[JV] waar ergert de jury zich aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

[JV] waar ergert de jury zich aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 09:55

Deze keer niet echt een rijkunstige vraag of iets dergelijks maar de vraag:
Waar ergerd een jury zich aan? Verward
Iedere jury is anders en heeft zijn eigen mening.
Puur naar een proef kijkend (of het losrijdterrein)
Er is vast wel een punt waar je bij elke wedstrijd weer even een moment hebt van jezus grrr.
Echt iets waarvan je zegt,als ik dat zie dan verkleur ik.
Een punt waarvan je zegt,dat vind ik niet kunnen of een punt waarvan je zegt dat wordt nooit goed uitgevoerd,enz enz.

[edit Cody: typefoutje uit titel gehaald[/edit]


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:13

Waar ik als jury een ontzettende hekel aan heb, is aan een voorlezer die de andere kant op staat te kijken als je het beginsein wil geven, verschrikkelijk daar kan ik me zo over opwinden dat ik me soms gewoon moet toespreken dat de ruiter er niets aan kan doen dus niet laag gaan zitten met de punten.
Rijtechnisch gesproken, kan ik me boos maken over rukken en plukken aan de teugels en dan ook nog vaak onterecht schoppen of tikken met de zweep. Kantelen is iets wat ik niet graag zie.
En qua kleding kan ik me ontzettend storen aan losse haren of losse staart onder een cap.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:20

Ik erger me het meest aan toegewezen schrijfsters doe woorden als ERGERD met een D schrijven!

Echt waar. Hoe vaak ik een schrijfster wel niet heb moeten corrigeren......
Een dergelijk coupon komt bij mij de deur niet uit. Ik zou me rot schamen. Daar word ik dan op aangekeken.

CGJ[/u]

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:25

waar ik me vroeger aan ergerde waren van die kleine fouten die net een punt kosten. Dan wil je een 8 geven voor het binnenkomen en staat de combinatie scheef halt. Daar baalde ik echt van, het is echt veel leuker om 8en uit te delen dan 4en.
En idd klassieke dingen als rukken en plukken, maar dat is niet specifiek voor een jurylid.

dan kun jij je lol op bokt nog op Haha!

Ik zal wel eens wat spelfouten op coupons opduiken, dat is echt lachen.
Deze zijn uit mijn hoofd: vierkand, hooft, slingerd,

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:28

En ik heb wel eens op mijn coupon gehad dat het "speelbeen" bleef staan. Grappige spelfout...

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:29

Wat te denken van moet meer weiken, en erg tweiffelend achterwaarts. De schrijfster van dit protocol (L proef) was zelf een Z2 ruiter en wist dus waar ze het over had.
Nu weet ik wel dat dit vervelend is (schrijffouten) maar ook de schrijfster doen haar best zullen we maar denken.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:29

oeps foutje, niet doen haar best maar doet haar best natuurlijk. (ben ook maar een mens)

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 10:36

Ik erger me het meest aan toegewezen schrijfsters doe woorden als ERGERD met een D schrijven!



Haha en dank u Tong uitsteken
Schrijf ik dat nu ook fout?(heb iets of wat dislectie)
Ik had nog wel eraan gedacht.Ik erger,hij ergerDe.


Dat een lezer de andere kant op kijkt wil niet altijd zeggen dat ze niet opletten.Zo heb ik dat ook eens gedaan omdat ik zag dat de ruiter een extra rondje nodig had Tong uitsteken Die het zonder erg doen zijn er ook ja.Kan me er iets bij voorstellen.

Zonder haarnetje vind ik ook niet netjes en vooral bij zo'n hele lange haren is dat geen gezicht.

Kan me ook iets bij voorstellen dat je soms als je een schrijver naast je hebt die je niet bij kan houden of geen idee heeft waar je het over hebt dat dat irritant kan zijn.Heb ook vaak protecollen gehad die ik niet kon lezen.Hoe kan ik daar dan weer mee aan het werk.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:41

ff serieus, waar ik me enorm aan erger:

1. AMATEURISTISCHE ORGANISATIE BIJ ONTVANGST
2. RINGMEESTERS DIE VAN TOETEN NOG BLAZEN WETEN
3. EEN PROGRAMMAVOLGORDE DIE GEWOON ONMOGELIJK IS VOOR DE DEELNEMERS
4. EEN PLEKKIE BIJ C VAN 4 METER, WAAR MIJN AUTO VAN 5.12M NIET KAN STAAN
5. EEN $%^@!!TERREIN MET HOBBELS EN KUILEN
6. EEN $%^@!!TERREIN NAAST HET INSPRINGEN
7. EEN ONMOGELIJK KLEIN INRIJTERREIN
8. COLLEGA JURY'S DIE VOLLEDIGE CHAOS IN DE VOLGORDE TOELATEN
9. RUITERS DIE NIET KOMEN OPDAGEN
10. RUITERS DIE OP EIGEN INITIATIEF VEEL LATER WILLEN GAAN STARTEN ZONDER HET TE VRAGEN
11. KOFFIEDAMES DIE TIJDENS DE PROEF KOMEN PROVIANDEREN
12. COUPONOPHALERS TIJDENS EEN PROEF
13. SCHRIJFSTERS DIE NIET KUNNEN OPTELLEN EN SPELLEN
14. BORDJES DIE IN SPIEGELBEELD STAAN
15. DE VOORZITTER DIE DE JURY'S TE LAAT HET TERREIN OPSTUURT DOOR ZIJN VOLLEDIG OVERBODIGE SPEECH
16. ORGANISATIE DIE ME EEN HELE PROVIANDKOFFER MEEGEVEN UIT GEMAKZUCHT
17. AMAZONES DIE LATER KOMEN KLAGEN OVER DE PUNTEN
18. RUITERS/AMAZONES DIE LATER JE AUTO VERNIELEN UIT WOEDE
19. AMAZONES DIE JE LATER KOMEN BEDREIGEN OP JE THUISADRES
20. AMAZONES-RUITERS DIE LOPEN TE KANKEREN OP DE VOORLEZER
21. MIJ EEN RING GEVEN OP DE HOEK VAN HET TERREIN MET DE RUG NAAR HET TERREIN TOE
22. TOTAAL ANDERE KLASSEN LATEN BEOORDELEN DAN AFGESPROKEN
23. RUITERS DIE PLOTSELING HEEL VRIENDELIJK TEGEN JE GAAN DOEN
24. OUDERS DIE DOEN ALSOF ZE JE AL JAREN KENNEN
25. MENSEN DIE COUPONS VAN HET VORIGE WEEKEND MET 183 PTN IN DE M2 BIJ DE PAPIEREN HEBBEN ZITTEN

en dat zijn er slechts een paar........

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:47

Vind jij het nog wel leuk, CGJ12 Knipoog

Waar ik me aan erger:

- mensen die ik eigenlijk uit moet sluiten omdat de basisenting niet in orde is en ze net doen alsof ze van niets weten
- idd koffiejuffen en protocollen ophalen tijdens een proef.
- mensen die onnodig lang wachten met de ring binnen te rijden.

O ja, nog een: mensen die nog lang niet toe zijn aan de klasse waarin ze moeten rijden en drama proeven neer zetten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:50

Daar staat tegenover dat ik me over een aantal andere dingen totaal NIET DRUK maak:

1. STARTKAARTEN INTERESSEREN ME BAR WEINIG
2. INENTINGSPAPIEREN IDEM. MOCHT IE IETS OVER DATUM ZIJN--> GEWOON RIJDEN. LET OP VOOR DE VOLGENDE KEER
3. ENKELE UITVALLERS: PAUZEER IK FF. KRIJGT DE VOLGENDE RUITER WAT MEER TIJD
4. VOORAF VRAGEN OM UITSTEL: GEEN PROBLEEM
5. HARNACHEMENT NIET VOLLEDIG 100%: IK HEB NIKS GEZIEN (ALS ER NIET TEVEEL GETUIGEN ZIJN)
6. TOILETTEER JE PAARD ZOALS JE HET ZELF MOOI VIND
7. KOM GERUST MET ELK RAS
8. SCHRIKT JE PAARD: PAS NA EEN AANTAL KEREN NEEM IK HET MEE (OOK M EN Z)
9. IS JE PAARD BANG IN DE BINNENBAK: GA GERUST WAT VAKER ROND
10. IS HET EEN $%$%!!TERREIN: IK HOUD ER REKENING MEE.
11. AL HEB JE NOG ZO'N HEKEL AAN ME: IK NEEM HET NIET MEE IN DE PUNTEN


er is bij mij maar 1 ding belangrijk: TECHNISCH GOED RIJDEN!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:55

holly schreef:
Ik erger me het meest aan toegewezen schrijfsters doe woorden als ERGERD met een D schrijven!



Haha en dank u Tong uitsteken
Schrijf ik dat nu ook fout?(heb iets of wat dislectie)
Ik had nog wel eraan gedacht.Ik erger,hij ergerDe.


Hij loopD? Of toch maar hij loopT?

Het is echt niet zo moeilijk Lachen

Nulla tenaci invia est via

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 10:57

Haha een paar? Haha!
Pas op dat je niet overspannen raakt joh Tong uitsteken
Soms idd......

is het echt zo joh dat ruiters en amazones zo tekeer gaan om de punten?
Poeh jemig hebben die geen fatsoen?
Je gaat toch niet andermans spullen daarom vernielen of leipe dingen naar iemand hoofd roepen? Verward

Af en toe Haha!

Ik doelde zelf eigenlijk meer op ruiter/amazone op het paard.
B ruitertjes kan ik zelf heeft goed vergeven om rare dingen te doen in de proef maar ook hogere ruiters hebben af en toe dingen waarvan je zegt,nouja.

Als ik heel eerlijk ben geniet ik meer van de hele jonge pony ruiters die echt nog aan het begin staan en als het er dan niet al te best uitziet maakt mij dat niks uit.Het ziet er gewoon gezellig uit.Vaak de hele familie mee als suporter.Geweldig.

Ik kan me nog goed herinneren dat een meisje wat mijn oude pony(z dressuur) kocht een nieuwe kocht(met knopjes) omdat ze koste wat kost in het Z wou komen(was B ruiter en mijn oude pony was te tja goed)?.Zij bakte er vrij weinig van en voelde zich erg verwaand.Ze deed mee in haar laatste jaar bij de pony's aan de Kür op muziek.Nou gewoon zo vreselijk dat dat eruit zag gewoon.Het verwaande straalde er van af en rijden kon ze echt helemaal niet.
Als ik in die ring jury zou zijn zou ik me daar vreselijk aan ergeren!
(mijn oude pony was geen hobbelpony maar een pittig gelikte pony en dat ging grandioos fout,dus weg en een nieuwe die zo mak als een lammetje was en alle knopjes had)
Laatst bijgewerkt door holly op 22-07-03 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:58

Citaat:
17. AMAZONES DIE LATER KOMEN KLAGEN OVER DE PUNTEN

Klagen ok, maar een vraag stellen of een bepaald punt is toch niet erg?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:00

CGJ, zijn het alleen amazones die komen klagen over de punten? Knipoog

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:05

Margreet"]
[quote="holly schreef:
Ik erger me het meest aan toegewezen schrijfsters doe woorden als ERGERD met een D schrijven!



Haha en dank u Tong uitsteken
Schrijf ik dat nu ook fout?(heb iets of wat dislectie)
Ik had nog wel eraan gedacht.Ik erger,hij ergerDe.


Hij loopD? Of toch maar hij loopT?

Het is echt niet zo moeilijk Lachen
[/quote]

Even helemaal afwijkend van het topic:
Ik erger mij aan mensen die constant de spelfouten van anderen verbeteren. Zoals aangehaald in dit topic kan sprake zijn van dyslectie. Dyslectie is een functiebeperking van de hersenen. Personen met deze beperking krijgen niet voor niets wettelijk geregeld extra tijd om examens e.d. te maken. Het is een aangeboren kwaal, waar niet al te veel aan te doen is. Bovendien is het voor de mensen die dit hebben absoluut niet leuk om -al dan niet grappig- constant verbeterd te moeten worden.

Moeten we ze dan maar uitsluiten omdat er taal- en spelfouten in de stukken staan. En wanneer wordt je aangesproken op je spelfouten? Bij 1x of pas bij 3x een D waar een T hoort te staan?

Ik kan mij voorstellen dat een jurylid liever geen dyslectische schrijver heeft, maar over het geheel genomen is het protocol nog best te lezen met schrijffouten en al. En aangezien het heel leerzaam is om eens een paar uur te schrijven, kan ik mij voorstellen dat dyslectische ruiters daar ook behoefte aan hebben. Of in sommige gevallen gewoon zijn ingedeeld door de vereniging omdat je nu eenmaal 2 dagen per week geacht wordt te helpen.

Kortom: kunnen we niet een beetje begrip opbrengen voor de taalfouten van een ander? De goede spellers hebben wellicht minder in het oogspringende vormen van functieverlies?

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:06

Fitzroy, ik zit er al tegenaan te hikken om over een drempel heen te stappen om nu weer te gaan starten, thuis is het goed bevestigd, maar in ring is het nog maar de vraag of het kan laten zien, dat is toch een kwestie van uitproberen, als het niet gaat blijf ik thuis.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 11:09

Anya.
Mijn dyslectie is maar klein en uit zich soms in dit soort dingen.
Verder schrijf ik aardig dacht ik zo.
Ik val er niet over.
Ook schrijf ik bij jury's.Ook gewoon Z.De reden?Netjes,duidelijk,snel en tevens rap in tellen.

Sall.Iedereen zou zo'n instelling moeten hebben.Starten als het kan.
Fitzroy zal ook waarschijnlijk bedoelen ruiters die alle wedstrijden afgaan en hopen op een winstpunt om zo snel mogelijk in het Z te geraken.Dat zijn de personen die opvallen.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:14

Sall schreef:
Fitzroy, ik zit er al tegenaan te hikken om over een drempel heen te stappen om nu weer te gaan starten, thuis is het goed bevestigd, maar in ring is het nog maar de vraag of het kan laten zien, dat is toch een kwestie van uitproberen, als het niet gaat blijf ik thuis.


Oke, maar dan is hij iig thuis goed bevestigd. Maar ik krijg mensen in de ring waarvan je gewoon kunt zien dat het thuis ook nog lang niet voor elkaar is.
Van wedstrijdspanning heeft iedereen last en als je paard kijkerig is is dat ook geen ramp. Ik heb het om even een simpel voorbeeld te noemen over mensen in de B waarvan het paard nog sterren loopt te kijken. Blijf dan thuis ..

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:15

Sall schreef:
CGJ, zijn het alleen amazones die komen klagen over de punten? Knipoog


Dat klagen valt erg mee trouwens. Dat gebeurt maar weinig. Hoogstens mopperen achter je rug om, maar daar sta ik ver boven verheven.

Maa, natuurlijk niet alleen amazones.......of toch wel.....

Ruiters zie je toch niet meer in de dressuur!
Het zijn allemaal jonge ANKIES.
Een beetje jongetje wil dat toch helemaal niet meer. Voor ie het weet wordt ie uitgemaakt voor Sissy! (niks mis mee trouwens, maar is gewoon de realiteit)

En natuurlijk mag je later van alles komen vragen. Ik kan alleen zeer goed aanvoelen wat de onderliggende gevoelens zijn. Gemeende vragen zal ik altijd oprecht beantwoorden. Ik pas er trouwens wel een beetje voorop om op het concoursterrein met de latere prijswinnaars wat al te familiair om te gaan, ook al ken ik ze bijvoorbeeld redelijk goed.
Ik wil de schijn van vriendjespolitiek uit beeld laten.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 11:16

Ik persoonlijk vind dat in de B niet zo'n punt eigenlijk.
Echte hobbyruiters zijn dat vaak.Tongetje buiteboord,rooie hoodfjes enz.Die gaan voor de lol en dan is winnen niet zo belangrijk.
Wel vind ik het minder als ze zo over willen naar de L.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:23

CGJ12 schreef:
Ruiters zie je toch niet meer in de dressuur!

hahaha, ehmmm Bloos
Ik heb nu ff geen paard meer, maar inderdaad was ik regelmatig de enige jongen in de baan. Beetje jammer, want dressuur is ook een leuk facet van de paardesport.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:25

Pffffff Anya, je kunt ook overdrijven hoor!

Fijne dag nog verder! Lachen

Nulla tenaci invia est via

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:28

Tja, dat geklaag en gemier, ik hab altijd zoiets van: ik kom voor me lol, en de ene keer, gaat het top en is alles zoals ik het graag zou willen zien, soms is het even slikken, maar vaak als ik dan heel eerlijk naar mezelf ben, weet ik, dat mijn proefje nog niet was, zoals het zou moeten zijn.

Enne... CGJ, over die mannetjes heb je helemaal gelijk, ik heb zelf twee zoontjes, en een goede pony (waar ik dus zelf tussen de paarden mee start) als ze willen kunnen ze erop, maar dat zien ze zelf helemáál niet zitten, af en toe, en dan roepen : I'm a Dinorider!!!!!! Stoer!!!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:31

CGJ12"]
[quote="Sall schreef:
CGJ, zijn het alleen amazones die komen klagen over de punten? Knipoog


Dat klagen valt erg mee trouwens. Dat gebeurt maar weinig. Hoogstens mopperen achter je rug om, maar daar sta ik ver boven verheven.

Maa, natuurlijk niet alleen amazones.......of toch wel.....

Ruiters zie je toch niet meer in de dressuur!
Het zijn allemaal jonge ANKIES.
Een beetje jongetje wil dat toch helemaal niet meer. Voor ie het weet wordt ie uitgemaakt voor Sissy! (niks mis mee trouwens, maar is gewoon de realiteit)

En natuurlijk mag je later van alles komen vragen. Ik kan alleen zeer goed aanvoelen wat de onderliggende gevoelens zijn. Gemeende vragen zal ik altijd oprecht beantwoorden. Ik pas er trouwens wel een beetje voorop om op het concoursterrein met de latere prijswinnaars wat al te familiair om te gaan, ook al ken ik ze bijvoorbeeld redelijk goed.
Ik wil de schijn van vriendjespolitiek uit beeld laten
.
[/quote]

Toch heb ik altijd een beetje een drempel om een jurylid, aan te spreken..
Of ik ben altijd nog zo druk met de verzorging, dat ze vaak al naar huis zijn...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers