manege failliet, balen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

manege failliet, balen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 11:26

Afgelopen woensdag dacht ik dus gezellig naar de manege te gaan maar mijn vriendin belde en zei dus dat zij van de eigenaresse van de manege had gehoord dat de manege er die dag nog mee zou stoppen en dat ze er voor donderdag, de volgende dag dus, voor 09:00 uit moesten. Die avond ben ik er gelijk heen gegaan en zag dus dat ze al een heel eind waren met alles afbreken. Bij de paarden werden al allemaal halsters gehangen want die gingen naar het land. Ik ben nog achter ze aan gereden en weet nu waar ze staan. Er zijn er al een paar verkocht aan mensen die op de manege er veel op reden en ook allemaal spullen ervoor aangeschaft hebben. Blij dat die iig een goed baasje hebben gevonden maar nu de rest nog. Mijn schatje heeft als het goed is nog geen goed tehuis en als ik een geldboompje op mijn rug had zitten, nou dan had ik het wel geweten hoor. maar ja ik heb er gewoon het geld niet voor. Boos! Boos! Boos! .


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:31

Ah, das balen joh. Wat ga je nu doen? Heb je al een nieuwe manege op het oog. Welke manege reed je eigenlijk?

...

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 11:35

Nou dat is idd balen.

Ik reed op manege Hippisch Centrum Hillergersberg aan de Bergse Linker Rottekade in Rotterdam/Hillergersberg. Nu ga ik woensdag een proefrit draaien op manege Hitland bij Het Hitlandbos in Nieuwerkerd aan den IJssel.
Ik mis wel de paarden onwijs man. Ik hoop dat deze manege ook gezellig is en dat het ook klikt

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:05

Zijn ze falliet?Ik heb daar vroeger nog gereden.

Paardentaxi Zeeland

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:07

ahhhhhhhh das balen! ik hoop dat je lieveling ook snel een leuk baasje vind!

Dag lieve mama...

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 12:11

Bedankt allemaal

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:27

Wie was jouw lieveling? Ik heb er ook nog gereden. Vooral Shame en Goof vond ik leuk!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:48

Vervelend altijd zoiets.... succes met het vinden naar een andere manege

deedee19

Berichten: 7918
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:09

Dat is inderdaad rot nieuws nou maar hopen dat jou schatje een leuk baasje vinden.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 15:55

Het is jammer idd. Mijn lieveling daar waren Dustin maar die staat nu op een weiland te genieten van zijn laatste daagjes, is niet oud maar heeft wat aan zijn been en wordt dus na de weiperiode afgemaakt om het maar even op z'n rotterdams te zeggen, daarna is mijn lieveling Hessel geworden maar die staat nu ook in de wei en hopen dat hij wel een leuk baasje krijgt.

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:05

jeetje, dat is balen zeg !
daar heb ik ook nog gereden toen ik nog in rotterdam woonde.
weet je al wat er voor in de plaats komt ? of gaat het hele spul tegen de vlakte voor een paar luxe bungalows ??

als je meer info over hitland wilt hebben, stuur maar een pb, ik heb er voor tommy heel lang een huurpaard gehad.
als far sun er nog staat (hoorde dat hij blind was geworden en weet dus niet of hij nog leeft) geef hem dan maar een hele dikke knuffel.

ik weet niet aan welke kant van rotterdam je woont, maar je bent altijd welkom om een keertje bij tommy te komen hoor (staat in lekkerkerk op een pensionstal)

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:59

Dat is balen zeg.... wij hebben het ook meegemaakt en de manege van van aug tot dec gesloten. Het was net een spookmanege want de paardjes in de zelfvoer stonden er nog gewoon wel...... maar ze zijn doorgestart.... nu als manege lansbergen in bergschenhoek.. misschien een idee om daar ook eens te gaan kijken.... ze hebben een website...
Heel veel succes.....met rijden, zoeken enz enz.....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:02

Onze manege ging ook falliet maar t was maar beter.. op het laatst zag het er echt niet meer uit stallen vies enz... Maar t voordeel is nu De paardjes waren niet duur... dus ik zou een paard kopen die koop is niet door gegaan... maar nu heb ik tog SPIKE!!!

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

char
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Rijswijk ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:56

hoi,
heb je misschien een telefoonnummer voor mij van de eigenaar van de failliete stal. Ik ben namelijk op zoek naar een paardje. En misschien heeft hij er een paar leuke bij lopen.

Groetjes

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:09

balen voor je zeg dat die manege failliet is.
misschien is manege lansbergen iets voor je? die zit bij bergschenhoek. ik ben daar eens geweest om te kijken en te vragen voor lessen. je wordt er heel goed ontvangen door de eigenaar zelf als je info wil en het had een leuke sfeer daar.

eigenlijk ben ik erg verbaasd door het nieuws, ik dacht dat die manege zo goed liep. zo zie je maar hoe erg iemand zich kan vergissen.
ik hoop dat de paarden een goed tehuis krijgen en jij sterkte met eht zoeken naar een andere manege.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:56

dus toch... zat er al aan te komen... toen ik er nog stond met Banjer kwam er een aantal keer al een deurwaarder....

Weet je toevallig wat er met Barney is gebeurd?

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:59

Kijk dit is een schokkend bericht. Maar dat gezever over cavia's moet dat echt?

Ik weet wat er van Barney geworden is ja.

Hij heeft meerdere malen de embassy gewonnen en is nu prof darter. OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Liberate tutemet ex inferis!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:03

flauw Paardenman... Tong uitsteken:P

Barney is de allerliefste manegepony die daar staat/stond....

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 11:24

Beste paardenliefhebbers,

Uiteraard had ik het telefoonnummer van Dick en Lia gevraagt maar die probeerde ik net te bellen en het nummer is dus gewoon buiten gebruik.
De paarden staan nu in Gouda west. Als je vanuit bijv Niewerkerk naar Gouda vertrekt en je rijdt door naar Gouda Centrum kom je ze tegen in het weiland.
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar ik ga het proberen.

Je neemt afslag Gouda west.
Je moet over het spoor heen
Je gaat ook onder een viaductje door
Je komt dan op een lange weg uit en aan het eind is een rotonde, die je 3 kwart neemt.
Je komt dan weer op een soort landweggetje en dan is het geloof ik de 2e Links, dat is een weggetje door de weilanden heen, kijk dus uit voor je auto. Aan het begin staat een huis. Je rijdt dan helemaal naar het eind toe en daar zouden ze moeten staan. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Afgelopen vrijdag ben ik er voor het laatst geweest en toen stond Barney er nog.

Ik hoop dat jullie wat aan deze uitleg hebben


lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 11:42

Nog even een aanvulling, kijk eens op deze site: WWW.CU2.nl/HCH
Op deze site staan een aantal paarden van de manege. Barney staat er ook bij.
Hessel was mijn poepie maar de rest natuurlijk ook.

Groetjes

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:10

Heb gisteren het trieste nieuws aan mijn nichtje (9) verteld. Die moest echt heel erg huilen. Ze reed altijd op Suprise (die gelukkig al verkocht was) en op Jessica (heb van horen zeggen dat zij ook verkocht is?). Haar eerste vraag was waar Lapuccino(?) een veulen nu is. Heb je enig idee? Ik weet niet of dit een manege of pensionpony is.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:27

dank je Lollili..... Lachen

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:32

Joris die op de site staat hoelang staat die al bij jullie op stal? Ken namelijk een paard die is precies joris.

ik dacht altijd dat die manege altijd erg goed liep, maar dus niet. Ik hoop alleen dat de paardjes een goed huis vinden dat verdienen ze zeker wel..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:07

Lollili.... weet je misschien ook door wie ze zijn opgekocht? en wie je moet contacteren voor eventuele koop/verkoop?

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:03

er staan heel wat mensen bij ons op stal hippisch centrum Rottemeren in Bleiswijk. Mijn zus had daar een grote witte lippizaner staan Rablin en hij stond samen met een shetlander Zorro. Die gaan ook naar bleiswijk.
Ps hier is het nr van opa geizenberg 0104146662

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, YandexBot en 24 bezoekers