troubles met ex-verhuurder, hoe oplossen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

troubles met ex-verhuurder, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 09:46

Ik heb de laatste maanden dat ik in Zweden zat een appartementje gehuurd. Het leek allemaal heel leuk toen ik er in trok, maar al gauw bleken er heel wat haken en ogen aan te zitten.

Het was gehuurd op naam van een meisje dat in Spanje zat, contact liep via de moeder. Zij ontving nog steeds post op dat adres dus afgesproken was dat de moeder mij eens per maand zou opbellen om een afspraak te maken wanneer ze de post zou komen halen. Ze bleek echter te pas en te onpas mijn appartement binnen te vallen, ook als ik niet thuis was. Ik heb haar gezegd dat ik daar niet van gediend was maar daar deed ze niets mee. In augustus zou de dochter er in willen, zij zou in september weer vertrekken.

Ik heb toen ik het huurde (in februari) meteen om een contract gevraagd, zij wilde dit niet. Ik heb het 2x gevraagd en aangeboden zelf iets op te stellen, maar volgens haar was het dan alleen rechtsgeldig als het voor een jaar was Verward en ze wees het hoe dan ook van de hand.

Ik heb een kwitantie gehad van de borg, en ze vroeg me mijn naam, telefoonnummer en geboortedatum op te schrijven. Van de kwitantie heb ik een doorslag.

Ik heb op 30 maart aangegeven er in mei uit te gaan. Ik had het gehuurd vanaf de 5e en heb aangegeven graag t/m de 5e juni dan als periode te nemen, omdat ik voor februari de volle huur had betaald, en ze toen aangaf dit wel te verrekenen aan het eind.

Ik heb ze eindeloos vaak gebeld maar ze namen nooit op. Alle communicatie van haar naar mij verliep via briefjes die ze op mijn keukentafel achterliet, waarmee ik dus meteen wist dat ze weer in mijn flat geweest was Boos!

Uiteindelijk had ik 2 maanden borg betaald, dus ik vond dat de laatste 2 maanden huur dan maar uit de borg betaald moesten worden. Dit had ze zelf overigens voorgesteld toen ik het appartement bekeek. Heb hier nooit antwoord op gehad.

Uiteindelijk, omdat ik geen telefonisch contact meer met ze kreeg, heb ik het huis leeg achtergelaten met de sleutels op de keukentafel. Een week of 4 later (was alweer in NL) kreeg ik dreigende sms-jes dat ze geld willen zien voor de huur (welke huur, je had toch 2 maanden borg?) en dat ze naar de politie zouden gaan. Op aanraden van mijn Zweedse vrienden heb ik dat gewoon volledig genegeerd. Ik heb immers nooit iets ondertekend, ik heb ruim vantevoren aangegeven dat ik eruit zou gaan.

Nu krijg ik weer sms-jes dat ze SEK900,- (ong. E100,-) willen voor een electriciteitsrekening. Ik snap niet waar ze dat op baseert, want ik heb de rekeningen betaalt die ik heb gekregen in de tijd dat ik daar woonde. Die waren steeds rond SEK300,- en als je bedenkt dat ik in de eerste maanden veel thuis was maar in de laatste anderhalf er vrijwel alleen kwam om te slapen kan het nooit meer dan dat zijn geweest.

Kortom, ik voel me behoorlijk opgelicht! Boos!

Wat moet ik hier nu mee doen? Ga binnenkort wel weer terug naar Zweden.



XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:21

Ik zou het negeren, als er geen contract is heeft zij zelf ook geen poot om op te staan. En dan nog.. jij staat in je recht in dit geval.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:40

Negeren, jij hebt niets ondertekend, dus heeft ze geen poot op te staan. Zij kan zich wel beroepen op mondelinge overeenkomst. Maar die kan zij waarschijnlijk niet bewijzen... Wat een verhaal zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:47

Gewoon negeren.
Ze heeft geen poot om op te staan en kan helemaal niets bewijzen.
Jij hebt daartegen nog een bewijs dat je borg hebt betaald.
Laat haar maar lekker naar de politie gaan die doet daar dus helemaal niet mee omdat het een civiele zaak is en geen strafrechtelijke zaak.
Het enige wat ze dus kan doen is een civiele zaak aanspannen (kort geding) maar dan moet de eiser bewijzen en dat kan ze dus niet.
Ik ga hier wel uit van het Nederlandse recht maar denk dat het in Zweden niet erg veel anders is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:50

En ik denk niet dat ze een civiele zaak gaat aanspannen over 100 euro, maar je hebt altijd gekken natuurlijk...

Ik ben ook niet echt bang voor haar, maar het is gewoon zo vervelend!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:56

Weet je wat je moet doen......via sms van haar 5000 euro eisen wegens gederfd woongenot en het herhaaldelijk oneigelijk binnendringen van jouw woning.......kan je lachen! En dan ook gelijk een dreigende houding aannemen...dimt ze wel in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Eapy, LiannePuthzy en 147 bezoekers