Pedicur Hoefcreme

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Pedicur Hoefcreme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 18:46

Ik heb vorige week een klein potje "Pedicur Hoefcreme" gekocht. Het is ter behandeling van brokkelhoeven, steengallen, draag- en kroonrandscheuren, holle wand etc. De creme moet 2 keer per week goed dik op de hoeven gesmeerd worden.

Afbeelding

Wat er verder nog op de bijsluiter staat:

Ter voorkoming van mok en schraalheid bij natte en/of stoffige bodem, invloed van urine etc. kan men het hele kootholtegebied goed afdekken met deze zeer effectieve créme.

Pedicure is een hydrofobe créme en bevat met zorg gekozen essentiele hogere vetzuren en het zeer werzame pijnboomhars Oleum Terebinthiae.

Pervinco's hoeven zien er momenteel echt niet uit. Brokkelt van alle kanten bij de rand af. En hij loopt vrijwel niet op steen... Het warme weer zal er geheid aan bijgedragen hebben, maar dit was al aan de orde voor die hitte. Kan het er iets mee te maken hebben dat de eigenaresse hem voorheen zelf bekapte?
Afbeelding

Wie oh wie heeft ervaring met deze créme?? En wat zijn de resultaten?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:34

Ik heb die creme ook, maar gebruik het eigenlijk nooit omdat mijn paarden goede hoeven hebben. Ik vraag me ook af of zoiets nou zoveel invloed heeft. Als hoeven zo afbrokkelen zou ik er toch echt ijzers onder zetten.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 20:01

Alleen denk ik dat ijzers geen nut hebben...? Hij komt alleen op steen als hij naar de poetsplaats wandelt, wel 2 stappen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:17

Ik gebruik het ook, mijne staan voor op ijzers, maar als je ijzers hebt brokkelt t niet zo snek af, achter brokkelt t wel wat af bij de ene.
Het is altijd goed om het vochtig te houden met dit weer, baat het niet dan schaadt t niet.
Ik weet niet of ik kan zeggen dat het super goed werkt, maar ik denk dat het wel werkt, de hoeven zien er wel gezonder uit.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:17

Ik sluit me volledig bij Ctal aan, het is natuurlijk niet dé oplossing, zo'n smeerseltje, maar de hoeven gaan er wel beter van uitzien. Ik gebruik het ook in periodes dat Miga haar hoeven slecht zijn. Verder staat ze al weer een hele poos voor op ijzers met twee lipjes, dat heeft haar hoeven ook goed gedaan.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:19

Ik heb eens op aanraden van mijn smid keratex hoofhardner gaan gebruiken.
Dit werkte dus bij Kawa erg goed.

Met jou middel heb ik geen ervaring, maar sommige smeersels kunnen dus wel degelijk werken

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:20

Zo zien de hoeven van mij pony ook eruit.
Echt een ellende!
Nu heb ik hoefvocht besteld bij de paardendrogist, hopelijk helpt dat wel..

Brabantse Fries ;)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:36

Hydrofoob betekent dat het niet met water mengt. Als je dit op de hoef smeert sluit je dus de hoef af voor vocht waardoor deze nog droger wordt en wellicht nog meer gaat brokkelen..
Misschien kun je beter hoefvocht gebruiken. Deze creme sluit de hoef juist niet af voor vocht.. Ik gebruik het ook en mijn paard zn hoeven zien er goed uit. Maar die van mij staat dan ook nog op ijzers dat scheelt natuurlijk ook.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 22:46

Lang leve de mevrouw in de winkel! OK dan!
Die zei dat de creme de hoef in trok en hem erg soepel maakte, waardoor het minder zou gaan brokkelen... Ik heb juist die creme gekocht omdat ik niet kapot ben van vet ivm het afstoten van water...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:04

Vet gebruik ik alleen voor wedstrijden zodat de hoeven wat zwarter lijken, en er verzorgder uitzien.
Ik heb dat hoefvocht ook, maar ben denk ik wel meer tevreden over deze pedicure hoefcreme.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers