Leren lasso werpen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 17:26

Nee geen grapje. Iemand vroeg mij vandaag waar hij kon leren lasso-werpen. Het verhaal erachter is als volgt:
Hij werkt in een natuurgebied, waar ze vrij grazende runderen hebben. Nu kalveren deze koeien ook in de natuur, maar volgens de wet moeten de kalfjes toch hun 'oorbellen' in. En die kalveren krijg je dus niet zo maar te pakken, zeker niet als ze een paar dagen oud zijn. Vandaar dus deze hele serieuze vraag. Graag een naam en tel-nr als iemand iets weet.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 17:28

Ik weet het niet, maar ik hoop echt dat er iemand is die het wel weet! Haha! Lijkt me namelijk best leuk om te leren...wie weet waar het ooit nog eens goed voor is...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 17:56

Hee grappig als je iemand hebt gevonden
die je het kan leren vertel dat dan even
want dat lijkt me kei leuk om te doen
dat wil ik ook wel leren *LOL*

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:25

Ik kan het. Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 19:32

Dus Jos gaat een clinic geven *LOL*
Wanneer kunnen we komen? Tong uitsteken

Bernadet
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 22:06

Hoi Sugarmiss. Bij ons op de "oude manege" is er met de wedstrijd nog is iemand geweest die zo'n demo heeft gegeven van het lassowerpen. Weet je dat nog? Ik zal proberen om achter zijn naam en telefoonnummer te komen. Wel een leuk verhaal. Haha! Groetjes en kuzzies.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 05:24

Ik wil toch nog even reageren op jouw onderwerp Sugarmiss. Wij hebben alleen maar veerunderen en lopen in principe ook met hun kalfjes in "het wild" rond. Dit zou je tegen die vriend van jou moeten vertellen;
Maak een soort koraal met "wings" eraan vast. Gooi een zooitje honden los die flink blaffen tegen de koeien en het hele zooitje "bunched up". Vervolgens drijf je de koeien naar de koraal en voila...ze zijn allemaal gevangen. Niks geen ge-emmer met lasso's. De eerste keer zal het lastig zijn en de tweede keer ook nog wel. En elke keer als ze weer ontsnappen zeg maar, dan laat je de honden gewoon weer alle koeien bij elkaar drijven. Het is allemaal vrij simpel als je het door hebt Knipoog Je moet ook wel redelijk goeie honden hebben die het leuk vinden om achter die koeien aan te gaan. En je hebt dan meteen ook alle koeien gevangen zodat je ze ook meteen kan ontwormen en inenten ed. Als die vriend van jou in de leer wil komen bij ons dan mag dat gerust. We moeten binnenkort toch weer aan de slag om de kalfjes te gaan vangen. En als we ze niet vangen dan doen we het wel om de honden en de koeien te trainen.
Oja, en de kalfjes zijn vrij makkelijk te vangen als ze een paar dagen oud zijn. Zelfs ik kan ze vangen *LOL* Dat zegt al heel wat, hihihi...
Laat me maar effe weten hoe of wat. Desnoods in een PB...
groetjes.


_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-09-15 05:26 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 11:41

Hi Caballo: Ik zal je tip doorgeven. Zijn jullie koeien zo 'handtam' dat ze de honden niks doen?? Ik vrees dat deze oerkoeien de honden aanvallen. Ook heeft hij hier geen geschikte honden voor.
Maar bedankt voor je replay. Jammer dat je ver weg zit Knipoog

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:08

Als het om honden gaat dan veranderen onze koeien in grote monsters Haha! Ze zullen er alles aan doen om de honden te grazen te nemen. Alleen lukt dat niet, want de honden zijn net even wat wendbaarder en sneller. Allicht dat er af en toe eentje een trap krijgt, maar dat is na 2 minuten al weer over en gaat weer vrolijk mee staan blaffen *LOL*
Als die vriend van jou van die "cowdogs" wilt dan weet ik nog wel iemand die een stel honden heeft zitten. Goeie honden welteverstaan!
En als ie geen honden wil of kan gebruiken, dan zal ie toch met een lasso aan de gang moeten Knipoog En dan hopen dat moeders hem met rust laat als ie "oorbellen" in gaat doen.
groetjes.