Mulenza is achterover geklapt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 12:26

met longeren gister, het longeren ging niet goed en ze heeft meerdere malen gesteigerd. Met opstappen en afsteigen doet ze ook heel gek, ze vind t heel eng, maar voor de rest gaat t rijden best goed, oja, als ik de bak in wil dendert ze erin, ze moet echt nog veel leren!!!


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:29

Hoi,

Longeer je haar bijgezet of zonder iets?
Lijkt me eng als dat voor je neus gebeurt. Ze is duidelijk nog niet zoveel gewend.

Succes!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:29

Hoe bedoel je achterover geklpat?
gewoon tijdens longeren toen ze steigerde?
mijn paard is 2 keer achter over geklapt toen ze vast stond
echt eng!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 12:43

Ja, ze is achterover geklapt toen ze steigerde tijdens t longeren. Ik had geen bijzetteugels om want dat vond ze helemaal eng!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:19

Aagh, lijkt me echt eng! Gelukkig houdt mijn paardje het gewoon bij staken.....maar steigert ze nooit...
Haha! Nou ja, ik weet wel dat ze het kan, ze heeft het wel meerdere keren voor de kar gedaan....oops! *LOL* De eerste keer dat mijn vader menles kreeg, ging ze steil overeind en klapte om. Hele lamoen verbogen...oops Jur weer.....maar alles is goed gekomen....Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:27

Eng om te zien, maar helemaal als je erop zit Scheve mond\. Mijn paard had dat ook gedaan (2x, met ruiter), maar daar was hij zo van geschrokken dat hij dat niet meer zo vaak doet.

Galactica Wadim X Gemini

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 13:34

Inderdaad eng om te zien!!! Maar ze was echt bang, ik moest haar echt gerusstellen want ze stond te trillen op haar benen(ik denk dat ze bang was van de zweep).Met opstappen wil ze ook nog wel is steigeren.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:56

Misschien moet je eens gewoon los werken met haar in de bak. Proberen het vertrouwen te winnen van je paard. Zo te horen is ze steeds erg bang. Dat moet je eerst zien te doorbreken en dat kan alleen als ze vertrouwen in jou heeft.
Laat haar eens loslopen in de bak en laat haar reageren op jouw stem. Als jij een stap naar achteren doet, moet zij een stap naar jou toe zetten. Als jij een stap naar voren doet, moet zij juist terug. Ze moet met je mee lopen zonder touw. Je moet haar als ze los staat overal kunnen aaien, eerst met je hand en later als ze je vertrouwt, zelfs met het zweepje. Want een zweep is niet eng als het in goede handen is.
Probeer eens of de zweep ook eng is als hij alleen maar in de bak ligt. Snuffelt ze er dan aan? Goed zo!

Doe allerlei oefeningetjes om haar lekker handmak te maken. Dat komt ten goede aan het rijden op haar!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:38

Helemaal met Kitty eens...ben gister ook op die manier met Aldira bezig geweest want dat is ook nogal een zenuwpees maar op het laatst kon ik alles met haar. En ik ben niet langer bezig geweest dan een half uur, kan je nagaan!

Lees maar eens als je er zin in hebt http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=15&1

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:18

ik kende een paard die dat expres deed als ie geen zin meer had ofzogewoon steigeren met een ruiter en achterover laten vallen sorry hoor maar dat vind ik dus echt een k*t streek bij een paard zo gevaarlijk het meisje wwar die van was heeft er meerdere malen onder gelegen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:49

Jeetje he, dat is schrikken Verward
Heeft ze er niks aan over gehouden?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 21:52

Ze blijft steigeren bij het opstappen, en ze is zo heet, de handelaar neemt haar terug, gelukkig, ik blijf nml. steeds dat beeld voor ogen zien.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:56

Als ik dat zo lees denk ik dat je er goed aan doet, je hebt je nu nog niet gehecht en hopelijk is het dus wat makkelijker om haar terug te brengen.
Een goede raad, neem de tijd om naar een ander paard te kijken, er zijn er zoveel en ook de jouwe is er wel bij hoor, succes!

Wat niet is kan nog komen...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:59

Als ik jou was zou ik hem ook maar terug doen, had je hem op proef? Ik wist trouwens niet dat je een nieuw paardje had, heb ik zeker weer gemist.
Groetjes...... Maaike Haha!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:00

Pas alsjeblieft op, ik ken paarden die niet meer opstonden nadat ze achterover klapten, als je begrijpt wat ik bedoel. Probeer alles rustig op te bouwen, en overhaast niks.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 08:02

bah dan is het idd beter als je haar terug brengt helemaal als je er niet veel evaring mee hebt en het eng vind is het moeilijk zoiets af te leren.
Wanneer gaat ze teruf?
Je hebt echt een beetje pech zeg! ga je nog naar wat anders kijken of houd je het voorlopig voor gezien?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 10:41

Tja, het is niet leuk maar wel beter dat ze weg gaat. De afspraak is als het niet ging met rijden dat ik haar terug kon brengen maar dat ik daar voor een ander paard moet kijken, dus zal er binnenkort wel iets anders komen. Groetjes Monique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 13:03

ist geen ideeo m te stoppen bij die handelaar? hij heeft je al 2 keer een niet passend paard verkocht zou an niet beter je geld terugvragen


nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 13:29

dit is een andere ./.

Nishrina K.N.mijn TOPPER!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 19:04

ok mireille wist ik niet Haha!

yeoj
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 21:29

dus als ik het goed begrepen heb, heb je je paard nu al weg gedaan: gun je hem eigenlijk wel een kans?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kreekie, Lynn00, mooney, onpaard, rover_ en 81 bezoekers