les of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

les of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 23:03

hey tja het is wat ingewikkeld allemaal maar laat ik het eerst maar eens uitleggen,

voor heen kreeg ik les van een gediplomeerd instructrise, ze was echt heel goed (vond ik dan) daar heb ik 1 1/2 jaar les van gehad, nu had zij het helaas te druk en moest stoppen met les geven op onze pensionstal.
nu geeft de vrouw van de baas van de pensionstal les, maar ja die is niet gediplomeerd, ze heeft wel ervaaring met paarden (lijkt met logies) maar niet echt met lesgeven.
Ik krijg nu les van haar maar zij zecht nu dat ik zaag en dat ik verkeerd aan de teugel rijd, hoewel de andere instructriese zij dat ik wel eens wat rustiger met mn hand moest zijn maar NOOIT dat ik zaagde... nu zecht mijn moeder (die ook rijd) ook niet dat ik zaag, en weer een ander op stal zat laatst ook al van "niet zo zagen"(al moet ik zeggen dat ze dat bij iedereen doet ook bij de gene die L2 rijd Verward )
ik ben nu echt onzeker geworden, ik wil hoe dan ook mijn fjordje geen pijn doen, en zeker niet door dat ik "zaag"
Wat moet ik nou doen?? stoppen met lessen en door sparen voor gediplomeerd les? of gewoon stoppen met lessen en recreatie rijden (al doe ik dat toch wel een beetje) of door gaan met lessen (overgens kan de instructriese van nu ook niet onderbouwen hoe ik WEL moet rijden, buiten gelijke ophoudingen maken.)
of gewoon stoppen met dresuur (wat voor de rest heel goed gaat volgens mij)
Ik rijd trouwens al 10 jaar en heb zins 2 jaar mijn eigenpaard... en na mijn weten nooit te horen gekregen dat ik zaag.
hoe kan ik anders rijden, zonder te zagen (als ik dat doe)

Ik weet dat het een beetje vaag is maar wat zouden julli doen, en hebben jullie tips?
alvast bedankt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:11

Op zoek gaan naar andere instructie. Je hoort te horen hoe het beter moet, niet alleen maar wat zij fout vinden. Instructie is meer als alleen maar zeggen 'je doet dit fout' en dat heeft jou 'instructrice' niet zo begrepen geloof ik.

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:18

ik zou een andere zoeken, jij moet respect voor je instructrice hebben maar zij zeker ook voor jou. je moet ook een skunnen horen dat het goed gaat.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:08

Ik wil niet vervelend zijn, maar misschien moet je van je instructrice aannemen dat je zaagt en proberen dat te veranderen. Stel gerichte vragen en zeg het als je niet helemaal begrijpt wat je fout doet. Misschien heeft je instructrice niet in de gaten dat haar aanwijzingen voor jou onduidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:12

de goede instructrice zei dat je rustiger met je handen moest zijn
Is dat misschien de nette benaming voor het woord zagen?

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:06

Ik ga een mee met Linda250 en met runningkawa, vraag haar om meer uitleg, zeg dat je het niet begrijpt, misschien kan ze dan duidelijker uitleggen want het kan zijn dat ze niet doorheeft dat het voor jou onduidelijk is. Komen jullie er niet uit, en klikt het niet (moet tenslotte wel beetje bij jou passen de lesgever en zijn/haar manier van lesgeven) kun je nog een andere instructrice zoeken. Want een instructrice moet je natuurlijk op je fouten wijzen, en helpen om ze te verbeteren, eventueel dingen op een andere manier uitleggen als je het niet begrijpt ... (ja en natuurlijk ook aangeven wanneer het wel goed is, of beter...)

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 17:25

bedankt voor de tips, ik ga het proberen.