stang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

stang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 11:11

mijn paardje loopt nogal graag Schijnheilig vooral als hij tien meter voor hem een ander paard ziet lopen, dan zal hij alles doen om hem in te halen.. Het probleem nu is dat wij binnenkort viertal moeten rijden. Je kan het je al wel voorstellen Haha! mooi drie meter afstand houden of 5meter in galop Lukt mij dus echt niet.. Mijn lesgever zei koop je een stang Scheve mond Maar wat is het nut??? Op wedstrijd mag je dit toch niet gebruiken, heb ooit eens slofteugels gebruikt (met les hoor), maar hier profiteerde hij alleen maar van.. Les erna slofs is uit en yihaa daar ging hij hoofd omhoog bit vast en salut! Ik probeer het liever zo zonder al die dingen.. Of denken jullie dat een stang wel zou helpen? Graag wat tips..

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:15

Oefenen, oefenen, oefenen. Na een tijdje zal je paard wel kalmer worden Lachen
Of anders voorop gaan rijden als dat mogelijk is

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:34

stang helpt idd je hebt dan controle maar als je er niet mee mag rijden in de wedstrijd heeft het weinig zin hoor word tie alleen harder in zn mond !

ik zou gewoon oefenen oefenen en idd voorop rijden wil ook wel helpen hihiihihih

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:36

Even om spraakverwarring te voorkomen:

Een stang (=ongebroken trens) mag WEL

Da;s heel wat anders dan een stang / trens met kinketting aan de stang (Z)

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:45

toch zou ik niet zo snel van bit veranderen loopt je paard er normaal lekker op..??

doet hij het alleen als er paarden voorop zitten om erbij te komen??

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:46

als hij er lekker op loopt zou ik het niet doen en gewoon blijven oefenen of idd voorop rijden probleem opgelost.

Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:52

Ik heb zelf ook een paardje gereden met een bijna gelijkwaardig probleem. Ik heb toen een ongebroken trens gekocht en het hielp. Daarnaast ben ik hem heel erg op de zit e.d. gaan rijden. Uiteindelijk was ik dus ook geen "stang" meer nodig en liep hij heel fijntjes.
Echt oefenen en vooral achteraan leren lopen.

Onderschriftloos.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:10

Een ongebroken trens is géén stang. Een stang heeft scharen en een kinketting, een ongebreken trens niet.

Nulla tenaci invia est via

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:11

Da's dus een kwestie van definitie Margreet. We snappen nu beide wel waar het om gaat, maar in de volksmond wordt een ongebroken trens nu meestal een "stangetje" genoemd.

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:19

Je zegt ook makkelijker stang dan ongebroken bustrens.
Maar goed er zijn nu altijd van die mensen die alles pietje precies willen hebben.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:21

Dat weet ik ook wel, maar als je wedstrijden wilt starten is het toch wel handig om het verschil goed helder te hebben. Een stang volgens de definitie mag immers niet (muv het Z) een "stangetje" als in: ongebroken trens wel. Vandaar dat ik het even benadruk Lachen

Nulla tenaci invia est via

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:26

Dat heb je dan bij deze duidelijk gemaakt. Maar wat is nou jouw advies op de topic?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:29

Hilda, ik ben niet zo gediend van die agressieve toon van je.
Jouw advies ben ik ook nog niet tegenkomen.

Een ongebroken trens is trouwens ook niet per definitie "heftiger" qua inwerking dan een (dubbel)gebroken bit, het werkt alleen anders. Beetje uitproberen waar jouw paard fijn op reageert, misschien kun je er eentje lenen? Interessante materie om je in te verdiepen hoor die bitten!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:34

Hilda en Margreet, zouden jullie misschien allebei iets vriendelijker kunnen zijn?

Titsia, ik denk dat jouw instructeur inderdaad een ongebroken trens bedoelt als hij het over een stang heeft. Vraag het anders nog een keertje precies na bij je instructeur, dan kan hij het uitleggen.

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:05

Margreet schreef:
Een ongebroken trens is géén stang. Een stang heeft scharen en een kinketting, een ongebreken trens niet.

Over agresief gesproken.

Het was een vraag. Maar goed.

Ik heb hier geen echt advies op daarom heb ik ook niets geplaatst.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 15:49

mango schreef:

doet hij het alleen als er paarden voorop zitten om erbij te komen??


hij doet het alleen dus als er paarden voorop zitten, een soort manegepaardje dat liefst volgt Haha! rijd ik dus alleen heb ik dit probleempje niet, maar het is natuurlijk wel niet leuk ik heb twee maal in de week les en dat is een heel uur crosse, in het begin deed hij dit alleen ook, maar dit is al heeeeel fel verbeterd, ook dankzij wat tips van hier OK dan!
nog een vraagje dan maar een ongebroken trens (stangetje) ben je zeker dat dit mag? ik dacht echt dat enkel een gewoon trensje mocht, ik heb ook eens een bit met allemaal van die bolletjes gehad (ben echt geen expert!) en dit mocht ook niet..

voorop rijden wil ook wel helpen --> inderdaad dit helpt, maar mag ik niet.. omdat er iemand is die de proef al ooit wel gereden heeft en tja ik ken nog niets van viertallen en blablabla Schijnheilig

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:18

Probeer gewoon eens zo'n bit te lenen om te kijken hoe het gaat. Jammer dat ik zo ver weg woon maar anders had je de mijne wel even mogen proberen. Bij mijn paard werkt een ongebroken bustrens heel goed!
Veel suc-6


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:11

ik heb op het paard van mn ouders met carrousel wedstrijd ook een stang in gedaan want hij loopt idd ook graag en remt slecht dus voor de carrousel was het wel handig maar met gewoon rijden (dressuur) oefen ik gewoon zonder stang

............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers