rijjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

rijjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 19:35

Hoi ik moet een nieuw rijjasje maar mag je voor dressuur ook een grijs jasje? of een zwarte met een gekleurde kraag? ik wil meer gaan springen maar ook een beetje dressuur. Zijn er hier ook nog meer mensen die een ruijasje hebben waar hum bodyprotector onder hebben? Zo ja waar kan je die kopen want die jasjes van pikeur en euro star past mij nkieeffer bodyprotector niet onder. groetjes

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:36

je mag je body protector er ook overheen doen, heb ik gelezen , ik her er zelf geen.Verder weet ik niet over die kleuren van rijjasjes

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 19:38

maar ik wil hem er onder omdat dat ik dat fijner vind vandaar

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:18

Je mag alleen een zwart of donkerblauw jasje voor de dressuur.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:21

Reglement voor dressur.

Artikel 143 Kledingvoorschriften

Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte
van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de
voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.

Voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.

Vanaf de klasse M1 zijn metalen sporen verplicht.
Vanaf de Lichte Tour wordt in beginsel uitgegaan van de verplichting tot het dragen van een zwarte of donkerblauwe
rijrok. De Junioren en Young Riders mogen naar keuze in rij-jas of rijrok rijden.
In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI zijn uitsluitend zwarte rijlaarzen toegestaan.

Als om veiligheidsredenen een ruiter een goedgekeurd beschermend ruiterhoofddeksel wil dragen, dan is dit
toegestaan.

Het dragen van kleuren(banden) op boorden en kragen, inclusief de nationale kleuren, is aan strikte regels
gebonden en alleen bij de FEI geregistreerde kleuren mogen worden gedragen.
Voor nadere, meer gedetailleerde informatie over het bovenstaande, wordt verwezen naar het Algemeen
Wedstrijdreglement van de KNHS, de Algemene Regels van de FEI en het FEI- reglement Dressuur.

Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden
deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2.
Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de
jury.

Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor
paarden- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue
of hun uniform dragen.

Disciplinereglement Dressuur KNHS
versie 2003
Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd. De bodyprotector mag boven of
onder het wedstrijdtenue gedragen worden.


Het staat de deelnemer vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten.
Het dragen van een
hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat
de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan
gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of
lange mouwen).
In het geval van zeer slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de afgevaardigde worden
toegestaan.

Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of van wie de voorlezer niet correct gekleed is, kan - ter beoordeling
van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het starten worden geweigerd.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:43

kan je dan niet springen in een clubtrui of zo???
dat zit wel fijner met je bodyprotector lijkt mij...

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 19:36

Hoi van mijn vereniging hebben we geen clubtrui. daarom moet ik een rijjasje ik heb er wel 1 maar daar past mijn bodyprotector niet onder.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:54

ow das vervelend ja...
ik denk dat je gewoon in de winkel moet gaan passen met je bodyprotector eronder, dan weet je welke er passen!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:29

Je bodyprotector er overheen, zit ook nog es veel lekkerder. Je bodyprotector eronder staat ook heel apart. Ik heb dan wel een trui, maar ik draag met springen mijn bodyprotector er ook overheen.

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:05

huh de voorlezer moet ook in tenue?? of begrijp ik het regelemant niet?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:17

Lijkt me idd een beetje raar van die voorlezer. Wat verstaan hun onder "correct gekleed"?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:20

voorlezer in teneu??? Verward
Ha ha miran mag jij straks ook in een apenpakkie Clown arme groompie Ach gut daar wil ik dan wel eens een Cheese! van maken Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:53

paulanda schreef:
voorlezer in teneu??? Verward
Ha ha miran mag jij straks ook in een apenpakkie Clown arme groompie Ach gut daar wil ik dan wel eens een Cheese! van maken Haha!


Ik denk dat het er meer om gaat dat ik je niet ga voor staan te lezen in bikini ofzo Knipoog

(alhoewel op zón dag als gister Haha! Cool )

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:27

Feetje schreef:
Lijkt me idd een beetje raar van die voorlezer. Wat verstaan hun onder "correct gekleed"?

Inderdaad, wat hieronder al staat, niet in bikini, niet met slippers bij de paarden, niet met je schilderpakkie.
Gewoon ook serieus, netjes en normaal.

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:42

heb ik mazzel dat ik groom ben bij een springruiter. hoef ik nie z'n proef voor te lezen en wat dat betreft van tennu voor de voorlezer vind ik wel een beetje raar maar ja het is logies dat je geen open schoenen aan mag en in je bikinie ofzo maar om nu echt helemaal gekled te gaan net als de ruiter/amazone vind ik wel erg ver gaan.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:09

ja ik ook maar ik denk niet dat ze dat bedoelen dat de voorlezer ook in zijn/haar witte broek en jasje moet!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:48

Goed lezen Millenium en xxLisaxx.
Correct gekleed staat er. Er staat niet dat ze in tenue moeten.