Dressuurtrainingsfoto's, wie heeft nog tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Dressuurtrainingsfoto's, wie heeft nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 20:39

Vandaag kon Michel eindelijk weer eens video-opnames maken van mij terwijl ik aan het rijden was. Kan ik tenminste weer eens mezelf zien rijden Scheve mond
Onderstaande beelden zijn dus stills van de video. (vandaar een wat mindere kwaliteit)

Het viel me al wel op dat mijn houding al wel verbeterd is.
Alleen er zijn nog wel veel dingen waar ik op moet letten:
- teugels een kilometer korter nemen
- hoofd rechtop houden
- in de galop nog stiller zitten
- als ik zijgangen oefen, recht in het zadel blijven zitten.
- handen dichterbij elkaar

Wat zijn nog meer dingen die ik in de gaten moet houden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:48

leuk paard zeg!!
wat miij opvalt is dat de nek van het paard niet het hoogste punt is (zie ook het artikel in de vorige uitgave van het blad Bit) probeer je handen iets meer naar voren te plaatsen, voor het zadel en inderdaad iets meer bij elkaar, laat zien dat paardrijden leuk vind Haha! "smile!"en kijk waar je naar toe gaat, dan ziet het er nog mooier uit!!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:19

wat een mooi GROOT paard. Ik vind het heel netjes gereden, en je hebt zelf de punten al genoemd< Haha! Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:19

Lijkt alsof hij soms wat te diep loopt en je noemt zelf al een hele rij op *LOL*
Mijn tip?? Kijken naar de pluspunten die jullie bereikt hebben, joh, je hebt hem zo lekker aan het lopen al, ik weet nog die allereerste foto's van toen je Laiser net had, dan is het nu toch wel een hele stoere bink geworden hoor. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua innerlijk.
Gewoon in je les (van je zus? is dat al eens in de praktijk gebracht?) lekker gaan rijden en verder lekker genieten van je paard Knipoog
(doe je ook!!! weet ik!!! Haha! maar ik vind het echt zo slecht niet, met die lijst die jij opnoemt haal je jullie een beetje naar beneden, valt allemaal heel erg mee! )

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 21:27

Afbeelding Afbeelding

Nav het bericht van Cody, twee fotootjes (sorry zijn niet groter Knipoog ) van toen ik Laiser net had.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:28

Kijk!! Dat bedoel ik maar eventjes! Knipoog

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:36

Wat een geweldig paard heb jij toch..... Lachen

Het enige wat ik zou kunnen bedenken om tegen je te zeggen, is iets meer echt op je billen gaan zitten - dan voel je je rug recht worden en hou je je hoofd automatisch wat meer recht op. Verder ziet het er super uit! Evt minpunten wist je zelf al onder woorden te brengen, maar echt schokkend zijn die ook niet hoor.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:43

Ik zou zelf wat meer je handen naar voren brengen, en idd, wat je zelf al noemt meer naar elkaar toe.
Lachen

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:44

Wat een verschil zeg , de voor en na foto's! Mooi zo doorgaan lijkt me ( met je eigen lijstje kritiek in gedachten )

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:46

Geen tips, alleen een compliment voor Laisers kant. Want wat is dat toch een stoer paard

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:52

ik denk eigenlijk dat je teugels niet zo verkeerd zijn (je zou ze alleen voor het zadel kunnen houden), maar ik vind dat je wat minder laag zou kunnen proberen te rijden door meer te werken met overgangen en dan echt terug vragen en gelijk actie weg.

verder vind ik het echt niet slecht eruit zien hoor! Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:55

Dat is nu wat men noemt een mooi paard. OK dan! . En wat een verschil met hoe het eerst was. Echt heel gaaf.
Vind het ook knap dat je dat zo voor elkaar krijgt met zo'n groot paard. Ik houd het altijd bij de kleintjes want die reuzen gaan zich nogal eens gedragen alsof ik een vlieg ben op hun rug. Op een kleine pony heb ik net iets meer overwicht.
Zo te zien heb jij daar nooit last van. Verward *LOL*

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:58

Ik zou het BTW ook fijn vinden als iemand mij eens zou filmen. Ik heb jammer genoeg niet iemand met een camera bij de hand. Ben toch wel heel benieuwd hoe slecht ik nu rijd.

*klein beetje off topic Schijnheilig *

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:02

Jeetje wat een verschil Haha!. Ziet er nu veel flitsender uit. Achterhand er veel meer onder.

Veel succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:08

Het lijkt mij trouwens niet eens makkelijk zitten op zo'n groot paard hoor.
Van foto's is altijd heel erg moeilijk om iets te zeggen, je hebt zelf al een paar goeie punten opgenoemd bij de foto's. Verder zou ik proberen je ideale evenwicht te vinden, je zit er soms wat achter, wat naast en wat vooruit. Dat denk ik tenminste zo aan de foto's te zien. Als je je evenwicht goed vindt en in balans zit, dan wordt het rijden ineens een stuk makkelijker. Je kunt jezelf helpen door goed op te letten of je wel in lijn met jezelf zit, je hak onder je heup en de schouder in dezelfde lijn en dan zonder spanning. Het is niet makkelijk hoor, het is vooral wennen. Probeer je knie laag te houden, zodat je bovenbeen ook los van het zadel kan liggen. Het zijn echter maar foto's Knipoog.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:19

Voor je kijken *is moeilijk met zo'n mooi paardennekje voor je neus maar ja Knipoog *

Je kijkt op veel foto's naar beneden en daardoor lijkt het alsof je hele lichaam meegaat en dus idd zoals hierboven genoemt wordt uit evenwicht/balans raakt.

Wel een onwijs verschil met die twee oude foto's zeg!!!
Ik vindt het een heel mooi paard geworden.

PS: Op de eerste paar foto's lijken je beugels erg kort *of gezichtbedrog?* misschine dat het wat helpt als die iets langer zouden zijn?

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:26

Inderdaad, voor je kijken, wees trots op jullie beiden en laat dat zien! Met een Haha! op je paard! Groeien (van trots dus, dan ga je vanzelf rechtop zitten)! Verder ziet het er heerlijk relaxed uit hoor.
Eén zeurdingetje: ik mis een cap.... Vriendjes zijn?


mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:31

Mickey schreef:
Vandaag kon Michel eindelijk weer eens video-opnames maken van mij terwijl ik aan het rijden was. Kan ik tenminste weer eens mezelf zien rijden Scheve mond
Onderstaande beelden zijn dus stills van de video. (vandaar een wat mindere kwaliteit)

Het viel me al wel op dat mijn houding al wel verbeterd is.
Alleen er zijn nog wel veel dingen waar ik op moet letten:
- teugels een kilometer korter nemen
- hoofd rechtop houden
- in de galop nog stiller zitten
- als ik zijgangen oefen, recht in het zadel blijven zitten.
- handen dichterbij elkaar

Wat zijn nog meer dingen die ik in de gaten moet houden?


ik vind het echt heel knap dat je zo'n onwijs groot paards zo netje skan rijden. De meeste zijn enorm sterk en daardoor heel moeilijk maar dit ziet er goeduit

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:42

Mickey schreef:
- hoofd rechtop houden


Dat is ook het enige wat IK kan bedenken. Proberen om tussen de oren door te kijken en geen zandkorreltjes te tellen. Knipoog

Ik vind dat je 'm voor de rest heel mooi aan het lopen hebt! Het is IMO niet gemakkelijk om zo'n hoeveelheid paard als Laiser goed onder je te laten lopen, ik heb het zelf bij hem mogen ervaren. Maar je bent al een heel eind op weg, houden zo! En probeer in gedachten te houden wat je tot nu toe al hebt verbeterd, naast wat je nog wilt verbeteren. Positief blijven denken! Lachen

Enne... deze saferider mist ook jouw cap. Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 10:56

Bedankt voor jullie complimenten Haha!
Ik ben ook stiekem er best trots op dat uitgerekend Laiser mijn paard is. Ik vind hem steeds stoerder worden. Cool Maar je ik ben er zo'n tweeëneenhalfjaar geleden niet voor niets helemaal gek op geworden.

En zoals het ook al gezegd wordt, Het is inderdaad niet altijd even makkelijk om zo'n groot paard te rijden. Hij kan behoorlijk sterk worden als hij geen zin heeft. Maar het geeft wel een heel goed gevoel als je zoveel kracht onder je wél lekker aan het lopen krijgt.

Maar ook zeer zeker bedankt voor jullie tips.
Er worden echt tips aangedragen waar ik weer verder mee kan.
Tijdens de les hoor ik ook een aantal dingen die hierboven genoemd worden. Mijn instructrice ( dat is inderdaad mijn zusje ) Zegt ook regelmatig rechtop zitten. En dan ziet het plaatje er meteen anders uit. Maar ja dan rijd ik voor mezelf en ben ik geconcentreerd bezig en dan ga ik vanzelf weer wat in elkaar zitten. Wat dat betreft is het wel jammer dat wij geen spiegels hebben in de bak, dan zou ik iedere keer weer geconfronteerd worden Knipoog )
Maar goed ik ga eens aan de slag met de bovengenoemde tips.

En als er nog meer mensen zijn die tips hebben, brand los zou ik zeggen Knipoog

Wat betreft de cap...
... die zit ik inderdaad tijdens het dressuren thuis nooit op Scheve mond (eigenlijk gewoon laksigheid)
Maar wel altijd tijdens het springen en tijdens de buitenritten

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:19

Wow lijkt echt op mijn paard!! Wat voor afstamming heeft hij?? Zeker ook tegen de 1,80 aan he!?


Afbeelding
Afbeelding

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 11:22

Laiser is 1.77 m.
Laiser is een zoon van Glendale (Nimmerdor x Marco Polo)
en zijn moeder Dorichta is Saros XX x Doruto.

Familie van jouw paard Manda ?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:27

Haha weer hetzelfde......Marca is 1.78 en ik zie hetzelfde bij jullie terugkomen als ik zelf heb......makkelijk te diep lopen en moeite het er achter bij te houden....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:30

Afbeelding

Afbeelding

Parcoxx X Ramiro....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:41

Prima beeld hoor, en leuk om de voor en na foto's te zien. Een paar dingetjes die mij opvallen:

- ik zou eens proberen je beugels een gaatje langer te maken, en je hakken iets meer uit te drukken en wat naar buiten te draaien. Met name op de 1e 2 foto's vind ik je knie wat ver naar over, bijna op de wrong, liggen. In feite hetzelfde wat Lovely zegt.
Ik vraag me ook een beetje af of het zadel wel de goede maat is voor je.
- in de galop mag hij nog wat meer op de achterhand blijven. Hij blijft wat lang IMO, en kantelt dan op de voorhand. Nu valt dat ook niet mee met zo'n formaat paard Haha! en omdat je zelf in zijn nek kijkt (heel herkenbaar!) versterk je dat effect.
- en inderdaad het feit dat de nek niet het hoogste punt is, soms gecombineerd met wat te diep lopen. Ik denk dat met het versterekn van de achterhand dat ook zal verbeteren.
de dingen die je zelf noemde herken ik ook wel.