tijd les van hem samen met mijn vriendin. In een woord ik vind hem geweldig. Oke we zijn nu gestopt omdat ik geen tijd meer had en mijn vriendin in de paarden muzical Goa optreed met een appaloosa en nog zo'n stippel beestje.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:37

Piet Bakker houdt zich niet -bewust- bezig met NH, hij moet weinig van die term hebben Haha! .
Piet Bakker doet klassieke dressuur/hogeschooldressuur met Lipizzaners, onder het zadel en vooral aan de lange lijnen. "Vroeger" (tot 4 jaar geleden) had hij een manege, waar ik ook altijd gereden heb, nu geeft hij hier en daar nog les, en doet clinics/optredens/workshops etc met zijn Lipizzanerhengst Conversano Nobila.

Het kan natuurlijk zijn dat er ook een "NH- Piet bakker" is, deze naam komt meer voor in de paardenwereld.

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:28

Ken hem ook van heel vroeger, mocht altijd lessen bij zijn manege als we daar op vakantie waren (heette die manege niet de Tarpan, of zo?)
Hij had toch een hengst Primula en een (toen een jonge hengst) Timo ???

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:33

Die manege heette inderdaad de Tarpan, Primula leeft niet meer, Piet werkt nu al jaren met zijn zoon, Nobila.

Limo

Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:36

ik heb ongeveer een jaar geleden een les van hem gehad. Ik heb toen de meagan (van Abby) aan de lange teugel gehad. Was echt super leuk. Ontzettend aardige man en vooral iemand die ontzettend enthousiast met zijn vak bezig is.

Volgens mij is hij naar Friesland verhuisd, dus misschien is dat de reden waarom hij in NH een clinic geeft.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:42

PB is één van de namen die ik wel mag binnen het NH....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:51

Het schijnt dat ie is vertrokken uit Deurze, nadat hij (zoals zovele manegehouders) veroordeeld is wegens onzedelijke handelingen bij de "kindertjes". Bij mijn weten heeft ie recent nog een aanzienlijk tijdje achter de tralies gezeten.

Of een dergelijke veroordeling terecht is geweest wil en zal ik me niet over uitlaten.

Dus voor alle zekerheid je kuisheidsgordel maar omdoen zou ik zeggen. Kan in ieder geval geen kwaad denk ik.

(en voordat iemand mij over dit gerucht aanvalt moet je het eerst maar even aan hem zelf vragen. .......ik heb niks gezegd)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:46

typisch dat ik daar niets over hoor bij de mensen die hem kennen in dit topic Verward

'Paint' it 'Black'

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:55

........dat vond ik ook al.
Of niemand durfde het hier neer te zetten. Je wordt in dit land zomaar vervolgd....

........of de posters voelen nu nattigheid en vragen zich af waarom hij altijd ....... als ie .....

........NEEEEE nou draaf ik door. Knipoog

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:56

hoi
ja ik ken ook piet bakker hij heeft bij ons op stal gestaan.
en hij heeft mij ook een paar keer les gegeven .
hij had toen een Lipizzaner hengst nobila .
dat is 1 jaar geleden.
hij weet hoe die het moet aan pakken met paarden.
ik heb ook weleens op zijn hengst gezeten echt super.
en ik had toen een pony en hij heeft mij geholpen om de piaf en de passage te leren en dat is nog gelukt ook.
maar hij staat daar niet meer op stal omdat hij een woonboot ging kopen in groningen en daar is die hengst ook naartoe.
toontje als die bij jullie op stal is wil je hem dan de groetjes zeg maar van sharona van orlando (amelisweerd)
maar het is een hele aardige man
als die clinic is geweest wil je ff zegge wat je ervan vondt
gr sharona

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:56

Dat verhaal zit wel een kern van waarheid in, helaas.
Desondanks is dat niet echt zo 'recent' meer en vind ik de opmerking over de kuisheidsgordel wel wat èrg ver gaan als je niet precies weet hoe het destijds gelopen is, en als je bedenkt dat ik daar vanaf mijn 7e tot mijn 18e heb paardgereden en nooit het kleinste vermoeden heb gehad wat er gespeeld zou hebben. En velen met mij waren zo verbaasd, dus dat bericht vind ik totaal niet terecht.
Ik heb ook jaaaaaren op zijn manege gereden, altijd met erg veel plezier, ontzettend goede instructeur, dat bericht was dan ook erg schokkend, maargoed, wat Maaike al vertelde: hij houdt zich oa bezig met langeteugelen en is daar echt erg goed in. Hij geeft shows en clinics, weet alles over Lipizzaners, is steengoed in verhalen vertellen en ik denk dan ook dat (als het om dezelfde Piet Bakker gaat) je ontzettend veel van hem kunt leren.

Heel veel plezier.
Laatst bijgewerkt door Cody op 28-07-03 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:00

Als dit dezelfde Piet Bakker is die 25 jaar geleden les gaf in de manege in Stadskanaal, dan heeft CGJ12 gelijk.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:06

Cody schreef:
Dat verhaal zit wel een kern van waarheid in, helaas.
Desondanks is dat niet echt zo 'recent' meer en vind ik de opmerking over de kuisheidsgordel wel wat èrg ver gaan....


Als jij het een KERN van waarheid vind ben je al verder dan ik (ik heb met opzet mijn bericht sober gehouden). Blijkbaar weet je meer.
Wellicht is het een lieve / aardige man. Weet ik veel. Maar van kleine kinderen blijf je nu eenmaal af. Hij mag blij zijn dat het de mijne niet waren.
Dat jij daar zo simpel overheen stapt is jouw keuze.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:31

Het gerucht ken ik ook (geen kranteberichten o.i.d. gelezen).

Los daarvan vind ik hem - naar/na wat ik van hem gezien heb op een Lippizanerdag in Deurze, NH-dagen in Ermelo en een tv-reportage
iemand die ik mijn en elk ander paard zou toevertrouwen
en een puike instructeur.
Steekt in de NH-hoek in zijn houding en benadering
voor mij zonder meer met kop en schouders
boven heel wat (beroemdere en bejubelde) kopstukken uit!
:j OK dan!
.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 28-07-03 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:33

Ja maar weet je wàt hij gedaan heeft?
Nee, ik ook niet.

Ik weet ook dat als je bij ons in het dorp de naam Piet Bakker noemt, er meteen soortgelijke opmerkingen zijn.
Hij is een goede instructeur en kan goed met vooral jonge paarden overweg. Omdat ik niet weet wat hij gedaan heeft (en dat eigenlijk ook niet wil weten) veroordeel ik hem niet voor iets waar hij ooit al eens voor veroordeeld is. Dat is jaren geleden en dus verleden tijd.

Maar van de andere kant: een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:53

CGJ12 schreef:
Wellicht is het een lieve / aardige man. Weet ik veel. Maar van kleine kinderen blijf je nu eenmaal af. Hij mag blij zijn dat het de mijne niet waren.
Dat jij daar zo simpel overheen stapt is jouw keuze.


Het verhaal sloeg inderdaad als een bom in hier in de buurt, maar net als Kitty ken ik ook veel mensen, ook kinderen die jaren in Deurze hebben gereden en nooit iets hebben gemerkt en zelf ook nooit iets verkeerds hebben meegemaakt. Want reken maar dat de kindertjes hier werden doorgezaagd (logisch). Dat laat onverlet dat er iets is gebeurd wat niet door de beugel kon.
In mijn opinie is een mens meer dan zijn fouten. En je mag iemand niet levenslang veroordelen voor een fout die hij heeft gemaakt.

Bovendien gaat het hier om clinics die hij geeft aan volwassenen. Dat lijkt me sowieso wel 'safe', toch?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:01

Het verhaal is waar helaas. Details weet ik niet en wil ik ook niet weten omdat het een afgesloten hoofdstuk is en iemand de kans moet krijgen weer een nieuwe start te maken.
Het verhaal kende ik al voordat hij bij ons les heeft gegeven trouwens. Ik vond dat een heel pijnlijk verhaal.
Piet Bakker is buitengewoon kundig, wordt ook regelmatig in Wenen gevraagd om daar les te geven en houdt van zijn vak en van paarden.

CGJ12, veel heb ik nog niet van je gelezen, maar je bent wel lekker bot zeg. Jouw mening is jouw mening, maar desondanks mag je wat mij betreft iets genuanceerder communiceren over een zo pijnlijk onderwerp.
Ik wil best iets kwijt over het verleden van Piet Bakker als mij daarnaar gevraagd word; maar ik vind het niet fair dat op een open forum te zetten en bovendien: de hoed en de rand ken ik niet (en jij wellicht ook niet), dus iets meer voorzichtigheid kan geen kwaad...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:02

Kendra schreef:
In mijn opinie is een mens meer dan zijn fouten. En je mag iemand niet levenslang veroordelen voor een fout die hij heeft gemaakt.

Bovendien gaat het hier om clinics die hij geeft aan volwassenen. Dat lijkt me sowieso wel 'safe', toch?


De oorspronkelijke vraag was: "Wie kent Piet Bakker"........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:05

abby schreef:
......... iets meer voorzichtigheid kan geen kwaad...



Volgens mij heb ik heel duidelijk (naar journalistiek maatstaven) het woord "schijnt" gebruikt.
Als dat niet voorzichtig is......

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:11

Als je met journalistieke maatstaven de maatstaven van de riooljournalistiek bedoelt, CGJ12...


-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:13

zonder de journalisten waren heel wat feiten onder het tafelkleed verdwenen......

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:18

Ik ben 1 x naar een lange teugel clinic van Piet geweest en vond hem een bijzonder kundig, vriendelijk en inspirerend mens.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers