trailer pech, geen tyrza clinic voor Orbaldo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

trailer pech, geen tyrza clinic voor Orbaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 12:48

Verdrietig Verdrietig Ik had me er zo op verheugd! Hengst mooi gevlochten in de witte bandage's en hij liep ook zo braaf in 1 keer de trailer in echt zo cute!

Voor Deventer ging alles super mooi op tijd etcetc.
Bij deventer zijn wegwerkzaam heden en moet je 70 rijden.
een automobilist een aantal auto's voor me reed 100/120 denk ik en besloot dus in 1 keer 70 te gaan rijden. geen probleem ik had genoeg afstand maar moest wel aardig remmen.
En toen begon Orbaldo de trailer in elkaar te meppen.
Ik schrok me rot!Snel van de weg af natuurlijk en kijken.waarschijnlijk is toen ik moest remmen hij op de achterstang gekomen die hield dat niet en brak doormidden. de stang is toen tussen zijn achterbenen gekomen.

Meteen mijn vader gebeld wat te doen.Tja die wist het ook niet,ondertussen bleef Orbaldo maar slaan die was best over de rooie.Jos is er bij in gaan staan.
Tja en dan? andere trailer regelen lukte niet of we hadden een trailer zonder auto.

Ondertussen vond de trailer het ook niet leuk meer lang leven de trapbeveiliging aan de zijkanten maar toch de linker zijkant begon al naar buiten toe te bollen.
Ik was zo bang dat hij er door zou gaan.

Na overleg zijn we toch maar weer gaan rijden, terug naar Bathmen.
Zodra we weer op de snelweg waren stopte hij met slaan gelukkig.
Kwam denk ik ook omdat hij toen stil kon staan?

Thuis ben ik er voorzichtig bij in gegaan en heb de stang (1 3 delen inmiddels) achter en onder hem vandaag gevist.Zul je net zien dat hij er achterover uit donderd als ie daar achter blijft haken.

Paard los gemaakt en mijn vader/ jos hebben de klep laten zakken.
Heel rustig stapte hij uit de trailer gelukkig.
Hij was her en der flink nat en zat ook aardig onder het witte schuim.
de transport beschermers vertonen flinke beschadigingen die om links achter zitten een aantal gaatjes is .

Ondanks een bandage en een transport beschermer heeft hij links achter een heel dik been.
Hij is niet kreupel gelukkig.Ik hoop maar dat hij er niets aan overhoud hij was behoorlijk van slag af echt net een lammetje zoals ie meesjokte naar de wei.

Behalve wat beschadiging en flinke krassen leeft de trailer ook nog en ja hij is aan 1 zijkant dus wat naar buiten gebogen.
Als ik straks nog tijd heb ga ik even met de trailer langs de dealer wil 'm toch even nagekeken hebben en er moet een andere stang in....

geen clinic voor ons dus.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:55

Kim wat een pech weer voor je. Hoop dat Orbaldo snel weer wat opknapt.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:57

Jeetje, dat is schrikken zeg!
Balen dat je nu niet naar de clinic kon Scheve mond
Nu maar hopen dat Orbaldo er niks aan overhoudt! Geef hem maar een dikke knuffel namens mij Ach gut

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:33

aaah! klinkt eng Ach gut
zal wel heel erg schrikken zijn geweest!
heel erg jammer dat je niet mee kan doen nu met de clinic!
maar 6 september is er weer een kans, zie mn onderschrift Haha!

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:25

ah balen joh, je had je er zo op verheugd *knuf* Ik hoop dat Orbaldo in orde is en ook dat ie niet moeilijk gaat doen de volgende keer op de trailer...
Zie je vanavond Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:33

Poeh, wat een verhaal! Ik hoop dat Orobaldo er niets aan heeft overgehouden! En vooral dat hij de volgende keer zonder problemen weer de trailer inwil!

En wat een geluk dat je beschermers omhad. Anders had hij zich aardig kunnen bezeren!

Nu ook maar hopen dat de schade aan de trailer meevalt...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:11

Nog een geluk bij een ongeluk dat je nog redelijk dicht bij huis was. Jasses, dat zijn geen leuke dingen. Wat word je wanhopig he, als je zo langs een snelweg staat....

Ik hoop dat z'n been snel weer beter is, en dat de schade aan je trailer meevalt. En dat hij er volgende keer gewoon weer op wil.

Geef 'm maar een dikke knuffel van me, en neem er zelf ook eentje voor de schrik.

Son

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:17

Pfff, wat een avontuur. Ik zou me ook rot geschrokken zijn. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen! Ik hoop voor je dat z'n been meevalt.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:39

Jeetje, Kim, wat een pech zeg. Eng hoor, met een paard dat de trailer afbreekt langs de weg staan.
Ik kan me wel voorstellen dat Orbaldo over de rooie ging.

Hopelijk valt schade aan paard en trailer mee en houdt Orbaldo er ook geen trailerangst aan over.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:07

Sjemig, wat een avontuur zeg.......
En dan sta je daar met je paard helemaal over de rooie en je trailer die het ook niet meer zo ziet zitten; lijkt me reuze eng allemaal.
Geluk bij een ongeluk dat je niet alleen was, dan sta je helemaal mooi te kijken.

Hopelijk heeft je mannetje er geen trailertic aan overgehouden en loopt het met z'n been ook allemaal goed af.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:22

Wow, dat is echt schrikken, herinner me in 1x weer m´n eigen hartslag van 180 na de noodstop bij Den Bosch.
Hopelijk valt de schade aan de trailer een beetje en wil Orbaldo de volgende keer weer zo de trailer in.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:17

Gatverdarrie! Ik hoorde het al toen ik bij Suus was. Kan het me heel goed voorstellen dat je erg geschrokken bent en zodra het kon naar huis bent gegaan.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:29

Wat een naar verhaal. Lijkt me echt schrikken om met paard in trailer langs de snelweg te komen staan.

Hopelijk wil hij de volgende keer toch weer de trailer in Lachen.

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:39

Echt erg. Ik hoorde het al. Balen voro je. Nu maar hopen dat hij er geen trauma's aan over houdt.

Fiesta, freiberger, what else?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:04

Dat is vervelend. Nog niet eens zo erg dat je de clinic hebt gemist.(ook wel natuurlijk)

Ze eng als een paard de trailer aan het afbreken is.

Ik hoop dat Orbaldo vlug weer een dun beentje heeft en dat ie de volgende keer weer zo braaf de trailer inloopt.

Knuffel hem maar flink.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:51

Ach jee, wat vervelend voor je. Je had je er zo op verheugd! En dat met die hitte...

Ik hoop voor je dat hij er niets aan over heeft gehouden. Ach gut

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:54

Ik schrok behoorlijk toen je me belde!
Gelukkig is alles nog zo goed afgelopen en heeft alleen de trailer schade opgelopen!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:45

Ik dacht al, waar was Kim?
Ik had het geluk dat ik even gebracht werd en voor die 10 minuutjes wilde ik hem geen beschermers om doen (hij heeft al eens met een peesontsteking gestaan door bandages & heet weer). Haal ik m van de trailer af, zit er bloed op. Hij had niet heel erg netjes stil gestaan, maar toch beter dan normaal. Gelukkig was het een klein wondje en liep hij er totaal niet kreupel op (eerst stond hij er niet op) dus ik ben wel gewoon gaan rijden. Ging overigens niet echt je-van-het, maar goed.
Geef Orbaldo maar een knuf, want die is vast ook flink geschrokken. Volgende keer beter!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:48

Gedverdemme wat een naar verhaal!
Dat zijn van die dingen die je nooit hoopt mee te maken, met een paard dat over de rooie is langs de kant van de weg, brrrrrr

Maar wat vaag joh dat die stang brak? Dat zo'n ding verbuigt als er grote kracht op komt kan ik nog inkomen, maar dat hij breekt Verward Dat ze er maar een nieuwe en degelijk in zetten!

Nulla tenaci invia est via

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:19

Ik hoorde het ook al bij Sjuim, damn schrikken zeg!
En hij was gisteren zo braaf... Jammer, maar gelukkig is je paard nog heel! Volgende keer ben je erbij he Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:21

Jakkes, schrikken hoor, je zal het flink benauwd hebben gehad!!!
Hopen dat Orbaldo de volgende keer nog wel de trailer in wil, en dat de trailer nog veilig de weg op kan.
Dat je de clinic mist is dan jammer maar helaas, jullie zijn iig allemaal ongedeerd!

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:46

Pfff dat is schrikken zeg! Gelukkig maar dat hij er verder niets ernstigs aan overgehouden heeft. Hopelijk wil hij de volgende keer wel weer net zo makkelijk de trailer op...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 03:07

Wat een vervelend avontuur zeg, om de bibbers van te krijgen.

Een kennisje van mij heeft wel eens gehad dat haar arabier (E-maat), door de stang van de trailer brak. Hij ging hangen en duwde en drukte die stang zo in 2-en. Later heeft hij dat nog eens willen doen, maar gleed weg en kwam zo onder de stang terecht en schoof tot zijn schoft onder de stang. Deze keer bleef de stang heel en op zijn plek, maar door het geweld was het paard er dus wel vrij ernstig aan toe. Zo zie je maar weer dat geen van beiden een goede afloop garandeert.

Ik hoop maar dat Orbaldo er niks aan over heeft gehouden en de volgende keer weer vol vertrouwen mee gaat op de trailer.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:51

gelukkig dat je hem toch nog naar huis hebt kunnen rijden en dat het redelijk goed afgelopen is, er had zoveel anders kunnen gebeuren.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:57

Crisis zeg... al met al is dit nog goed afgelopen joh!

Ik had ook wat angstige momenten met Toon toen we naar de kliniek gingen. We reden over de dijk Enkhuizen-Lelystad (Kaa uuu tee weg, doe ik NOOIT meer met trailer) en meneer begon toch ineens te timmeren! We vonden een parkeerplek halverwege de dijk en zijn even gaan kijken. Ja hoor: zijn hooinet was leeg!! Gelukkig hadden we er nog een bij ons, gevuld en wel! Mafkees.... Maar goed, voor hetzelfde geld slaat hij een been door de van mijn instructrice geleende trailer, op een dijk waar je niks kunt beginnen.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Celebi, journee, kim_1990, MaanNaam, oblix, rien10, Sanet, sterregoud, tienus63 en 85 bezoekers