iedereen protesteren tegen MKZ beleid en dierenmoord:

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 13:22

Iedereen zeurt en klaagt over wat er gebeurt en dat ze het er niet mee eens zijn. Nu wordt het tijd dat de bevolking stuk voor stuk zijn stem laat horen. Ik heb een brief gestuurd naar
Vertegenwoordiging Europese Commissie,
Postbus 30465
2500 GL Den Haag
fax 070-3600266

Ik hoop dat jullie dat ook zullen doen. Inhoud van deze brief zet ik hieronder neer. Ik hoop dat jullie er iets mee doen en dat jullie ook gebruik maken van de mogelijkheid


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 13:22

Vertegenwoordiging Europese Commissie,
Postbus 30465
2500 GL Den Haag
fax 070-3600266


Onderwerp:
mond en klauwzeer


LS,

Het is ethisch gewoon niet verantwoord om gezonde dieren te doden. Daarbij heeft het geen zin als er nog veel andere dieren (vogels en mensen) wel blijven leven en het alsnog kunnen verspreiden. Dit zal dus geen verschil uitmaken en het doden van gezonde dieren is derhalve nodeloos. Ik kan hier maar een reden voor bedenken: kwaadwilligheid en moordzucht!

Andere landen lijden honger, eenvoudigweg omdat ze geen eten en drinken hebben en hier wordt er vlees weggegooid en is melk niet meer verkrijgbaar. Hoe kun je dit nog een welvarend land noemen als aan deze primaire behoeftes niet meer voldaan wordt?

Is het nu al zo erg met de economie gesteld dat deze letterlijk over lijken gaat van dieren, en ook over de mensen (hun eigenaars die het niet meer zien zitten)? Het leven van vele boeren wordt hen letterlijk ontnomen. Het is HUN keus niet geweest om niet te vaccineren, dat hebben ze in Brussel gedaan (zij die er zelf ver van afstaan) en vervolgens is een andere groep ZWAAR gedupeerd. Waarom hebben ze in Brussel niet geluisterd naar deskundigen op dit gebied: de boeren zelf en de veeartsen!

Dieren worden al voor alles gevaccineerd, waarom is deze ene vaccinatie die zoveel leed kan voorkomen en die geen gevaar vormt voor de bevolkingsgezondheid verboden? Jullie zijn bang dat er geen export is door vaccinatie. Als straks ons vee allemaal uitgeroeid is, valt er nog weinig te exporteren!

Ik ben het vertrouwen en geloof kwijt in de democratie. Niemand staat achter de massamoord op dieren en toch gaat de overheid er mee door. Daarbij leef ik in angst dat ook mijn dieren aan de beurt zullen komen zoals in Engeland. MIJN dieren (ben paardenhouder) die ik met liefde en zorg behandel, die mij zo maar afgenomen kunnen worden, terwijl dat geen enkele zin heeft. Nu wordt gezegd dat paarden en honden in principe niet afgemaakt worden. Maar hoe vaak houdt de overheid zich niet aan zijn woord? Hoe moet ik dan hierin vertrouwen hebben?

Iedereen weet dat mond en klauwzeer als een rollende sneeuwbal is en dat deze maar op 1 manier te stoppen is: met vaccineren. De Vraag is echter hoeveel koppen moeten er nog rollen eerdat daarmee begonnen wordt? Zal mijn kop er ook tussen zitten?

Om mijn hobbie en ontspanning te kunnen uitoefenen omdat deze duur is werk ik fulltime. Ik moet aan de stalhouder namelijk veel geld betalen en vervolgens mag ik mijn paarden niet opzoeken, alsof het al niet erg genoeg is dat ik ze moet onthouden van primaire paardenbehoeftes: weidegang en frisse lucht!


Met Vriendelijke, doch wanhopige groet,


D.A. Brisko
Florencelaan 2
5632 PT EINDHOVEN

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:57

goed zo dat je het gedaan hebt. wij (de burgers ) zijn degene die nu moeten gaan protesteren. de boeren kunnen het niet doen. die hebben de grootste risico om elkaar te besmetten. laten we met zijn allen protesteren en eisen voor inenting.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:59

jep ik riep op PP ook al als ze gaan staken etc. in den haag sta ik voorop!
maare dees is het een idee om deze brief te kopieren en allemaal op te sturen je schrijft precies wat ik vind ik wil niets weg laten of toevoegen en ben geen ster in netjes NL schrijven..
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 15:37

kan me niet schelen wat, maar als mensen mijn brief willen copieren, hun eigen naam en adres en handtekening er onder zetten vind ik het allang goed. En als ze de brief willen aanpassen vind ik ook goed. ALS ZE MAAR PROTESTEREN!

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 18:18

Bovendien heb ik net gehoord dat de boeren die gedupeerd zijn GEEN schadevergoeding krijgen omdat MKZ onder bedrijfsrisico ofzo ligt!! BELACHELIJK!!! De boeren willen vaccineren maar mogen dit niet vervolgens krijgen ze met deze ziekte te maken, hun hele bedrijf naar de kl*te en dan krijgen ze geen schadevergoeding!! Waar zijn ze nou helemaal mee bezig daar in den haag en de rest van de EU!!!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

evgelder
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Hattem (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 18:30

Ik steun je actie!
Van mij krijgen ze ook een brief!

Bezoek mijn paardenwebsite!
http://huizen.dds.nl/~evgelder

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 18:33

Zo, ga ik ff op m'n gemakkie lezen, handtekeningetje eronder plippen en opsturen... Dit is denk ik een betere manier... Ze moeten gewoon dei vaccinaties teostaan ed... Kom op he, wat is dit voor gezeik. Als NL nou dat economische risico wil nemen (wat ze willen wnat ze staan achter Brinkhorst), waarom doet EUROPA dan zo moeilijk, t is toch ONZE economie, en onze verantwoordelijkheid als door heel EUR mkz uitbreekt.... Ff stoomafblazen..

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 18:58

de mijne:
<hr>
L.S.,

Ik ben zeer geschokt door het besluit van de Europese regelgevers om Nederland te verbieden dieren te vaccineren. Als het verbranden van de kadavers met zekerheid geen risico's op kon leveren is er voor mij nog enig begrip, maar op t.v. zegt een viroloog, die er klaarblijkelijk voor gestudeerd heeft, dat het verbranden van de kadavers zeker niet uitsluit dat de besmetting verder verspreid. Sterker nog, hij denkt dat het zeer goed mogelijk is dat het op die manier beter verspreid dan op de aanpak die minister Brinkhorst voorstelt. Verder stelt deze viroloog dat er in Europa een grote hoeveelheid antigeen is waarmee een zeer sterkt vaccin geproduceerd kan worden, waarmee hoogstwaarschijnlijk de ramp die ons te wachten staat kan worden ingedamd.

In Groot Brittannië is de uitbraak van het MKZ-virus inmiddels op een catastrofaal niveau. Waar niet van verwacht mag worden dat het daartoe beperkt zal blijven met die aanpak. Waarom zouden alle MKZ-gevallen in andere landen dan de exacte aanpak moeten blijven volgen, die kennelijk niet afdoende is? Waarom kan er in Nederland niet geprobeerd worden op een andere manier de MKZ te lijf te gaan? Ik begrijp werkelijk niet wat de Europese knappe koppen bezielt om zo conservatief te blijven handelen. Als iets niet werkt, moet er iets anders geprobeerd worden, maar helaas, in het politieke centrum van Europa denkt men er kennelijk anders over.

Boeren moeten toezien hoe hun vee afgeslacht wordt. Jarenlang werk wordt vernietigd. Het is onmenselijk om die mensen aan verdere verschrikkingen bloot te stellen, zoals het verbranden van de kadavers. Ik begrijp werkelijk niet dat er in een beschaafde wereld als deze niet mee gedacht wordt aan een plan om het ánders te doen. Waarom denkt men niet mee met bijvoorbeeld minister Brinkhorst die probeert het leed zo beperkt mogelijk te houden? Hij is tot nog toe de enige die probeert het probleem zo netjes mogelijk af te handelen. Bovenal is hij zich er bewust van dat hij fouten kan maken. Waarom kan Europa niet toegeven dat er fouten gemaakt worden?

Zover ik de houding van premier Kok en andere Nederlandse regeringsfunctionarissen begrijp, staan zij achter de beslissingen die minister Brinkhorst neemt. Als de hele Nederlandse regering hier achter staat en ook de gevolgen voor wat betreft economie willen riskeren, waarom worden ze dan toch weer geblokkeerd door de Europese bobo's? Ik begrijp werkelijk niet wat er mis is met deze aanpak. Als er nu een referendum mogelijk was in Nederland, dan zou het over grote deel van de Nederlandse bevolking voor het plan-Brinkhorst stemmen, en tegen het Europese 'beste-schippers-staan-altijd-op-de-wal' bemoeiallige plan.

Met vriendelijke, doch zeer ernstig verontruste, groet,



Laudine Fuld
<hr>
Ideetje: allemaal ingezonden brieven sturen naar dagbladen ed. Ga ik echt doen... Wat een *piep* zooi...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 23:43

Tja, wat dat enten betreft blijkt het nog niet zo simpel te zijn. De stof die met het vaccin wordt ingespoten, is niet te onderscheiden van het MKZ-virus zelf. Als de betreffende stof in een dier wordt aangetroffen, is dus niet met zekerheid te zeggen of het om een besmet of ingeënt dier gaat. Exporteren van zo'n dier (niet alleen slachtvee maar ook dieren uit de dierentuin) houdt dus risico's in: je kunt wel denken dat het om een geënt dier gaat, maar straks draagt het het virus bij zich!

Zolang er nog geen ander vaccin op de markt is met een stof die wèl te onderscheiden is van het eigenlijke virus, zal het enten hoogstwaarschijnlijk verboden blijven. Heel ernstig, maar helaas waar.

(Het bovenstaande heb ik zojuist vernomen van een dierenarts...)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 18:24

Zou er echt geen manier zijn om geente dieren te registreren? Je zou toch denken dat hier wel iets op te bedenken is!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 09:08

Er schijnt een markervaccin ontwikkeld te zijn, waardoor bij een test duidelijk is dat het om een ingeeent beest gaat. Die marker is een soort extra toegevoegd stofje.

Maar ja voordat ze eens gaan besluiten om zoiets te gebruiken moeten ze er in brussel natuurlijk nog zes jaar over vergaderen. Tegen die tijd is het vee wel uitgestorven en hoeft het dus niet meer.

Geld, geld geld, het gaat altijd alleen maar over geld. Het zijn verdorie geen rotte tomaten die je doordraait!

Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: APCIII, Britta31, cariena1, charrr91, Condor, Eliine, fro, GoogleAdsense, Lugea, Meliaforever, Nathalie18x, Peelie, roosjenat, Seventeen, sinnekinne, xColorCross, xSCWx en 69 bezoekers