waarom zo vitten op mensen uit de zorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

waarom zo vitten op mensen uit de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:42

artsen, verpleegkundigen, verzorgenden, chirugen, noem maar op. Al die mensen uit de zorg? Het valt me de laatste tijd wel heel erg op. Wordt de zorg nu echt zo erg of klagen wij zoveel?

Een huisarts hoeft maar 1 x te veel met zijn vingers te knippen of hij is gestoord en zou geen arts mogen zijn.

Een verpleegkundige hoeft een patient maar iets te chagrijnig aan te kijken of ze heeft geen respect voor je, enz.

Zelf werk ik in een bejaardentehuis en je hoeft maar iets te doen of te zeggen dat de bewoners en/of familie niet aanstaat of je hebt grote problemen.

Ligt het aan mij ofzo? Verward

[edit:BartVB]Titel[/edit]


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:53

Ik ben het met je eens dat je het heel vaak hoort. Ik vold zelf een opleiding in de "zorg" (met mensen in ieder geval) en je hoord het inderdaad heel erg veel. Ik heb me hier bij neergelegd. Er zullen altijd mensen zijn die wat te zeuren hebben. Daarbij komt natuurlijk ook dat artsen, chirurgen, psychiaters etc. een hele belangrijke rol hebben. Eigenlijk ehbben ze beroepen waarin geen fouten gemaakt mogen worden, maar ook zij zijn mensen...
Wat ik ook gemerkt heb is dat de mensen die "zeuren" zelf vaak afhankelijk zijn van die zorg... Ze kunnen niet anders dan het met die zorg doen... dat kan ook frustrerend zijn... Zelf kan je dat "natuurlijk veel beter" je geeft je over aan anderen en bent er afhakelijk van.
Ik dek dat het nou eenmaal zo is en dat je je niet persoonlijk aangevallen moet voelen... (of je moet je werk idd slecht doen, maar dat zal wel niet) En ik denk dat je ook niet moet vergeten dat er wel tekorten zijn in de zorg die de situatie niet verbeterd...(en er blijven lange wachtrijen)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:25

Het zeuren op ziekenhuispersoneel heeft vaak allerlei achterliggende redenen.
Heel vaak voelt een patient zich ontzettend afhankelijk, hij is bang omdat er over hem beslist wordt en piekert over zijn ziekte.
Ook kan familie behoorlijk asociaal doen, vind ik, dit komt veelal door dezelfde redenen of door schuldgevoel. Familie bezoekt patient nooit, patient komt te overlijden en ziekenhuis krijgt de schuld dat ze niet gezegd hebben hoe lang het zou duren (of je dat ooit kan weten). Frusty

Ik doe zelf de HBO - V en mijn bijbaantje is in het ziekenhuis in de zorg en ik kom het wel tegen, ja.
Ik vind het erg kortzichtig als mensen zo praten, ook over hun artsen. Ze vergeten vaak dat de arts ook heel veel wel goed doet.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:26

Ik denk dat je eerst zelf een iets gehad moet hebben om daar serieus over te kunnen oordelen.

het is absoluut niet leuk om 2 weken in spanning, met stress, huilbuien en weet ik veel nog meer , moet wachten op een uitslag van bv een mri scan(zoals bij mij). In de laatste dagen ben je al je energie aan het opgraven, die je al zoveel hebt gebruikt de laatste 4 maanden, om die uitslag en behandeling aan te horen. en dan zit je daar en dan zijn de foto's pleitte!!!
Nou dan klap je inelkaar hoor. Ik heb na die dag nooit meer zoveel energie in mijn lijf en geest gedouwt als daarvoor. Ik was gewoon op, leeg.

En dan ben ik nog maar een simpel voorbeeldje, ik weet verhalen die vele malen erger zijn.

Overigens , ik ben vandaag behandeld in het ziekenhuis van Purmerend. Ik ben daar super tof geholpen, de verpleegster was ontzettend aardig en zo ook de OK assistentes. Toppie dus OK dan! OK dan!
verslag kun je lezen op VVDD

Wachtlijsten zijn al behoorlijk aan het verkorten, Ik ben binnen de week behandeld na de diagnose. Gewoon je verzekerings maatschappij bellen en vooral niet afwachten.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:31

Cowgirl schreef:
het is absoluut niet leuk om 2 weken in spanning, met stress, huilbuien en weet ik veel nog meer , moet wachten op een uitslag van bv een mri scan(zoals bij mij). In de laatste dagen ben je al je energie aan het opgraven, die je al zoveel hebt gebruikt de laatste 4 maanden, om die uitslag en behandeling aan te horen. en dan zit je daar en dan zijn de foto's pleitte!!!
Nou dan klap je inelkaar hoor. Ik heb na die dag nooit meer zoveel energie in mijn lijf en geest gedouwt als daarvoor. Ik was gewoon op, leeg.

En begin jij dan te zeiken op verpleegkundigen en artsen?

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:38

Kinta"]
[quote="Cowgirl schreef:
het is absoluut niet leuk om 2 weken in spanning, met stress, huilbuien en weet ik veel nog meer , moet wachten op een uitslag van bv een mri scan(zoals bij mij). In de laatste dagen ben je al je energie aan het opgraven, die je al zoveel hebt gebruikt de laatste 4 maanden, om die uitslag en behandeling aan te horen. en dan zit je daar en dan zijn de foto's pleitte!!!
Nou dan klap je inelkaar hoor. Ik heb na die dag nooit meer zoveel energie in mijn lijf en geest gedouwt als daarvoor. Ik was gewoon op, leeg.

En begin jij dan te zeiken op verpleegkundigen en artsen?
[/quote]

Nou... Een mri laat je niet voor je lol doen, je wéét dan al dat er iets niet goed zit. En als je dan na 2 weken zenuwen te horen krijgt dat de foto's spoorloos zijn, kan ik me voorstellen dat er iets knapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:52

Ik heb jaren geleden ook week in week uit in een ziekenhuis gelegen, niet wetend wat ik zou hebben, niet wetend of ik er nog doorheen zou komen. De mensen daar in het ziekenhuis heb ik vol bewondering gevolgd, hoe ze met patienten omgingen (of ze nou terminaal waren of niet) en er werd daar ook weleens een foutje gemaakt.

Maar ik werk nog steeds vol bewondering samen met verpleegkundigen, verzorgenden en artsen. Ik maak nu natuurlijk wel zelf mee wat voor stress het opleverert en ik begrijp ook wel dat dit voor de patient geen verschil uitmaakt, maar ik vind dat ook zorgvragers respect op kunnen brengen.

Ik wil met respect behandeld worden als ik in een ziekenhuis lig, dus behandel ik de mensen die mij helpen ook met respect.

Wat zeggen ze ook alweer? Zoiets als; behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden!

pfft, een heel verhaal!

gekkie
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:10

Ik ben ook bekend in de zorg zowel met werken als privé.

Toen mijn oma in een verpleeghuis woonde ( kinderen en kleinkinderen kwamen regelmatig) en zij mij verteld dat ze heeft gebeld voor een schone broek en dat was al twee uur geleden vind ik dat niet kunnen. En oma al helemaal niet hoe zij ziet dat haar kleindochter haar broek verschoond, want oma was bij de tijd.Het is niet zo dat ik het niet wilde doen maar het feit dat ze al zeker twee uur met een vieze broek liep.En dan zijn er wel meer zaken die niet goed zijn gegaan.

Zelf werk ik ook in de zorg, administratief en als ik zie hoe collega’s patiënten van hot naar her laten lopen en zelfs patiënten van thuis laten komen en deze uiteindelijk niet hoeven te komen wat ook duidelijk te lezen was in het dossier dan vraag ik mij af wat doe je hier nog.
Een beetje gevoel in deze baan mag best.

En terecht dat Cowgirl boos is, we hebben het niet over een wratje aan je teen.
Laatst bijgewerkt door gekkie op 18-07-03 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:30

Laat ik dan eens even fijn de knuppel in het hoenderhok gooien en een nieuwe stelling deponeren Haha!

Men klaagt meer over de zorg, omdat men zich scheel betaalt aan premies en eigen bijdragen, maar de professionaliteit en klantvriendelijk ver achterblijft bij het commerciële bedrijfsleven.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:43

Je betaalt veel, je krijgt er weinig tijd, uitleg en vriendelijkheid voor.
Je moet uren proberen om een afspraak met je huisarts te maken, steeds in gesprek. Heb je ze eindelijk dan kan je pas 2 dagen later terecht. Dan heb je nog maar 10 minuten de tijd. En denk je dat dan alles duidelijk is??
No way!

Je wordt doorgestuurd, mag weer 6 weken wachten, maar vragen stellen of duidelijkheid... no way.

Als ik dat als secretaresse doe, geen duidelijkheid verschaf, niet vriendelijk antwoord etc. etc., dan ben ik een kantoorbitch.
Hoe vaak heb ik wel niet mensen even weggedrukt zodat ik ze wel kon horen en hun mij niet als ik iets opzoek omdat ik het niet weet. Dan hoor je echt de meest vreselijke dingen. "dom blondje, weet niets, komt omhoog doordat ze onder het bureau zit, wat een kantoorslet etc. etc.".
Dus ik mag niet een keer iets niet weten of kortaf zijn terwijl de mensen in de zorg dit heeeeeeel vaak zijn.

Nu weet ik dat er veel werkdruk is in de zorg. Maar ik weet ook dat mensen in de zorg gingen omdat ze anderen willen helpen, maar waarom helpen ze dan niet op een vriendelijke en begrijpende manier???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:48

Ik heb samen met mijn moeder een aantal jaren een bedrijf gehad in de particuliere thuiszorg (tweedeling in de zorg is dus al jaaaaren) Iedereen die het kon betalen kan dus thuis een prive verpleegkundige krijgen. Bij ons te bestellen..........Nooit problemen, nooit gezeur!

Wij werden ook regelmatig ingehuurd door Thuiszorg Den Haag om terminale patienten te begeleiden vaak in de nacht........altijd problemen, altijd gezeur!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:48

Sonja"]
Men klaagt meer over de zorg, omdat men zich scheel betaalt aan premies en eigen bijdragen, maar de professionaliteit en klantvriendelijk ver achterblijft bij het commerciële bedrijfsleven.
[/quote]
Sonja, ik nodig je uit een weekje met me mee te lopen in het ziekenhuis. Haha!

[quote="Kleintje schreef:
Nu weet ik dat er veel werkdruk is in de zorg. Maar ik weet ook dat mensen in de zorg gingen omdat ze anderen willen helpen, maar waarom helpen ze dan niet op een vriendelijke en begrijpende manier???

Ik ben van mening dat werken in de zorg geen roeping is of iets wat je uit liefde doet, of wat niet al gezegd wordt. Verpleegkundige zijn is een professie. En niet meer of minder dan iemand die in het bedrijfsleven werkt.
Je scheert nu alle mensen in de zorg over een kam: ze zijn allemaal onvriendelijk en hebben geen begrip. Als jij dat zelf meegemaakt hebt vraag ik me af wat jij dan voor patient was ... Als een patient normaal doet, doet de vpk dat ook, maar vpk en ander medisch personeel wensen niet als slaafje behandeld te worden en hoeven ook niet alle scheldpartijen enzo te pikken.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:05

Ik zie hetzelfde in het basisonderwijs. We werken ons echt uit de naad, steeds meer "probleem" kinderen minder manuren en meer kinderen in de klas. En ook wij maken fouten maar tegenwoordig als je een kind aanpakt dat echt te ver gaat staat er een ouder naast je bureau om je op de vingers te tikken. Meestal vinden ze dat hun kind een speciaal geval is maar ook speciale gevallen moeten hun grenzen kennen. Ik weet nog als de dag van gisteren dat als ik straf kreeg op school er ook thuis nog eens flink de waarheid werd verteld. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo hoor maar het lijkt wel steeds extremer waardoor de inpact groter wordt.
Groetjes DEsiree OK dan! OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:08

Citaat:
En begin jij dan te zeiken op verpleegkundigen en artsen?


Zeiken is wel een erg groot woord, zo ben ik niet opgevoed.
Ik heb gewoon diep teleurgesteld verteld dat ik er niet blij mee was.

Uit mijn naaste omgeving weet ik dat werken in een ziekehuis/verpleeghuis heel zwaar is.

Ik heb ook steen en been geklaagd thuis over onze regering.
Pompen duizenden euro's in het JSF project of asielopvang(sorry) maar laten de mensen in ziekenhuisen/ verpleeghuizen gewoon half creperen.

Ik heb onlangs een docu gezien over een verpleeghuis in Alkmaar, nou sorry dat ik het zeg maar een asiel zoeker heeft het beter.

En wat stond er van de week in de krant: verplegers haden geen tijd om bejaarden mensen te wassen!!
Verdorie zeg sommige van hun hebben gevochten voor onze vrijheid in de 2e wereld oorlog!!!
Dat zijn dingen waar ik me best kwaad om kan maken.

Citaat:
Ik ben van mening dat werken in de zorg geen roeping is of iets wat je uit liefde doet


Dat ben ik niet met je eens, je moet wel het gevoel hebben graag iets voor mensen te willen doen en ze te helpen en hun verhalen aan te horen, anders kun je maar beter koekjes gaan bakken.

Je wordt toch ook DA uit liefde voor het dier je wilt dieren gaan helpen, anders kun je net zo goed in een slachthuis gaan werken als het je toch niets doet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:33

Sonja schreef:
Laat ik dan eens even fijn de knuppel in het hoenderhok gooien en een nieuwe stelling deponeren Haha!

Men klaagt meer over de zorg, omdat men zich scheel betaalt aan premies en eigen bijdragen, maar de professionaliteit en klantvriendelijk ver achterblijft bij het commerciële bedrijfsleven.


Laat ik er dan overheen gaan door te zeggen dat de zorg onbetaalbaar is geworden door de politiek. De diverse verplichtingen om verantwoording af te dragen over o.a. de geleverde zorg aan de diverse instanties of die instanties die speciaal zijn opgericht om de bouw of verbouw aanvraag te controleren. Deze werken allemaal kosten verhogend.
Er worden alsmaar lagen gecreeerd die de voorgaande laag moet controleren. Op deze manier wordt er een onhoudbare situatie geschapen die de werkvloer niet ten goede komt.
Alle premieverhogingen komen niet bij de zorg terecht maar bij al die controlerende instanties die instand worden gehouden omdat men de organisatie van de zorg niet omver durft te gooien.

Fiesta, freiberger, what else?

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:40

Op dit moment worden instellingen die niet goed hun best doen en daarom wachtlijsten hebben beloont met extra geld voor het wegwerken van de wachtlijsten. Wat heeft dat voor nut. op deze manier bestraf je de instellingen zonder wachtlijst, meestal zijn dat instellingen die hun werk goed doen.

Zo zijn er heel veel dingen die niet kloppen. Vooral de laag van ministerie tot directie mag opnieuw bekeken en georganiseerd worden.

Fiesta, freiberger, what else?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:47

zolang de eerste de beste crimineel het hier in dit land beter heeft dan de respectabele bejaarden zal het niet beter worden. In Nederland zitten dingen struktureel verkeerd!


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:55

Sonja schreef:
Laat ik dan eens even fijn de knuppel in het hoenderhok gooien en een nieuwe stelling deponeren Haha!

Men klaagt meer over de zorg, omdat men zich scheel betaalt aan premies en eigen bijdragen, maar de professionaliteit en klantvriendelijk ver achterblijft bij het commerciële bedrijfsleven.


helemaal mee eens... met 1 maar..
Ja je betaalt je scheel aan de premies en eigen bijdragen.. Helaas gaat dat allemaal naar de zakken van de regering en verzekeringsmaatschappijen.
Wat ik zie van zeker verpleegkundigen is het nog altijd een onderbetaalde zware baan die volgens de heren uit den haag een roeping zou zijn, schijnbaar moet je minder betaald krijgen voor een roeping (waarom zij dan zeiken over loonsverhoging is mij dan een raadsel maar dit ff terzijde).
Wat je dus in mijn optiek krijgt zijn patienten die veel geld moeten betalen en verpleegkundigen die zwaar onderbetaald zijn en waarvan er gewoon te weinig zijn.. Hierdoor krijg je aan allebei de kanten ontevredenheid en dat gaat botsen..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

gekkie
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:00

Ben het helemaal eens met Cowgirl,

Als een collega van mij een mevrouw uit 1917 in een taxi laat springen omdat ze moet komen en achteraf blijkt dit dus niet zo te zijn, omdat collega schijnbaar moeite heeft met het goed lezen van een dossier vind ik dit te triest voor woorden.

Dat bejaarden mensen inderdaad niet gewassen worden omdat er geen tijd voor is, dat kan toch niet, te gek voor woorden, dit kan ook niet goed gepraat worden.
Voor een zelfstandige vrouw zoals mijn oma was dit verschrikkelijk, uiteindelijk heeft ze het opgegeven.

Ik zeg niet dat het een roeping moet zijn, maar je kunt niet gevoelloos dit werk doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:08

je word toch vanzelf gevoelloos, of je stelt je normen bij.......Als je maar lang genoeg tegen muren oploopt lukt dat best

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:56

Een aantal jaar terug werd ik erg ziek. Mijn moeder belde de vervangende dokter(onze was met vakantie) en legde uit dat ik hevige buikpijn had en steeds overgaf. Maar de assistente snauwde dat de dokter geen tijd had en schreef een antibraakmedicijn voor. Een medicijn dat niet gebruikt mocht worden bij buikpijn las mijn moeder toen op de bijsluiter. Vind je het gek dat mijn moeder dan boos is op die assistente, al helemaal toen de weekendarst daarna vaststelde dat ik blinde darm ontsteking had. Toen die darm verwijderd werd stond ie op knappen Scheve mond

Fouten maken is menselijk, maar dit vindt ik pure ontwetendheid. Ik vindt dat je als assistent moet weten welke medicijnen niet bij buikpijn gebruikt mogen worden. Desnoods zoek je het snel even op als je het niet zo uit je hoofd weet(van alle medicijnen vanalles weten is natuurlijk ook niet niks)
Ik vindt het persoonlijk meer begrijpelijker als een arts een verkeerde ziekte vaststeld(soms zijn symptomen erg moeilijk..) dan dat een assistente zelf een medicijn uitschrijft die niet eens gebruikt mag worden

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:17

Cowgirl schreef:
Dat ben ik niet met je eens, je moet wel het gevoel hebben graag iets voor mensen te willen doen en ze te helpen en hun verhalen aan te horen, anders kun je maar beter koekjes gaan bakken.

Je wordt toch ook DA uit liefde voor het dier je wilt dieren gaan helpen, anders kun je net zo goed in een slachthuis gaan werken als het je toch niets doet.

Maar niet alleen uit liefde. Wat ik schreef was een reactie op dat er ergens stond dat vpk dit werk uit liefde doen en daarom ook vriendelijk en begripvol moeten zijn.
Verpleegkundigen van nu zijn echt geen Florence Nightingale meer, hoor. Natuurlijk doe je het werk OOK omdat je het leuk vindt om om te gaan met mensen, maar wel met mensen die ook respect voor jou hebben. Daarbij is het niet de schuld van de verpleegkundigen dat de werkdruk zo gigantisch hoog is en wordt het wel op hen afgereageerd en dat vind ik kortzichtig. Met schelden op verpleegkundigen omdat ze weinig tijd hebben bereik je niet zoveel, hoor.

Het is wel en dat ben ik met je eens absoluut not done om gegevens kwijt te raken van patienten. Dat is gewoon slordig. Zo ga je niet om met de gegevens van mensen. Ik kan me voorstellen dat je daar boos op bent, je kan zelfs een klacht indienen! Zeker als je in spanning hebt zitten wachten is het gewoon op zijn zachtst gezegd niet leuk.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:14

Ik snap heel goed dat mensen vitten op de zorg.
Ik ben zelf Z-verpleegkundige, en ik kan mezelf soms vreselijk kwaad maken op hoe het soms in een organistie loopt. Wij lopen als verpleegkundigen/groepsbegeleiders aan tegen beslissingen die in Den Haag genomen worden. Mensen die blijkbaar geen idee hebben hoe het nu daadwerkelijk op de werkvloer loopt. En niet alleen mensen uit de politiek zitten er soms falikant naast, maar ook de organisatie zelf kan er flink naast zitten.
Dat betekent natuurlijk niet dat we zomaar onze agressie op cliënten/familieleden kunnen afreageren. Je hoort gewoon respectvol te blijven reageren. Op het moment dat een cliënt/familielid dat niet kan, kun je beter het gesprek uitstellen naar een later moment.
Ook vind ik soms dat mensen zich te makkelijk laten afpoeieren (klinkt erg negatief, maar zo is het in sommige gevallen wel). Als ik voor mezelf of voor iemand anders een arts nodig heb, en ik denk zelf dat ik ECHT een arts nodig heb, dat wil ik ook gewoon een arts. Als je doorzet (op een normale/repectvolle manier) kunnen ze je niet weigeren. Ook mensen in de zorg zijn maar mensen. Ook zij kunnen fouten maken, daar mag best wel wat van gezegd worden. Het enige nadeel is dat fouten in de zorg, in sommige gevallen zelfs fataal kunnen zijn.
Daarbij denk ik idd ook dat veel negativiteit voor de zorg komt door de hoge premies die betaald moeten worden, terwijl je daar eigenlijk steeds minder voor terug krijgt. Daar zou iets aan gedaan moeten worden. Er moet iets aan het imago van de zorg gedaan worden.
Want hoe je het ook ziet, ik heb hartstikke leuk werk!!!

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:59

gekkie schreef:
Dat bejaarden mensen inderdaad niet gewassen worden omdat er geen tijd voor is, dat kan toch niet, te gek voor woorden, dit kan ook niet goed gepraat worden.

Niet elke oudere wil elke dag gewassen worden. zeker niet elke dag douchen. Denk maar aan hoe het vroeger was. 1 maal per dag douchen bestond toen niet.
De ouderen bij ons in het huis vinden het elke dag douchen erger dan niet gewassen worden.

Fiesta, freiberger, what else?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:39

Je hoort het de laatste tijd veel ja.
Maar als ik soms hoor van sommige mensen, dat een arts niet eens naar een patient wil luisteren. En sommige sturen je gelijk door naar het ziekenhuis.

Ik vind ook dan in bronovo, waar ik elke zaterdag werk de mensen echt niet zo goed behandeld worden.
In de pauze (van de zusters) kunnen mensen net zo lang op hun bel drukken, maar er komt toch geen zuster.

Dat vind ik echt belachelijk, het is wel eens zo erg dat sommige mensen al een uur naar de wc moeten, een uur nog een po onder hun kont hebben zitten noem maar op.

En hiermee wil ik niemand aanvallen hoor, er zijn genoeg mensen die wel hun werk goed doen, maar ik noem hier een voorbeeld naar eigen ervaring

22 Januari verwachten we ons kleintje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Annienke, beegee, chocky84, Christel1, criollo_yess, Eelmo, Esmee_RS, Gee, Jannie79, Laurahh, lynn_Joy, Macs, marit1999, Marocje, MieLo, Mitch_Beauty, ryukapple, Saintelette, viphorse, VosjeN, xAlice, Xayah, YandexBot en 151 bezoekers