Schreeuwkinderen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Schreeuwkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 17:59

Heerlijk, de paarden even uitstappen in de vorm van een kleine buitenrit na een zware les. Het zonnetje schijnt, je bent moe maar voldaan van de les en.....er komt ineens een skelter met schreeuwkinderen achter je aan gereden die niet zulke nette dingen naar je hoofd slingeren.

Je probeert het te negeren, maar begint langzaam het kookpunt te bereiken van binnen.....je denkt bij jezelf: 'laat die kinderen nou maar praten, niets terugzeggen want dan bereik je alleen wat ze willen hebben: een reactie' maar dan kun je jezelf niet meer inhouden en slinger je een paar rake opmerkingen tegen de hoofden van die kids. En brutaal als ze zijn schreeuwen ze de meest obscene dingen terug....Gelukkig hebben we rustige paarden en schrikken die niet van die drukte, maar bedenk je maar eens wat er gebeurt als je een nerveus paard hebt: juist ja, dan gebeuren er ongelukken.

Ik zou zoiets nooit gedaan hebben toen ik nog een kleine meid was. Waarom? Omdat mijn ouders mij geleerd hebben dat het niet netjes is om zulke dingen te zeggen en om te schreeuwen.

Maar wat zie je tegenwoordig? Steeds meer van die onopgevoede mormels. Boos!

Dus: ouders, denk goed na voor gij kinderen neemt! Het lijkt allemaal zo leuk, maar wie het kindje krijgt, moet het ook opvoeden. Daar staan geloof ik nog maar te weinig toekomstige ouders bij stil en het is jammer dat er daarom van dat soort kinderen rond lopen....

En begin nou geen verhaaltjes over: ach het zijn kinderen en laat ze toch of misschien zijn deze kinderen gewoon lastig, want dit is puur een opvoedingskwestie en ik sta er tegenwoordig wel vaker van te kijken hoe slecht sommige kids zijn opgevoed... Scheve mond


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:11

enkele punten

1/ je roept geen obscene dingen
2/ zéker niet naar iemand die je niet kent
3/ met een paard in de buurt ben je rustig
4/ wat doen die kleine kids alleen op straat?

opvoeden? tegenwoordig is het meer tv en de vriendjes die het kind opvoeden, maar ouders? o jee, die hebben dikwijls niets meer te zeggen over hun kind!

een goeie tik kan wonderen doen, maar nee, dat mag niet in deze beschaafde tijd!

kijk maar naar school:

toen ik in de basisschool zat deed je je best, je zweeg als de juf praatte, stak je hand op als je iets wou zeggen en deed je werk. als de juf kwaad was, deed je snel terug je best.

maar nu? als ik nu voor de klas sta merk ik wel wat anders. opmerkingen die echt niet kunnen, roepen, van de plaats gaan zonder iets te vragen, en maakt de juf haar kwaad? ach daar lachen we dan toch mee?

gelukkig zijn niet alle kinderen zo, maar het aantal dat zo onbeschoft is stijgt wel!

peeky ik vind dat je juist gehandeld hebt!
normaal zou geen reactie van je wel het afdruipen van die kinderen betekent hebben, maar dat deden ze dus niet. (echte lastpakken!)
dan mag je hen wel eens op hun plaats zetten, maar ook dat werkte niet.
sja, niets aan te doen. jij kan die kinderen niet opvoeden, en je moet er je werk niet in steken ook! hoe frustrerend het ook mag zijn!

laat het over je gaan, buiten deze rotte, zure appels zijn er nog glanzende en zoete appels hoor! alleen jammer dat je het tegendeel meer en meer tegenkomt.......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:41

Ik kan me voorstellen dat zulke rotjong je het bloed onder de nagels vandaan kunnen treiteren. Als het mij zou gebeuren weet ik niet of ik ze zou kunnen beheersen.
Ik weet wel -dat als ik weet wie het zijn- ik de ouders een bezoekje zou brengen...

* To Belg, or not to Belg *

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:28

Ik zie die kinderen ook bij ons op de manege rondrennen en brutaal dat ze zijn mag ik op je paard rijden mag ik dit mag ik dat !!

ik weet het ook ik neem/krijg/wil GEEN kinderen bahabahabahabah...!!

ik haat kinderen oke groot woord maar ooo wat vind ik ze irritant toch heb ik ook 1 vriendinnetje van 11 bijna 12 en die is wel lief soms kan ik er wel ... maar over het algemeen is ze super!!
maar voor de rest moeten alle kinderen uit mijn buurt blijven!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:45

wahaha ik zie ook veel kinder-ellende om me heen en ik bedenk me ook nog steeds 10x. Ik moet dat rotjoch van de buren zelfs 'opvoeden' (wat wel en vooral NIET mag rondom ons huis en tuin) omdat moederlief zegt "ja misschien luistert hij naar jou...." *zeik zeik* bah! Boos! en dat poedersuiker weigert gewoon om te luisteren....

voordat ik ga doordraven; ik hou van kinderen maar ze moeten wel in de pas lopen anders....

peek, ik kan me héél goed je ergenis voorstellen!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:35

Ja die mormels heb je hier ook... Schreeuwen naar je, grrrr... Laatst schreeuwde een ventje van 8/9 jaar poedersuiker naar mij omdat ik alleen maar vroeg: mag ik er even langs? Nou dan is voor mij de maat al vol van die asociale kinders die met zulke woorden aankomen zetten, ik keer zo om, zet mijn kwaadste stem op en echt alsof ik heel erg woest ben en dan laten ze het de volgende keer wel..

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Daimo, MissWeenie, Mnoonn, onpaard, Sanet, Steppe, Sting en 95 bezoekers