Grondwerk met Aldira

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 13:55

Gister was ik pas laat op de manege, en het werd al een beetje schemerig dus eerst snel de paddock schoongemaakt (wat *** die beesten toch veel) en toen Aldira gepakt.

Ik had in de binnenbak bezig willen gaan maar daar was iemand aan het rijden dus toen maar in de buitenbak.

Halster om, longeerlijn en zweepje mee en ja...wat nu? Ben eerst een rondje met haar door de bak gelopen, ze mocht me niet voorbij lopen, daarna het halthouden gaan oefenen. Als ik stop, moest zij ook stoppen. Eerst denderde ze gewoon door maar later stopte ze direct als ik HO zei en zelf stopte.

Ging eigenlijk heel goed dus na een tijdje volgde ze mij zo goed en deed ze me zo goed na dat ik haar los heb gedaan. Zelfs als ik heel schuin wegstapte, deed ze me precies na, ze was steeds ongeveer een halve meter bij me vandaan maar raakte me niet aan. Als ik schuin wegstapte draaide ze zo scherp dat we toch weer gelijk uitkwamen.
Daarna nog even een stukje gerend, kijken wat ze zou doen. Daar schrok ze wel van...met samengeknepen billen zat ze bijna in mijn nek *LOL* Maar toen begon ze dat wel heel erg leuk te vinden, vooral scherpe bochtjes draaien! Staart erop en showen maar.

Daarna met een heel licht duwtje tegen de borst het bijdraaien en achteruit lopen geoefend, ging ook zo makkelijk Verward

Toen met de zweep haar overal aangeraakt want daar is ze nogal bang voor, nu bleef ze heel rustig staan. Ik heb haar toen nog een hele tijd gekriebeld en op een gegeven moment had ze haar hoofdje helemaal naar beneden en haar oogjes dicht gedaan. Zo bijzonder, het was intussen helemaal donker en dat een paard dan zo rustig bij je gaat staan en gaat slapen...

Had nog nooit eerder zo met een paard gewerkt, maar ze deed het erg goed en volgens mij vond ze het ook leuk. Het zorgt zeker weten voor een betere band tussen jou en je paard.



Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:50

Het is inderdaad erg leerzaam om los met je paard te oefenen in de bak. Je paard begrijpt echt meer dan je soms zou denken.
En als het vertrouwen er is, kun je alles met hem doen. Fantastisch toch!

Geniet er maar van!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 15:41

Ja dat doe ik ook zeker, vond het heel bijzonder om haar zo rustig en volgend te zien.

Zelfs toen de paarden in de paddocks naast de bak keihard door het zand aan het scheuren waren lette ze nog steeds op wat IK deed. Misschien is het beginnersgeluk *LOL* of was ze overdonderd maar we gaan het zeker vaker doen.

Oja: ook leuk om te doen: van een kant de benen aantikken met je hand zodat ze voetjes geeft. Eerst snapte ze niet dat ik de hoef van de ANDERE kant wilde hebben dus stond ze me een beetje sullig aan te kijken van...ik til steeds mijn voet op, ga je 'm nog pakken of niet?? Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:59

Wat leuk dat het zo goed gaat, zou gaaf zijn als het zo blijft!
Op deze manier gaat Aldira jou helemaal vertrouwen, super!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:15

wat fijn dat t zo goed gaat. hopelijk blijft het zo gaan. en gewoon er niet teveel bijnadenken want dan gaat t stukken minder. gewoon op je gevoel afblijven gaan dat is t belangrijkste en tot nu toe werkt dat blijkbaar super

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 22:26

Ik vind het ook erg leuk om zo met Des aan de gang te gaan! Helaas snapt die van het volgen nog niet zoveel... en het los rondsturen door de bak vind ze vaak erg vervelend (bokbok)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lletam, nafkedemi, Nimby, onpaard, Oza04, Patriesje, Yinka en 96 bezoekers