een ongeluk.... ik sta te trillen op m'n benen!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 08:46

Ik niets vermoedend vanochtend in de auto op weg naar mijn paardjes om ze eten te geven en in de wei te zetten. Kom ik bij de afslag Opperdoes, de auto voor me die stopte, wat bleek nou er was 1 sec. daarvoor een ongeluk gebeurd. Ik stopte ook, ik heb mijn EHBO diploma dus wie weet kon ik even helpen. Die man die was uitgestapt begon me te wenken om te helpen, hij zou ondertussen 112 bellen. Ik naar die auto, er zat een meisje van mijn leeftijd in (24). Ik sprak haar aan, geen reactie, voor zo ver ik kon voelen ook geen hartslag. Dus ik heb mijn hand op haar schouder gelegd en begon tegen haar te praten. Toen kreeg ik gelukkig reactie want ze begon adem te halen! Haar hele auto lag aan diggelen, alle ramen ingedeukt en de deur van haar kant een gigantische deuk. Ik ben maar tegen haar blijven praten, meer kon ik niet doen!! Ondertussen kwam de wegenwacht, die man ging mij helpen. Die gewonde in de andere auto was ondertussen alweer bij. Het meisje kreeg steeds meer besef dat ze pijn had, ze begon harder te kreunen maar was nog steeds buiten bewustzijn. 10 min. later kwamen er 2 ambulances en een brandweerwagen want ze moest er uit geknipt worden. Toen ben ik op een gegeven moment weg gegaan want ik kon niks meer doen. Ik de paarden eten gegeven en terwijl hun stonden te eten ben ik met mijn hond naar de wei gelopen. Daar heb je net uitzicht op die weg...en ja hoor, daar lande de traumahelikopter bij het ongeluk!! Ik zit hier te trillen op mijn benen, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb dan wel mijn EHBO diploma, maar eigenlijk kon ik niet meer doen dan mijn hand op haar schouder leggen (in de hoop dat ze misschien zou weten dat er iemand bij haar was, dat kan al gerust stellend werken) en tegen haar aan te praten. Ik ben nu thuis en heb net een potje zitten janken van de zenuwen!! Ik wilde dit toch even kwijt, ik hoop niet dat jullie dat erg vinden!!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:50

Nee hoor, Barb. Helemaal niet erg hoor, gewoon lekker van je af banketstaaf, dat lucht tenminste op... Kan me voorstellen dat je je doodgeschrokken bent, maar ja, idd wat kon je meer doen, echt niets. Je bent er voor haar geweest en dat is het belangrijkste. Nu maar hopen dat je er snel weer een beetje overheen bent en weer lekker aan je werk kunt. *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:50

Barb heb van de week ok zoiets meegemaakt. Je kan niet meer dan praten, maar dat is heel belangrijk en een enorme steun. Heb er ook drie kwartie bij gezeten. Je zal de hele dag wel een rotgevoel hebben maar goed hoor dat je bent gebleven, hoeveel mensen rijden er niet door?

Voorzitster AFM

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 08:55

Ja, het werk daar moet ik dus zo naar toe. Ik had mijn vriend al gewaarschuwd via mijn mobiel dat hij even naar het werk moest bellen, hij stond toevallig ook in de file voor dat ongeluk. Later heb ik zelf het werk gebeld en ze zeiden dat ik maar eerst even een kopje thee moest gaan drinken. Dus nu zit ik nog effe thuis, even op adem komen!! Ik mag dan wel heel nuchter zijn, maar dit grijpt je heel erg aan!! Ik denk dat ik vanmiddag maar even in het ziekenhuis in Hoorn bel om te vragen hoe het met haar gaat!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:59

Jeetje leuk begin van de dag Huilen .

Misschien heb je met die ene had op d´r schouder wel haar leven gered je weet het niet. Ik hoop dat ze je wat kunnen vertellen in het ziekenhuis dat is wel lekker voor je gevoel. Party!! .

Nou sterkte vandaag en bok het maar van je af hoor No Problem Party!! .

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:03

Sterkte Barb.. ik kan me voorstellen dat je de bibbers hebt. Je hebt haar in ieder geval kunnen helpen...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:05

tjemig wat erg zeg. ik denk niet dat mij zoiets zou lukken. wel goed van je hoor dat je er voor haar bent geweest. er lijkt me niets zo erg als vast zitten in een auto terwijl er niemand voor je is. Ik hoop dat ze het overleefd heeft en dat je misschien nog wat van d'r hoort. Veel sterkte in ieder geval.

Niets zo charmant als een paard in her land.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:13

phoe he bar wat een ochtend. Laten we hopen dat ze jou inderdaad heeft gezien en dat ze blij is met jou hulp. toppie!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:32

Hé joh! Je moet je niet bezwaard voelen!!!
Het is juist lekker en goed om het van je af te bokken!

Waarschijnlijk zal je nog wel de hele dag met knikkende knietjes rondlopen, maar ga vanmiddag lekker naar je paardje, daar knapt een mens altijd weer van op!

En ik vind het een knappe actie! Ik denk dat dat meisje heel veel steun aan je heeft gehad!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:36

jeetje wat erg, meer kon je niet doen dan tegen haar praten en haar gerust stellen. ben benieuwd hoe het met haar is .

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:36

Pff is dat effe schrikken!! Jij bent er iig voor haar geweest en meer kon je helaas niet doen, nu maar hopen dat ze het gehaald heeft. Dit maak je gelukkig niet iedere dag mee

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:39

Jeetje joh... geen lekker begin van de dag! Wel fijn dat je je nuttig hebt kunnen maken, denk dat dat meisje heel blij geweest is dat jij op dat moment liet merken dat je bij haar was. En dat je nu zit te trillen is heel normaal, de schrik komt altijd later! Die beelden zul je niet snel meer vergeten, maar onthoud maar dat je iets goeds hebt gedaan!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone
- but it takes a lifetime to forget someone.
</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-07 10:04 ]</font>


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:59

BBBBRRRRR!!!!!!
Sterkte en de rest van de dag suc6!

XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:09

Citaat:
Op 2001-09-07 08:46, schreef Barb:
Ik heb dan wel mijn EHBO diploma, maar eigenlijk kon ik niet meer doen dan mijn hand op haar schouder leggen (in de hoop dat ze misschien zou weten dat er iemand bij haar was, dat kan al gerust stellend werken) en tegen haar aan te praten.


Meid wat jij daar gedaan hebt, kan het verschil geweest zijn tussen leven en dood. Even dat menselijke contact, die hand op een schouder, het horen van een rustige stem, dat is misschien nog wel veeeeeel belangrijker dan dat diploma.

Ik vind dat je heel goed en dapper gehandeld hebt, en ik weet zeker dat dat meisje je er heel dankbaar voor is.

Gaat het ondertussen weer een beetje met je?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:14

Je hebt het heel erg goed gedaan Barb! Precies wat je als EHBO'er in zo'n situatie moet doen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de bibbers hebt, het is nogal wat om mee te maken. Ik hoop dat je te horen kunt krijgen hoe het met haar gaat, dat zal je ook helpen om het te kunnen verwerken.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:19

Ik sluit me volledig aan bij hetgeen hiervoor gezegd is door de anderen. Je hebt niet meer kunnen doen dan een hand op de schouder leggen en tegen haar praten, maar dat kan inderdaad het verschil zijn tussen leven en dood. Ze voelde waarschijnlijk jouw aanwezigheid en dat maakt haar een stuk rustiger.
Ik hoop dat je snel wat meer te horen krijgt van het ziekenhuis.

Knap werk hoor!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:36

Jij hebt datgene gedaan wat het beste was, iemand gerust stellen! Meer had je idd niet kunnen doen, en ik vind dat je uitstekend gehandeld hebt!
Zo'n situatie die jij net hebt meegemaakt, heeft uiteraard een behoorlijke impact op je. Dus even rustig aan doen hè vandaag!! Gewoon even tot jezelf komen! Sterkte!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:44

goed gedaan hoor! Ik weet niet of ik hetzelfde zo doen weet eigenlijk niet eens of ik wel iets had durven doen...

Ik hoop dat ze het overleefd houd je ons even op de hoogte als je gebeld hebt na het ziekenhuis?
en jij sterkte he je zal nog wel even de bibbers houden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 13:56

Hier even een berichtje van mij vanaf mijn werk!! Ik heb net eerst de politie gebeld en die konden mij alleen vertellen dat ze er heel slecht aan toe was. Ze is met de ambulance naar het Sint-Jan in Hoorn gebracht. De traumahelikopter was er alleen om de boel te stabiliseren. Ik heb mijn telefoonnummer aan de politie gegeven, ik hoop dat iemand van de familie of wie dan ook me ooit opbeld om te vertellen hoe het gaat. Daarna heb ik het Sint-Jan in Hoorn gebeld, omdat ik geen familie ben mochten ze niks prijs geven. Die mevrouw vertelde wel dat ze er heel erg aan toe was en dat ze is overgebracht naar Amsterdam. Meer mocht ze niet zeggen, ze kon wel aan mijn stem horen dat ik nog de zenuwen heb!! Ik heb het kenteken genoteerd van die man die voor me reed en ik heb inmiddels achterhaalt dat hij bij mij om de hoek woont. Hij heeft een geheim nummer dus als ik iets zou willen weten moet ik daar al aanbellen, dat ga ik zeker doen hoor!!! Ik ga straks eerder naar huis, want ik kan me absoluut niet concentreren!! Dan ga ik lekker naar mijn paardjes even mijn gedachten ergens anders op richten!!! Dat beeld van dat meisje zal ik inderdaad nog voorlopig bij me houden!! Ik weet ook zeker dat ze gevoeld moet hebben dat ik bij haar was!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:28

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je hier de bibbers van hebt. Laten we hopen dat het meisje het haalt en er redelijk vanaf komt...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:40

Goh zeg, wat erg. Gaat het alweer een beetje met je? Praat er maar veel over hoor, het kan zijn dat dit je flink gaat aangrijpen.
Ik hoop dat het meisje het overleeft. Ze is niet de eerste die daar verongelukt. Mijn schoonzusje heeft daar vorig jaar een aanrijding gehad (of bij de afslag Lambertschaag), gelukkig kwam zij en haar eenjarig zoontje er goed vanaf.

Maar ik wist helemaal niet dat jij zo dicht bij mij in de buurt woont! Kom je weleens bij de Noorderkoggenruiters in Benningbroek? (vreselijk of-topic, maar anders PB-en we wel even)

Sterkte in ieder geval, en niet ervan dromen vannacht hoor.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 15:32

Ik ben net gebeld door de politie door de agent die er vanochtend ook bij was. Hij wilde graag even met me bijpraten en hij wilde weten hoe het met me was. Hij had gehoord van een collega dat ik de politie had opgebeld. Hij kon mij ook niet meer vertellen dan ik al wist. Het meisje kwam vanuit Opperdoes en wilde rechtsafslaan richting Medemblik, waarschijnlijk heeft ze een inschattingsfout gemaakt en dacht ze dat ze nog wel even voor die auto die van links kwam schieten. Misschien dat die man te hard gereden heeft dat weet ik niet, want eigenlijk is die kruising best overzichtelijk!! Op die weg is het nou al een paar keer goed raak geweest!! 3 weken geleden is er precies zo'n ongeluk gebeurd maar dan 200 meter verderop!!

Ik kom (nog) niet bij de Noorder Koggenruiters, ik heb mijn paardje pas sinds 2 weken en ze staat nu bij ons nieuwe huis (waar we overigens nog niet wonen) (binnenkort hopelijk wel)

Hey, we kunnen wel een kleine boktmeeting houden!! We gaan effe PB-en!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 16:46

Nou, dat is toch hardstikke goed. Je hoort altijd dat het juist heel belangrijk is dat er iemand bij een gewonde is die hem/haar geruststeld. Veel mensen schijnen het puntje bij paaltje niet te kunnen, dus je hebt gewoon een heel goede daad verricht. Ik hoop dat je er nog achter kunt komen, of het helemaal goed komt met dat meisje. De traumahelicopter....dan is er niet zomaar wat...

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:18

Als je de komende dagen steeds aan het ongeluk bijlft denken, kun je weer nog het politiebureau bellen en die hebben speciaal iemand waar je mee kunt praten over dat soort dingen. Toen er bij ons is geprobeerd om in te breken, kon ik daar ook gebruik van maken als ik dat wilde.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 18:33

jeetje wat moeilijk om zoiets mee te maken je kunt je olgens mij niet echt voorstellen hoe rot je je voelt...
als er een doodelijk ongeluk gebeurd waar jij de schuld van zou hebben zou je je hele leven schuldig blijven voelen ook als je er niets aan kon doen lijkt me ook echt vreselijk *slik* Scheve mond\ Verdrietig

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Gee, SemrushBot en 151 bezoekers