Verschil in pleasure: Jullie meningen graag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 13:07

Zoals in het andere topic gemeld:

Misschien moeten er twee verschillende onderdelen komen voor de pleasure: een SHOWonderdeel, waarin je alles uit 'de kast haalt'. Dus hoe gekker/duurder hoe mooier...
En een 'gangen'onderdeel, waarin je laat zien wat er (tegenwoordig ook volgens het regelementenboek) de bedoeling is.

Dit zou ook de de SHOWMANSHIP at halter en de GEWONE halter moeten gelden.


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:15

Hmmm... misschien wel, maar er bestaat dan wel een risico dat het een soort van circus gaat worden. Freestyle reining is wel leuk, maar om dat nou bij meer onderdelen te gaan doen.... Het wordt er misschien (voor de leek tenminste) wel aantrekkelijker door, maar straks gaan we de paarden net zo verkleden als sommige mensen hun hondjes... jakkes!

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 13:19

Nou ik bedoelde niet zoiets als de freestyle reining en ook geen Ivanhoe paarden Haha!
Gewoon Of de gangen showen en dan simpel (onopvallend) gekleed OF er een show van maken, dus kompleet met zilver, juwelen, kerstboomkleding en noem maar op...
Ieder z'n smaak.. toch..

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:20

Ik weet niet of je het moet splitsen in twee onderdelen. Want dan krijg je al snel één onderdeel voor de rijke mensen (mooi duur zadel met zilverwerk, dure kleding enz.) en één onderdeel voor de andere mensen (waar de mensen met geld ook weer in mee kunnen doen). Volgens mij schiet het niet echt op als je het splitst, je krijgt er alleen een onderdeel bij voor de rijkere mensen. Als tijdens het gangenonderdeel er twee paarden en ruiters even goed zijn, maar de één is "mooier" aangekleed dan de ander, tja wie zal er winnen? Ik denk diegene die het mooist is aangekleed. Als je de pleasure nou splitst of niet, dit blijf je naar mijn idee houden.

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 14:07

Jannie; de reden waarom jij zegt het niet te doen is precies mijn reden om het wel te doen Haha!
Er zijn nu veel mensen die de gangen afschuwelijk vinden en liever zien dat een paard 'normaal' loopt. Ook zijn er zat die geen zin hebben om zoveel geld in tack en kleding te steken of doodgewoon dat geld niet hebben.
Laten we eerlijk zijn, het gebeurt nu toch vaak genoeg dat 'dit soort mensen' nu niet (hoog) in de prijzen valt.
En natuurlijk zijn 'rijke mensen' ook welkom in de 'gangen'show als ze goede gangen laten zien en er onopvallens uit kunnen zien Knipoog


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:15

Sommige deelnemers aan de pleasure zien er nu al uit als een kerstboom.... Haha! Haha! Soms moet je je zonnebril opzetten tegen het schitteren van de lovertjes op de kleding en het zilver op de zadels...

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:41

Niet al het glitterkleding hoeft ook duur te zijn.
Ik glitter ook, maar dan wel met een gordijn stofje van de markt. Haha!

Ik heb ook mensen die erg veel licht gaven , maar niet in de prijzen vielen.

Roel glittert, helemaal niet, arm kind kan je een jongetje toch niet aan doen zo'n pakkie, en heeft ook wel eens een prijsje.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:47

Smaken verschillen! Haha!
Ik denk alleen dat als je een showonderdeel organiseert dat je daar niet perse rijk voor hoeft te zijn. Een beetje creatief en je ziet er schitterend uit (letterlijk en figuurlijk Cool ). Ik vraag mij alleen af wat de zin ervan zal zijn, het wordt meer een verkleedshow dan dat het nog iets te maken heeft met het rijtalent van jou en je paard. Maar als zulke rubrieken komen dan ga ik kijken, wordt wel lachen volgens mij. Clown *LOL*

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:11

uit commercieel oogpunt zou ik zeggen doen doen doen doen.

maar als ik bedenk dat er altijdt mensen bij zijn die er bij willen horen,koste wat kost,weet ik het
nog niet,waar mijn voorkeur uitgaat.
als de prestatie van ruiter-paard,paard-ruiter blijft
prefaleren in de fancyclass,zzie ik niet waar het verschil zit.
als in de fancyclass extra punten vergaard kunnen worden bij gelijke prestatie door outfit/mode gril
dan ben ik een voorstander.
ik moet ook eten ,nietwaar? Pling Pling Pling

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 15:18

Even ter verduidelijking:
De "Show"class is puur voor de show, er wordt niet beoordeeld op de gangen v/h paard.

De "gangen"class gaat puur om de gangen en mag de ruiter/tack JUIST NIET opvallen.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:25

dus precies wat ik bedoelde en schreef;

alleen wat moeilijker maar dat ben je wel gewend van me.

dus ik ben voorstander van de Showklasse

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:35

Zullen we "bokt"-kostuums laten maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:52

Zou op zich helemaal geen slecht idee zijn, dan kan de pleasure (zonder 'show') gewoon beoordeeld worden zoals dat hoort: op de juistheid van gangen. En degenen die per se willen schitteren en schijnen en niet tot Carnaval willen wachten, kunnen dan in hun eigen showtje stralen Haha!
Strak plan! Maken mensen zonder dure spullen en duur paard ook meteen een goede kans, omdat het dan alleen nog gaat om waar het echt om gaat Vingers aflikken

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 16:58

Ik heb geen dure spullen en helemaal geen duur paard. Spooky Blue, ƒ1750,- incl. zadel en hoofdstel. is toch niet duur.
Ik heb 3 wedstrijden gereden met hem, en 1e en 2e prijsjes gewonnen.
Gewoon geluk gehad Verward
Lag het toch aan mijn glitter gordijnstofje?
Of heb ik dan toch nog een beetje goed gereden en heeft de jury daar naar gekeken?
Ik weet het niet, zat op mijn paardje, en heb niet gezien hoe het de anderen verging.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-09-07 18:02 ]</font>

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:16

Hoi,

Ik vindt het persoonlijk juist wel leuk dat je in de pleasure klasses zoveel verschillen ziet; mooi, luxe, showkleding, maar ook de hele "gewone" kleding die vervolgens de 1e prijs halen met hun simpele outfit, maar hun paard goed showen is dan toch ook leuk?! Cool
vanuit commercieel oogpunt gezien;
Ik denk dat als deze klasses gesplitst gaan worden, je ook meer publiek zult gaan zien bij de één of juist de ander, waardoor het "groepjeseffect" ook duidelijker zal zijn... de "rijken" tegen de "armen" of andersom. Misselijk Terwijl het helemaal niet gezegd is dat de "rijken" ook inderdaad "rijk" zijn, maar misschien gewoon heel creatief....en voor de "armen", misschien hebben ze wel het geld voor die luxe, maar houden juist van het "simpele"....
mmmm....nee... geef mij dan maar gewoon zoals het nu is, pleasure klasse met verschillende types...wel zo leuk... Party!!
Groetjes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:50

Jos, jouw Spooky is dus precies zo'n paard dat bewijst waar het om gaat in de western (volgens mij dan he...) Dat gordijnstofje mag wat mij betreft thuisblijven, ik zie liever dat 't paardje netjes gereden wordt. Zoiets als die kleine donderstraal van jou, die heeft geen opsmuk nodig, die doet het gewoon.

Bernadet
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:52

Hallo. Ik vind dat die klassen niet gesplitst moeten worden. Het western is juist met een eigen kledingkeuze en geen standaard pak. Je kunt juist je eigen creativiteit kwijt. Party!! Het is misschien duurder als je echte kleding koopt. Maar Sugarmiss: je weet wat ik voor kleding wil verkopen en voor hoeveel...en daar biedt niemand op.??!! Maar ja, als je alles te duur vindt, dan moet je niet gaan paardrijden.....want alles wat met paard te maken heeft is duur volgens mij. Verward Als je goed op beurzen kijkt is er ook goed(koop) spul te krijgen. Je moet alleen je ogen goed open houden. Groetjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_ en 7 bezoekers