Verslag Zomerinstructieweek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Verslag Zomerinstructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 20:52

Hier ben ik weerrrrrr !!

Okay,bereid je voor op een lang verslag Haha!

Maandag ochtend gingen we eerst naar de hoefsmid,want Prinses' haar ijzer zijn we verloren.Daarna vertrokken we naar Ermelo.
Toen kregen we in de foyer een werkomstwoordje,en alles klonk erg leuk.
Daarna moesten we opzadelen en de mensen die B sprongen moesten in de ene hal,en de andere klasses in de oudere.
Ze gingen groepjes samenstellen.Ik zat bij 3 andere meisjes in de groep,
samen was dat een goede keus van de instuctie vond ik.
Ik kon geen plekje meer vinden voor mijn spullen,slaapzak etc.
Ik ging dus bij friezen,en Daphne bij kinderen van onze leeftijd.
Het eten was trouwens okee ! En je kon lekker zelf pakken Lachen
Voor mij was er een vegitarische schotel.
Nouja,om 11 uur gingen we naar buiten,dierengeluidenspel doen.
Mijn benen waren als lood Schijnheilig
Later ging ik dus slapen,en ik haalde mijn wekker te voorschijn (we werden wel om 7 uur gewekt,alleen ik was bang om dan wakker te worden,en dan weer door te slapen) Toen zeiden die mensen op mijn kamer dat het niet hoefde,ik zette hem uit,en deed hem onder mijn kussen.Daarna volgde een discussie over raam open-of dicht.
Ik zei op slot maar dat we moesten gaan slapen,want het was een lange dag voor iedereen geweest.

Dag 2
Eerst had ik dressuurles (ik weet niet hoe laat dat ook alweer was)
We hadden Desire,en die vond ik goed lesgeven.
Dat was dus een goede les.
'S middags hadden we een buitenrit,dat was echt leuk.
Minder was het stuivende zand,want daardoor kon ik niet zien wat er op de grond lag en of er opstakels waren.
Het leukste was een berg,daar gingen we in galop op,en in stap van af.
Dat hebben we 3 x gedaan.Toen ging ik haar afspuiten in de eerste stal
(wij hadden de 2e,daar was ook een spuitplaats)
Nadat ze gekalmeert was ging het goed,totdat er in een keer iets hard ging trillen,Prinses raakte helemaal in paniek.Dus ik snel die kraan uitzetten (ik dacht dat het daar van kwam) maar dat hielp niet,toen gingen Nino en Prinses dus heel gestrest naar onze stal.
Daar gingen we nog een pogin doen,en dat ging prima.
'S avonds hadden we het Douane spel,ook weer op het terrein.
Dat was wel leuk,want Inge (waar Daphne mee sliep) Die wilde de hele tijd een handstand maken Haha!
De rest (tot 1 uur) hebben we in de kamer van Daphne gezeten,wat erg gezellig was,en ook het lummelen met een flesje was erg leuk *LOL*
Gaaaap Toen moest ik dus naar mijn eigen kamer,waar weer de discussie
over het raam liep,toen was ik er een beetje klaar mee,en ben ik snel onder de wol gegaan.
Oh ja wat ik vergeet,Prinses was erg aan het schrapen in de stal,en ze gooide de hele tijd met dat luik,dat deed die naast haar ook,en ze neemt best snel iets over.Dus hebben Daphne en ik gewisselt

Dag 3.
'S Morgens weer dressuur,wat weer erg geslaagd was.
(Ik vond dat verschillende manieren van de instructie bij Prinses werkte)
Ik kreeg zelfs een comliment over dat ik zo goed reed,en dat ik makkelijk L1 kon gaan doen OK dan!
(het wisselen had trouwens geholpen,want Prinses tsond braaf op haar hooi te kauwen Haha!)
'S Middags hadden we WAL (cross)
Dat was echt heel leuk,heel veel geleerd.
Prinses wilde eerst de waterbak niet in,later wel
Toen ging onze instructrice met een tuinslang er boven spuiten,lekker fris.Dus ik ging er voor de 2e keer onderdoor,en toen sprong Prinses omhoog bij die tuinslang,en daarna bleef ze verbaast stilstaan,ik helemaal nat *LOL*
'S Avonds hadden we BBQ omdat het ook bezoekersdag was,erg leuk,alleen ik had niet zoveel op.

Dag 4
Jippie !! Eerst springles !!
Het gin wel goed,alleen was ze toch erg moe..
Pas toen had ik in de gaten dat Bram (organisator) foto's aan het maken was.'S Middags waren we maar met z'n tweeën bij dressuurles.
Dat was lekker !! Het ging echt heel goed,alle aanwijzingen heb ik braaf opgevolgd,en dat werkte op het laatst erg relax
Toen heb ik even de stal uitgemest,ik dacht ''Waarom ruikt het toch zo vies,en waarom is het zoveel''
Nino had er dus eerst in gestaan Haha!
Onder het avondeten werden de foto's getoont,die je kon bestellen op cdrom (zodra ik ze heb komen ze hoor !!)
We hadden ook de bonte avond.Eerst kwamen Roos & Marit (recreatie begleiders) met een abc.Bij de I was ijsjes,die kregen we dus Haha!
Verder waren er hele leuke dingen zoals Moulin Rouge (allemaal heel debiel gekleed Tong uitsteken )
En een Venus (scheertroep) voorstelling,was ook leuk.
Toen kwam er nog een liedje,erg leuk,want het waren telkens meer woorden,en op slot dacht ik van ''worden ze daar niet gek van Haha!''
Er was ook nog een liedje dat ging in het ritme van Bob de bouwer,en ze zongen ''pokpokpokpok'' *LOL*
Toen moesten Roos en Marit meedoen,en toen ging Marit nog een kip nadoen,ik moet zeggen,het leek er erg op Lachen
Toen kwamen ik en de kamer van Daphne met een spel (ik leef half in hun kamer Haha! )
Zwarte magie heette het.Op het laatst mochten we nog dansen,alleen we gingen met heel de kamer waar Daphne sliep (G voor het gemak)
Naar de kamer,en daar lummelen,en gymnastiek dingen doen
Toen hoorde ik dat die friezen ruzie hadden met een andere kamer
Toen was ik er klaar mee,en ben ik bij kamer G gaan slapen.
Heel gezellig


Dag 5
Opstaan!!
Vandaag hadden we de wedstrijd.
Ik moest om 10.42
Ik heb niet zo lang en intensief ingereden,want het gras was best nat.
De proef zelf ging niet helemaal 100% want allebij waren we bekaf.
Toen heb ik nog even de stal uitgemest.
’S Middags moest ik nog springen,alleen ik wist het parcour nog niet,ik had nog niet ingereden,en ik moest bijna Haha! Gelukkig is alles toch goed gekomen,ik was foutloos,alleen zag het er voor mijn gevoel niet zo super uit.Ik had dus 160 punten (B) en met springen deed ik 1 meter.
Daarna had Daphne nog een keuzeles WAL,ik deed niet mee,want volgens mij was Prinses echt doodop.
Daarna hebben we ingepakt,en zijn we richting huis gegaan.

Trouwens;
Maandag was er training voor EK pony’s (Springen)
Donderdag was er Pavocup en keuring
(Er leek een paard als 2 druppels water op Prinses,precies dezelfde bles,en ook het rechterachterbeen was hetzelfde)
En vrijdag was er training voor jonge paarden voor het WK ofzo…

Nou ik ga stoppen,want het typen ging niet zo lekker,omdat ik het ‘al’ 5 dagen niet meer heb gedaan Haha!

Oh ja, [size=36]Het was een leerzame,en gezellige week[/size]

Ik wil iedereen die ook naar zomerinstructieweken gaat,veel rijplezier wensen !

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:52

Klinkt als een hele leuke week!!

ik ga week 11 en heb er echt al superveel zin in *LOL*

ben benieuwd naar je foto's!hoe duur is die cd-rom die je kan bestellen met de foto's als ik vragen mag, want ik ga die aan t eind van mn week ook bestellen, lijkt me superleuk om vanalles van heel de week nog eens terug te kunnen zien!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 07:50

De cdrom kost € 7,50
Ga jij ook allround doen ?

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 08:19

Ja, Renske20, Marije_Jiplover, Merelberfe, Skippie en ik zitten in week 11, Allround Paarden. Wij krijgen geen activiteiten 's avonds, maar een keer zwemmen, 2 clinics en een filmavond (althans, dat was vorig jaar zo).

Ik hoop dat wij het net zo leuk als jij krijgen!

Toos paardloos

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:02

Hej ik was er ook! Alleen ik wist niet dat jij er ook was maar ik heb Daphne wel gesproken!
Het was idd echt een leuke week. Alleen minder dat Tasmin koliek heeft gehad.. Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:10

imker schreef:
Ja, Renske20, Marije_Jiplover, Merelberfe, Skippie en ik zitten in week 11, Allround Paarden. Wij krijgen geen activiteiten 's avonds, maar een keer zwemmen, 2 clinics en een filmavond (althans, dat was vorig jaar zo).

Ik hoop dat wij het net zo leuk als jij krijgen!


en MiekevGool ook! een onbekende bokker, maar t is een bokker Knipoog (staat bij merel op stal)
heb er al helemaal zin in!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:28

Ik zal je een PB sturen, het lijkt me leuk om elkaar van te voren nog even te zien!

Toos paardloos

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 12:55

eefjuh112 schreef:
Hej ik was er ook! Alleen ik wist niet dat jij er ook was maar ik heb Daphne wel gesproken!
Het was idd echt een leuke week. Alleen minder dat Tasmin koliek heeft gehad.. Ach gut



Ohhh was jij dat !!
Ik wist niet dat jij ook op bokt zat Haha!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:00

Haha!:D:D Dat wist ik ook niet van jou *LOL*

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:20

zo dat klinkt echt leuk!!
Dus als ik het goed begrijp krijg je dan lessen, en verblijf je daar een week met leeftijds genootjes??
Lijkt me echt gezellig hoor!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:39

Caar schreef:
zo dat klinkt echt leuk!!
Dus als ik het goed begrijp krijg je dan lessen, en verblijf je daar een week met leeftijds genootjes??
Lijkt me echt gezellig hoor!!


Dat ligt eraan. Wij gaan naar de Paardenweken, dan zit je met iedereen door elkaar, ik denk dat je bij de ponies wel ingedeeld wordt.

Toos paardloos

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:00

ja ikkuh was er ook Haha!
hey eefje jij ook op bokt Haha! wist ik niet eens Haha! en is het uitmesten van DE BOX gelukt :s:D Tong uitsteken?

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:37

Jaja het is nog gelukt hoor! Pffffffff wat zat daar veel stro in Haha!

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:45

Heey!! Die week was ik er ook.. Heb vandaag alleen maar geslapen Tong uitsteken Was beetje moe! Met Lars heb ik 's middags nog wel een keuzeles gisteren gedaan maar een halfuurtje of zo.. Was nog wel even leuk dat crossen!! En dat met die friezen (waar ik dus ook bij hoor) was meer van 2 lui (super echte friezen) die niet bij ons lagen. Onze kamer ging gewoon gezellig meedoen!! eCHT LACHEN JOH!! Alleen er was ook iemand bij ons heel erg ziek.. Echt sneu. Vorig jaar had ze dat vanaf maandag al en nu gelukkig pas donderdag.. Dus misschien volgend jaar niet meer!! En ik heb die foto's ook nog besteld.. Sta er ook een paar x op!! Wel leuk!! En muiel, kstond ook bij jou in diezelfde stal, helemaal vooraan bij de spuitplaats. Nah ja, misshien tot volgend jaar dan maar weer!!

Groetjes Hester van Kamer D *LOL* (Alias kamer DE FRIEZEN)

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:36

Jij en je zusje zaten bij mijn zusje op kamp. Ik heb vrijdagmorgen ringmeesteren gedaan, dus ik denk dat jullie me wel hebben zien lopen..
Mijn zusje reed trouwens met Sunny, stond in de W.A hal..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:46

Klinkt gezellig Haha!

En Imker, wij gingen helemaal niet zwemmen met het mennen Dat deden ze niet meer ofzo Verward Naast de gewonen lessen hadden we een clinic en de BBQ, meer eigenlijk niet Scheve mond

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:02

liberty schreef:
Klinkt gezellig Haha!

En Imker, wij gingen helemaal niet zwemmen met het mennen Dat deden ze niet meer ofzo Verward Naast de gewonen lessen hadden we een clinic en de BBQ, meer eigenlijk niet Scheve mond


Ah nee, dat meen je niet. Boos! Dat was vorig jaar nou net zo gezellig. Wat hadden ze dan nu op de maandagavond?
Ik had juist zin in een frisse duik. Nou, dan denk ik dat we zelf maar het zwembad op gaan zoeken!

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Pommier, ravie2013 en 34 bezoekers