weten jullie mischien wat ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happylover13
Berichten: 237
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: eindhoven

weten jullie mischien wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 18:16

halo mensen
wa doen jullie alleenmaal met dit warme weer Verward
ik graag jullie mening weten
thks doeg groetjes jacky

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:22

Hoe bedoel je, ik neem aan dat je met rijden bedoelt?
Ik rijd gewoon, zij het wat rustiger en met wat meer stappauze's er tussendoor. Het trainingsschema van mijn paard is zo, dat ik 1 dag rijd en 1 dag longeer, vandaag was de longeerdag en morgenavond ga ik gewoon rijden.
Als ik tussendoor nog thuis ben van het werk, zorg ik dat ik Imker met dit warme weer een keertje een verkoelende douche geef.

happylover13
Berichten: 237
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 18:54

thks da doe ik ok maar logeren nie maar dan krijgt ze een rust dag
maar ik bedoel ok gewoon niet met rijden
wat je dan kan doen ?
groetjes jacky

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:05

Ik rij ook gewoon alleen dan wel s'avonds.
Veder hou ik er wel afwisseling in, maar dat doe ik altijd eigenlijk wel.
En na het rijden geef ik Tasmin wel een lekkere douche en koel ik goed haar benen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:25

met dit warm weer,rij ik ook vaak s'morgens vroeg,of sávonds wat later.
en erna lekker afspuiten.

happylover13
Berichten: 237
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 08:54

jah ik ook
s'avonds of smorges maar
wa doen jullie als je de hele dag er bent
toch nie op je luie reet zitte ahah
groetjes jacky

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:01

ik rijd s ochtends en s avonds, ik heb gister bv. 6 paarden gereden. 4 niet thuis, en verder heb ik daar geveegd Lachen gemest, paarden verzorgd.
Maar ik heb niet alle 4 de paarden echt s'ochtends gereden de laatste zat wel tegen de middag aan.Toen ben ik om 5 uur naar huis gegaan, paarden gevoerd.Gegeten en toen tot half 8 gewacht.En toen mn eigen gereden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:44

Ik rij gewoon elke dag, weliswaar s'ochtens vroeg of 's avonds zodra het begint af te koelen. Verder staat hij de hele dag op het land.

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:05

Lekker rijden in de avond, beetje rustig aan. En ik neem een heerlijk stuk komkommer voor haar mee..lekker verfrissend snackje Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:52

ik rijd 's avonds, de rest van de dag af en toe iets lekkers brengen, opnieuw inspuiten, als het echt heel erg is vliegendeken op. Wassen, poetsen, knuffelen, eigelijk loop ik heel de dag op en neer.
Maar ik vind het zo zielig, ze vind het niet fijn om buiten te staan met dit weer en de beesten dus spuit ik er heel veel in en probeer dr naar buiten te doen zodat ze ziet dat die beesten dan niet meer komen.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:16

komkommer ? mogen ze dat? Vingers aflikken kewl wist ik niet, ben daar zelf ook gek up...en was 't al dikwijls aan't overwegen

en met zo'n weer begin ik om 5 uur dan ben ik klaar tegen de 8ten met de hele boel, zij op de wei met anti vliegenspray erbij en dan zijn ze blij
en ik hou me bezig met 't net, tv of mest m'n eigen stal wat uit
terwijl ik af en toe naar hun door 't raam kijk
zaaaaaaaaaalig, was't leven maar altijd zo ^^

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:25

Op de warmste momenten van de dag ruim ik de stal op(daar is het dan lekker fris) of ik ga gewoon luieren Schijnheilig en als het dan weer wat afkoelt ga ik rijden. Wat ik ook doe is mijn shetjes inspuiten tegen vliegen enzo(zij lopen in een andere wei).

En jij dan?


machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:49

okay dit is een goede vraag!
ik rijd rustig aan vooral als het warm is geweest die dag rijd ik 's avonds.
of longeren. maar mijn pony vind het dan leuker en ik ook als ik meer aandacht besteed aan poetsen en verzorgen. ik geef hem bijvoorbeeld na een halfuurtje rijden/longeren een lekkere wasbeurt of extra grote poetsbeurt. wat je ook kunt doen is vrij springen. werkt bij mij super!
je zet een hindernis of twee op en dan laat je hem zijn gang gaan. je stuurt hem natuurlijk met de zweep maar fokt hem niet op.
oh ja een belangrijke tip! doe alles rustig aan en kalm die paardjes hebben het net zo warm en zelfs nog warmer als ons dus gun je paard rust!!! Lachen dat werkt meestal prima.
zo heb je genoeg afwisseling en vind je paard ook warme dagen leuk.
groetjes machogirl

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:26

Ik sta de hele dag onder de tuinslang met paard en al Haha! Niet echt mijn keuze maar ik ben een beetje gedwongen Huilen Mijn eigen paard heeft vandeweek zo in de wei geflipt dat hij kreupel is Verward die spuit ik nu vier keer per dag af en ik heb mijn vriendin beloofd haar pony drie keer per dag af te spuiten. Zij is nl op vakantie en haar pony heeft een hele grote vleeswond
En voor de rest is ijsjes eten toch wel favoriet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:03

Ehh... ik ga 's avonds altijd met Novalee aan de slag.
Verder een beetje poetsen, beetje emmeren... Tong uitsteken

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:16

Ik ga 's morgens rond 10 uur lekker even wandelen en laat hem lekker grazen (hij mag het land niet op vanwege zijn peesblesure en omdat 1 paard hem in elkaar mept Boos! ) en dan gaat hij van 15-17 in de paddock waar schaduw is en ik kom hem dan rijden om een uur of 21.. Cool

-X- Anja

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:54

Ik ga 's morgens als het nog niet zo warm is rijden en dan 's avonds gaat ze de wei in(met dit warme weer en met al die dazen vind ze het helemaal niet leuk op de wei en 's avonds zijn er minder dazen en dan houdt ze het er langer uit). Ik doe het ook wel eens andersom Lachen