Aangekomen op wedstrijdterrein, en dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Aangekomen op wedstrijdterrein, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 09:15

Ik ben benieuwd wat jullie doen als je aangekomen bent op het wedstrijdterrein.
Ik parkeer altijd eerst de auto en trailer, en breng vervolgens de startcoupons weg. Daarna ga ik wat rondkijken en kom dan altijd wel bekenden tegen waarmee ik een praatje maak. Tuurlijk ga ik regelmatig kijken bij het paard, en meestal blijft ook 1 van mijn ouders bij de trailer.

Ook ga ik kijken (als dat bekend is) in welke ringen er gereden moet worden, en natuurlijk waar de broodjes verkocht worden Lachen . Wat doen jullie voor het rijden van je proef op het wedstrijdterrein?


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:37

Hihi, inschrijven, rondhangen en wachten tot ik op mag gaa zadelen, beetje anderen helpen met kalkoenen draaien en voorlezen enzo...

Ehmja??

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:50

Aankomen auto parkeren, grooms (jaja in de B) laden knollie van de trailer en laten haar indien mogelijk ff wat grazen, ik ga mn startgeld betalen en ga even een kijkje nemen bij de ring. Dan terug om knollebol op te zadelen (voor zover nog niet gebeurd), opt gemakje naar de losrijbak, losrijden en proefjes.

Ga ik starten bij de manege achter stal dan: thuis knollie opzadelen, onder de man naar manege (10 minuutjes stappen), ik losrijbak in, denise (groom.voorlezer) betaald mn proefjes,..... enz enz....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:54

Hmm, ik ben er altijd maximaal een uur van te voren omdat me vader het onzin vindt om langer van te voren aanwezig te zijn. Verward Scheve mond
Dus als ik aankom op het wedstrijdterrein moet ik meestal gelijk naar het secetariaat om te betalen en eventjes snel bij de ringen kijken want anders heb ik geen tijd meer om goed in te rijden. Daarna gelijk weer terug naar de trailer om op te zadelen en dus om in te gaan rijden. Meestal als ik klaar ben met me proeven en ik moet wachten op de uitslag ga ik overal rondkijken en dus ook een praatje maak met bekende mensen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:03

Veewagen parkeren, laadklep open voor frisse lucht en kijken of Mileen nog goed staat en voldoende hooi heeft.
Dan hang ik de platen "Niet aaien en niet voeren aub" op m'n wagen, en ga ik naar het secretariaat.
Dan even rustig rondkijken waar alles is, hoe de inrijring erbij ligt, hoe de wedstrijdring is, en als daar tijd voor is bij de andere klasses kijken en lekker bijbeppen met iedereen. Dan daarna rustig nog een borsteltje over Mileen, opzadelen, nummers op, proefje nog even doornemen, en dan losrijden.
Ik ga tussendoor niet te vaak bij Mileen kijken, want als ze me ziet wordt ze juist onrustig en wil ze d'r af. Als ik haar laat staan, en ze ziet me niet, dan kijkt ze gewoon rustig wat rond, eet wat hooi, en vermaakt zich wel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:18

Parkeren
Checken of paard er goed bij staat
Naar het secretariaat, melden en betalen
Ringen bekijken, ringmeester vragen of het op tijd loopt
Even wat drinken als daar tijd voor is
Naar het toilet!!!
Omkleden
Paard van de trailer
Opzadelen
Losrijden

Nulla tenaci invia est via

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:24

Allereerst parkeer ik de auto en trailer
vervolgens doe ik het derutje van de trailer open om even te kijken hoe Laiser het maakt.
Vervolgens ga ik naar het wedstrijd secretariaat om te betalen en te vragen hoe of het programma nog een beetje op tijd loopt.
Michel (of wie er dan ook mee is) blijft bij Laiser.
Eventueel nog even naar het toilet.
Laiser uitladen en indien nodig er nog even een borstel overheen halen.
Daarna zadelen we hem op en ga ik losrijden.
Starten (meestal 2 proeven)
daarna stap ik hem op mijn gemakkie uit.
En afhankelijk van hoe laat het dan is en hoe laat de prijzenuitreiking is, breng ik Laiser naar huis zodat hij al lekker de wei in kan. Anders blijf ik zo lang mogelijk met Laiser buiten de trailer en laat hem pas op het laatste moment voor de prijzenuitreiking in.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:41

Als ik aankom doe ik eerst het deurtje open zodat het paard naar buiten kan kijken en niet de hele trailer gaat verbouwen.
Dan ga ik naar het secretariaat betalen.
Wat rondkijken waar je moet inrijden en waar de ringen zijn.
Eventueel nog wat drinken en naar de concurrentie kijken.
Dan ga ik mijn paard zadelen en terwijl 'groom' hem vasthoud trek ik mijn overkleren uit en mijn jasje aan.
Dan ga ik er meestal niet langer als een 30 minuten voor ik moet rijden erop zitten en stap ik nog ff 10 minuten rond.
Dan is het tijd om aan te draven en wat te galloperen.
Tijdens het losrijden doe ik alleen basisoefeningen en buigoegeningen, zodat ze voor mijn been is en dan is het tijd om naar de ring te gaan.
Na die tijd wordt ze even uitgestapt (binnen 10 minuten weer op adem) en weer in de trailer gezet met hooi (eventueel voer) en water.
Dan is het wachten op de prijsuitreiking en kunnen we weer richting stal.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:54

het betalen en coupons word via onze vereniging gedaan! dus ik kom aan en dan kan ik meteen gaan rondneuzen en rondhangen
ik kijk natuurlijk eerst even bij het paard, misschien wat water geven(ligt eraan of die lang op de kar heeft gestaan)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:46

aankomen meestal 1 1/2 uur van tevoren.
inschrijfgeld wordt door vereniging betaald ed.
even kijken waar de ring is en of er nog uitvallers zijn
dan zadelen
losrijden (ongeveer een uur van te voren neem altijd rustig de tijd om hem wat rond te laten kijken)
daarna uitstappen en weer naar huis.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:11

Margreet schreef:
Parkeren
Checken of paard er goed bij staat
Naar het secretariaat, melden en betalen
Ringen bekijken, ringmeester vragen of het op tijd loopt
Even wat drinken als daar tijd voor is
Naar het toilet!!!
Omkleden
Paard van de trailer
Opzadelen
Losrijden


Bij mij gaat het ook meestal zo. Alleen hoef ik meestal niet te betalen, omdat de rijvereniging dat regelt Lachen
Soms klets ik nog even met iemand als ik heel erg vroeg ben. Te lang rond hangen vind ik niet prettig, daar wordt ik zenuwachtig van. Ik klets liever daarna wat bij...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:01

Eerst parkeren en even in de trailer koekeloeren of alles goed is met Sevin. Dan richting secretariaat. Betalen hoeft niet, want dat regelt de vereniging, maar ik ga voor de zekerheid toch maar even langs en dan gelijk informeren of het nog op tijd loopt. Dan loop ik meestal even langs de ringen waar ik moet rijden en ik kijk waar ik in kan rijden. Dan naar Sevin toe, opzadelen en inrijden. Ik ben er meestal 1½ uur vantevoren, zodat ik nog wat tijd over heb.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:47

Parkeren en even kijken hoe het gaat met het paard, dan naar het secretariaat, kijken waar de ring is waar ik in moet rijden en waar het losrijden is, vragen of er invallers/uitvallers zijn en dan omkleden, opzadelen en losrijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:51

uiteraard parkeren, want rond blijven rijden is ook zo wat Tong uitsteken
kijken of het paard oke is

betalen en coupons dat is hier altijd al allemaal geregeld paar weken voor de wedstrijd. Dus naar secretariaat hoeft niet.

Dan ga ik kijken waar mijn ring ergens is.
In de zomer zijn er regelmatig 35, dus niet altijd meteen gevonden.
En dan vragen of er veel uitvallers zijn.

dan plassen Haha!

En om kleden en opzadelen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:09

Parkeren
Checken of paard er goed bij staat
Naar het secretariaat, melden en betalen en indien nodig coupons afgeven
Ringen bekijken, ringmeester vragen of het op tijd loopt
Even wat drinken als daar tijd voor is
Naar het toilet!!!
Omkleden
Paard van de trailer
Opzadelen
Losrijden

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 17:24

Dus jullie zijn ongeveer een uur/1.5 uur van te voren aanwezig? Is het vaak zo dat als je vereniging de startcoupons regelt de betaling ook via de vereniging gaat en je dus later de rekenign daarvan ontvangt?

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:27

Zo gaat dat bij ons standaard Ojasper

Wij hoeven nooit te gaan winkelen met coupons en inschrijfgeld op de dag van concours.

Maar dat is dus oude NKB
Zover ik weet is het bij oude NBVR dus wel normaal dat he nog allemaal op de dag zelf moet.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:47

parkeren
Deurtje(s) open
Hallo paardjes alles goed?
Naar secretariaat om te betalen
Zoeken naar de ring (+meester) voor tijd en plaats
Kopje koffie
toiletbezoekje
opzadelen
Losrijden
proefje.

Stralend de dag door.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:16

Ik stuur zelf coupons op om in te schrijven, die zijn er dus al als het goed is (heb wel altijd reservesetje bij me) en betalen doe ik dan op de dag zelf. (oud-NBVR)

Nulla tenaci invia est via

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:43

als we aan zijn gekomen, ga ik eerst kijken of er geen uitvallers zijn en betaal zonodig de bijschrijving en geef de coupon dan, maar normaal is dat allemaal al gebeurd.
maak misschien nog kort een praatje met bekende.
ga ook nog ff in de ring(en) kijken waar ik moet rijden en als ik tijd genoeg heb loop ik ook alvast het parcours dat ik moet springen.
en dan terug naar de vrachtwagen, zadelen, rijden etc.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:50

Ff rondkijken, betalen, kijken welke proef en hoelaat en waar ik eerst moet en dan meestal nog ff kijken of al naar de trailer en opzadelen. Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:16

Ik ben een uur en een kwartier van tevoren aanwezig. Dan ga ik betalen, naar het toilet, ringen verkennen en dan stiften indraaien, opzadelen en verkleden. Dan zit ik er 40 minuten van tevoren op.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers