Kaminka door het dolle

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 15:44

Ze had weer zo'n bui Haha! . Die heeft ze toch wel eens per week. Dan gaat dus compleet de knop om en gaat ze als een halve gare idioot door de longeerbak scheuren met mij aan de longeerlijn... Die oogjes glimmen en ze heeft dan een lol! *LOL* Snurken en blazen totdat alle paarden van stal ook knettergek zijn, want das leuk!!! Party!! Feessie bouwen!

Draven met haar staart rechtop en zweven.... je wordt er stil van, lijkt wel minuten te duren voor ze de grond raakt. Normaal gesproken is het geen heel mooi paard, maar dan ziet het er toch wel even anders uit!

Daarbij neemt ze af en toe een sprint in rengalop, helemaal schuin door de bocht, doodeng... Ik doe haar dus altijd peesbeschermers en neopreen springschoenen om en dat is dus ook wel nodig. Mevrouw heeft wel eens haar ijzers eraf getrapt in zo'n bui, die dingen gingen rakelings langs mijn hoofd... Nu vlogen dus de springschoenen door de lucht, ik vond ze later binnenstebuiten terug buiten de longeerbak.

Op het moment dat ik haar uit de wei haalde zag ik al hoe laat het was: tijd voor een dolletje! Ze moet af en toe wat kwijt of zo en is dan weer een paar dagen rustig. Nou ja, dan doen we dat toch? Ben alleen altijd zo bang voor blessures want ze gaat zo enorm tekeer en het was nu aardig glad en modderig, dus ik hield mijn hart vast. Gewoon rechtop de lucht inspringen, kop naar beneden, bokken en op 1 voorbeen landen... Ieks. Verward

Op stal vroegen ze me, waarom ik dan niet haar kop naar beneden bond. Tja, misschien mag een paard ook eens gek doen? Ze loopt wel de hele dag buiten, maar toch heeft ze dit gewoon af en toe nodig, maakt toch niet uit? Vorm van spelen denk ik?

Groetjes Mieke


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:30

grinnik!

leuk beschreven Mieke!

Tender en Prokaznjek waren gister ook zo heerlijk opgefokt! En idd dat merk je meteen bij het uit de wei halen al!

Lekker toch!?

Mooi laten spelen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 17:32

haha prachtig is dat toch?
Idd gun zo'n paard ook zo af en toe zijn lolletje als ik merk dat lottie vrolijk is cros ik ook wel eens in verlichte zit door de bak zolang ie mij maar niet lanceerd vind ik het best *LOL*
Jammer je hebt zeker geen foto's????

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:06

Hihi maf beest zeg!! Maar wel leuk zo'n dolle dag, heb je er geen foto's van? Tja lekker spelen moet kunnen, zolang ze er niets aan overhoud.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:41

Ik kan daar altijd heerlijk van genieten!
(Ook al houd ik mijn hart soms ook vast)

De longeerlijn op zijn langst en laten gaan! Mag een paardje ook eens lekker uit leven? Mag ik zelf ook graag doen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 09:51

Helaas had ik geen fototoestel bij de hand! Jammer, want het ziet er altijd zo geinig uit! Kaminka voert iets arabisch bloed en dat kun je op die momenten heel goed zien!

Mijn stalgenoten waren bloedserieus Haha! aan het dressuren in de bak tegenover de longeerkraal en die waren geloof ik iets minder blij met Kaminka's gesnurk... Haha! Maar goed, er gebeurden gelukkig geen vervelende dingen, paarden waren alleen maar wat drukkig en niet helemaal bij de les Verward . Sorry... kon het niet helpen... Echt erg vonden ze het niet hoor en ik heb op mijn beurt bloedserieus }> mijn excuses aangeboden voor Kaminka's wangedrag..! *LOL*

Groetjes Mieke

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 11:50

Haha, echt een geweldig paard die kaminka! Ze heeft gewoon even zin om lekker gek te doen, juist goed dat je dat haar gunt! Lijkt mij wel leuk om dat contrast te zien, aan de ene kant een paar mensen die serieus aan het dressuren zijn en aan de andere kant een paard wat volledig uit z'n dak gaat. Haha! Mmmm, doet m'n een beetje aan mijn manegelessen denken, als ik met mijn paard daar heen ga. Heb je ook zo'n soortgelijk contrast, alleen worden de andere paarden niet wat drukker maar pleuren ze ook hun ruiter eraf. Altijd feest met dat soort grappenmaker paarden!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 11:57

Ja, Kaminka doet dit soort dingen ook alleen als er publiek is... Andere paarden dus! Ze kijkt ook echt om zich heen of iedereen haar wel ziet! Portret! *LOL*

Gelukkig vielen de ruiters er niet af... Dan had ik me wel een beetje banketstaaf gevoeld hoor!

Groetjes Mieke


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 12:05

haha, lekker uitsloven!
Ja, ik voel mij dan ook regelmatig banketstaaf, omdat ik vaak de enige ben die wel blijft zitten en veel ernaast liggen. Ook wel zielig om die angstige gezichten te zien als ik de bak in kom.
Daarom rij ik maar niet meer zo vaak op de manege. Maar dat betekent niet dat mijn paardje geen streken meer uithaald natuurlijk! Extreme duivel

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:33

Lachen is dat! DIe van mij doet het ook en dan als het waait en er komen paarden voorbij. Ze is dan ook heel mooi en ook die rengalop herken is wel. In het begin vond ik het best eng, maar nu niet meer, ik wacht gewoon even totdat ze klaar is. VOlgens mij hebben ze ook best steun aan die longeerlijn want ik voel dan best wat druk in mijn handen. Toch gek dat ze dat niet in de wei doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Floemii, Laarvv, Laj1, Nina1999, SusanH en 128 bezoekers