War een mens niet te verduren heeft!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 21:40

Afgelopen tijd zit er maar weinig mee.
De eerste keer dat er iets misgaat denk je van: nou ach.
Eerst mijn paard langdurig kreupel. Kreeg speciaal beslag, binnen een week ijzer eraf. Nieuwe erop. twee dagen later het andere ijzer eraf Frusty Frusty
Schoolvakantie begint, scheurt dochterlief haar enkelbanden. Kon er ook nog wel bij. Kreupel paard, kreupel kind. Kind haar enkelbanden genezen, week later valt zij met pony en al tijdens het oefenen voor het ringsteken en breekt haar pols Verward heb ik dat? Gips erom, gaat een dagje logeren mag zij gaan zwemmen. Grom grom. Weer een bezoekje ziekenhuis en nieuw gips als gevolg. Mag eindelijk het gips eraf, valt zij met haar fiets. Builen en schaafwonden als gevolg. Loop ik te mopperen omdat de jongste ziek is en met moeite naar de paarden toe kon. Om mij rot te schamen. Kom ik thuis heeft hij alles weer uitgespuugd wat er met moeite inzat. Mijn man ging naar zijn vergadering en die kleine viel even in slaap. Even later als hij wakker is valt mij op dat hij zich heel stijf beweegd. Na een paar oefeningetjes (lok lok met een ijsje bij zijn buik) kom ik erachter dat hij zijn kin niet op zijn borst kon doen, en vlekjes had op zijn rug en benen. De huisarts gebeld en die was er binnen 5 minuten. 10 minuten later was de ambulance er en waren wij op weg naar het ziekenhuis. Zij dachten dat hij nekkramp had. Na twee mislukte ruggenprikken veel bloed afgeven en een moeilijk aan te leggen infuus, mocht hij gaan slapen. Daar zat ik dan. Zwaar schuldgevoel dat ik niet eerder had gereageerd en toch naar stal was gegaan Huilen .
Gelukkig bleek vandaag dat hij geen nekkramp had en dat hij een of ander virus had opgelopen met dezelfde soort aan symptomen. Nu ligt hij gelukkig weer in zijn eigen bedje en slaapt.
Wij waren ons rotgeschrokken. Wat staat ons nu nog meer te wachten!
(ik moest het even kwijt)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:52

Jeetje mina jij hebt echt pech.......of eigenlijk je kind Frusty
Kan me voorstellen dat je je helemaal suf geregeld heb Frusty
Schrikken hoor dat je kleine zijn kinnetje niet meer op de borst kon doen........jakkie, vooral nu je zoveel over de nekkramp hoort Verward
Veel beterschap gewenst Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:55

Ik ga helemaal met Jacqueline mee Haha!
Veel beterschap! Jeetje, wel schrikken hoor, van dat virus. Zeker met dezelfde symptonen als nekkramp!!! Bloos
Sterkte hoor!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:59

He, bah, wat vervelend!! Beterschap!!!

Misschien een domme vraag: Maar wat is dat nekkramp precies? Ik heb er nooit wat over gehoord.

_________________
Ik wil een nieuw onderschrift, maar welke?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-09-08 22:00 ]</font>

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 22:02

jemig wat erg!!
wens je kinderen maar beterschap van heel bokt geloof ik!!
naja hoe oud zijn je kinderen?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 22:44

Hersenvliesontstekking word in de volksmond ook vaak nekkramp genoemd omdat een van de duidelijke symptomen een stijve nek is. Je kan moeilijk op of om komen. Het is moeilijk om dat bij kleintjes te herkennen omdat zij niet goed aan kunnen geven wat ze hebben. Je krijgt vlekjes op je lijf en koorts, hoofdpijn en vele andere klachten. Als je het heb en je bent niet op tijd kan dat hele vervelende gevolgen voor later hebben ( evenwichtstoornissen is er een van) en je kan er aan overlijden.
Dat was ook de rede dat ik mij te pletter schrok toen ik de voorlopige diagnose hoorde.
Mijn kinderen zijn 9 jaar en 3 jaar. De jongste had deze klachten