Benen stilhouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Benen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 10:45

De laatste tijd valt het me op dat ik tijdens het lichtrijden zéér veel met mijn benen wibbel.Het lijkt me erg iritant voor Prinses.
Op andere ponys heb ik het niet.In het begin was Prinses best 'lui' en daardoor moest ik veel been geven,maar nu loopt ze prima.
Mijn moeder kan ook helemaal niet goed haar benen stilhouden,alleen in het dressuurzadel (speciaale zit,en houding voor je benen)
Ik heb het alleen om mijn veelzijdigheidszadel.
Hebben jullie tips ? (eerst hielp het weleens als ik er de hele tijd op lette,maar nu helpt het ook niet meer)

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:19

je beugels met riempjes voor je sporen vastmaken aan de singel

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:09

Ik heb er ook last van op Moonlight.
Ook met een veelzeidigheidszadel.
Vind het heel irri.
Bij mij lukt het las ik er de hele tijd op let eenn beetje.......
Nog meer tips?

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:38

eponaschatje schreef:
je beugels met riempjes voor je sporen vastmaken aan de singel


Is wel een gevaarlijke oplossing omdat je dan minder makkelijk je voeten uit de beugels krijgt als je valt!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:33

eponaschatje schreef:
je beugels met riempjes voor je sporen vastmaken aan de singel


Dat heb k ook een x gedaan. Het helpt wel, je krijgt er alleen spierpijn van haha!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:33

ik zou je beugels eens 1 of 2 gaatjes langer maken dan normaal,het wiebelen gebeurd vaak als je te korte beugels hebt,bij een dressuurzadel zit je beter,wat waarschijnlijk komt omdat je automatisch met wat langere beugels rijdt.

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:01

ik heb ook dat probleem, telkens ik ga sta in draf gaan mn benen naar voor. soms let ik erop en doe mn best om het zo minim mogelijk te doen. maar soms vergeet ik het heel.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:22

Het vastzetten van de beugels heeft bij mij ook heel goed geholpen. En zolang je niet je hele voet in de beugel steekt is het niet gevaarlijk.

lady_xxx

Berichten: 37
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:26

oefenen zonder beugels!
dan doorzitten en lichtrijden oefenen, maar met lichtrijden niet je knie'en aan het zadel vast gaan klemmen maar je benen.
en je voledig ontspannen vooral je benen!
onderbenen helemaal uitstrekken en de goede houding aannemen.
misschien werkt dit bij jou ook .....
ik moet het weleens doen in de les en dan mogen alle anderen gewoon 'normaal' doorrijden.
niet omdat ik het niet kan ofzo, maar volgens mij omdat de anderen daar nog niet aan toe zijn (omdat die nog niet zo serieus rijden en niet overal op proberen te letten)!

My Sweet Horsie...El Rashit.
>Foto's in mijn PRO<
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=1831136#1831136

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:20

hey bedankt voor die tip met die riempjes aan de singel!! ga ik ook eens proberen want dit probleem heb ik ook, en ik vind het eerlijk gezegt er bij mij niet uit zien!! Haha!

cavallo one's tu rurnore
(L) hunter (L) yke (L) freule (K) meike (K)
profiel vernieuwd! alleen nog niet helemaal klaar!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:39

Snoevie"]
ik zou je beugels eens 1 of 2 gaatjes langer maken dan normaal,het wiebelen gebeurd vaak als je te korte beugels hebt,bij een dressuurzadel zit je beter,wat waarschijnlijk komt omdat je automatisch met wat langere beugels rijdt.
[/quote]
Maar bij te lange beugels kunnen ze ook gaan wiebelen omdat je dan geen steun hebt!

[quote="rachel15 schreef:
hey bedankt voor die tip met die riempjes aan de singel!! ga ik ook eens proberen want dit probleem heb ik ook, en ik vind het eerlijk gezegt er bij mij niet uit zien!! Haha!
Pas er wel op dat je er niet af valt oid dergelijks, zometeen blijft je voet hangen en dan kunnen er lelijke dingen gebeuren!

Voorderest zat ik vroeger ook nooit sitl met mijn benen, maar ik ben gewoon een week gaan rijden met alleen maar de gedachte in mijn hoofd van 'Benen stil, benen stil' voorderest heb ik op weinig dingen gelet, beetje onrdgehobbeld enzo als ik maar mijn benen sitl hield, en verek het heeft geholpen ik hou mijn benen nu harstikke mooi en netjes stil Lachen
Ook een oplossing dus!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:44

Je laarzen (als ze leer zijn) goed invetten, doe ik altijd met wedstrijden. Dan zijn ze te stroef om te bewegen Haha!

Verder heb ik er ook erg last van, maar ga mijn beugels echt niet 'vastzetten'. Ben als een meegesleept omdat ik met mijn voet vast zat in de beugels.

Soms wil een zadel ook nog wel helpen. Maar ik heb al een dressuurzadel en blijf het doen. Met goede instructrice moet ook vast een hoop te doen zijn!!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 10:22

Deze week heb ik er extra op gelet,en dat is prima gelukt !!
Prinses was best moe,en moest ik dus extra been geven.
Toen zei die instructie dat ik wat duidelijker moest zijn,zodat ik niet iedere pas wéér hoef aan te drijven.Ik hoop dat ik het vol ga houden Haha!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:32

1x benen geven en dan stil zitten. valt ze stil (ook al is het na 3 stappen) terug benen geven, MAAR niet CONSTANT benen geven. leer ze lopen op haar eigen benen!
dat is even heel consequent zijn, maar eens ze het door hebben ben je van dat hopeloos gedrijf vanaf!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:01

Het is wel een frustrerende opgave maar bij mij heeft het geholpen:
Bierviltjes tussen je knieën en het zadel, zodat je je knieen moet aansluitnen, dan is je been ook gelijk iets stiller.
En als de bierviltjes vallen, zelf afstappen en terug doen dan leer je het echt wel Tong uitsteken



(maar je wordt er helemaal gek van Haha! )

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:10

Ik denk juist dat dat niet echt een goed manier is, want het lijkt me dan dat je je knieen gaat klemmen en je onderbenen wapperen.


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:55

Ik had hier ook veel last van, maar nu heb ik mijn beugelriemen onder het zweetblad laten maken en het is al een heel stuk beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers