kan dit of denk ik dat alleen maar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 09:36

ik rijdt nu op een manege. maar ik heb dus het gevoel dat ik nix meer leer maar alleen maar achteruit ga....kijk een paard rond rijden en bij elkaar rijden kan ik al een jaar of 2/3, de oefeningen ook...maar nu ga ik dus achteruit met m;n houding..eerst zat ik altijd gewoon rechtop en alles..maar de laatste tijd zit ik dus naar voren. ik denk zelf dat dat is gekomen omdat ik op moeilijke paarden reed die bijv de hele bak door croste als je ze nie bij elkaar reed ofzo..maar daardoor ben ik me dus veel meer gaan consentreren op m'n paard dat ie wel goed loop enzo, maar ondertussen zit ik zelf echt lelijk..als m'n paard eenmaal bij elkaar loopt enzo dan pas ga ik aan m'n houding denken...als de instructeur het zegt probeer ik het wel, maar lukt het me of nie, of maar heeel kort, maar op het einde als m'n paard goed loopt en ik er zelf aan ga denken dan kan ik het wel..misschien dat het er ook wel mee te maken heeft dat ik dan doorzit...???ik weet het nie hoor...


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 12:21

Klinkt misschien hard, maar valt reuze mee, ( dus niet gemeen bedoeld) maar een andere instructrice wil ook nog wel eens helpen. Dat heb ik ook gehad hoor. Ik heb ( en krijg, nogsteeds wel) van veel verschillende mensen les gehad. En dat is toch fijn. DE ene let op dit, de andere weer op dat. En de goeie dingen onthoudt je, en daar ga je aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 12:45

Komt bekend voor hoor. Toen ik op de manege reed was ik zo druk de paarden goed te laten lopen dat mijn zit er steeds minder mooi van werd. Mijn instructeur zei dat ik zo hard werkte aan het paard dat ik probeerde naar het paard toe te werken. Als het paad voorwaarts neerwaarts moest ging ik schijnbaar eerst voorover zitten ipv mee gaan naar voren als het zover was, haha.
Toen(en nu nog) had ik de neiging om niet achter mijn hand te blijven zitten.
Goed van je dat je het zelf al door hebt, probeer er op te letten als je rijdt. Ga lekker ontspannen rechtop zitten, dat is nog de beste manier om je paard te helpen lekker te lopen. Vraag of je instructeur er ook op let.


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 14:53

allereest fieke;ik heb bijna nooit van dezelfde instructeur les, dus dat doe ik al..
lovely:de instructeur let er wel op hoor, maar dan zeggen ze het ff een keertje, ik boedoel ze kunnen moeilijk alleen op mij letten...

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 14:57

Kan je dan niet priveles nemen (al is het maar een paar x) dan letten ze echt alleen maar op jouw en gaat het vaak een stuk beter. Een half uur per x is al voldoende want het is behoorlijk vermoeiend Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 15:05

ja,das wel een idee, maar ik haaaat de manege nu echt en ik ga er over 5 weken vanaf en ik wil echt nie vaker er zijn, ik ga wel gewoon naar de les maar daarna meteen weg. maar ik ben nu al wat dichterbij m'n eigenpaard en als die er dus komt krijg ik op priveles of met iets van 3 of 2 mensen....maar wat ik dus heb, vandaag heb ik dus geprobeer rechtop te zitten toen m'n paard wel gewoon rond liep, maar nie bij elkaar, nou wat er gebeurde was dus dat ie meteen z'n kop in de lucht deed....het kan ook zijn dat het nie daardoor kwam hoor, dat paard dat dat wel vaker ineens...maar ik was dus bang dat het daardoor kwam, en dan doe ik het helemaal nie meer!!maar vandaag zat ik op een paard dat de hele tijd ging stijgeren en huppeltjes maken(als dreiging dat ie zou gaan stijgeren)en bokken, dus het enige waar ik mee bezig was was drijve drijven en nog eens drijven omdat ie om de zoveel passen van die hupjes ging maken of ging stijgeren(hij waarschuwde nie de hele tijd...soms ging ie ineens de lucht in..)maar de instructeur en ik letten dan allebei nie meer op m'n zit, maar alleen maar dat dat paard nie ging stijgeren/bokken...(ik was er trouwens ook een paar keer echt bijna afgevallen!maar ik bleef er de hele tijd nog net op zitten, dus zooo slecht is het wat bokken uit zitten nog nie gesteld...)als een paard bokt ga ik meestal gewoon als automatisme achterover zitten en blijf ik er meestal ook wel opzitten..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers