wat een enorme schijtwijven!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

wat een enorme schijtwijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 20:01

Sinds maandag staan de pensionpaarden/ponies in de wei ernaast samen met de 2 twentermerries van stal. Die 2 zijn zo hondsbrutaal dat het de spuigaten uitloopt. Opdringerig dat wil je niet weten. Gam en ik mogen niet eens meer samen frutten want dan staat de één half tegen mij op te duwen en de ander jaagt Gam weer weg. Boos!

Ik kan meppen wat ik wil maar ze komen even hard weer terug, het zijn net boemerangs. Ik heb Gam zijn vlechten er ook maar weer uitgehaald want die worden ook in stukjes geknaagd, ik heb de dader op heterdaad betrapt!!!

Wat moet ik met zulke pubermerries? Als ik niet uitkijk krijg ik een kont naar me toegedraaid en wordt er gebokt en Gam, het banketstaaf rozewater, staat zielig op een afstandje naar me te kijken, en ik naar hem... met die 2 wijven tussen ons in. >:(<

Morgen neem ik maar een zweep mee.... ~~}>

[edit]waarom doen alle smilies het niet zoals het hoort?[/edit]

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:05

Oh das niet zo leuk.
Ik had dat eerst ook, maar dat paard stond in de wei ernaast, maar die jaagde lasagna zo op, dat ze niet in de buurt durfde te komen.
Echt heel vervelend.
Alleen die had na een paar flinke klappen op der neus haar lesje wel geleerd.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:08

We hadden zo'n mooi groepje, nooit ergens last van. Nu die merries er staan kan ik me eigen pony niet meer vangen en die van jou wordt contenu in elkaar gemept. Ik hoop dat ze snel weer gescheiden staan.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 20:41

kijk... één van de schijtwijven... Boos!

Afbeelding

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:57

Lekker gevaarlijk ook! Die foto is heel duidelijk: die van jou moeten ze hebben... Ik heb dat wel vaker gezien, dat paarden met meerdere tegelijk achter één paard aan zitten... kunnen ze wel?

Laatst was er bij ons een nieuw paard. Die was nog druk bezig zijn plekje in de kudde te bepalen en had het dus aan de stok met mijn bijrijdpaard. Als een idioot werd die opgejaagd en in dolle galop vlogen ze het land door, die van ons voorop. Toen ik hem eindelijk te pakken had, kwam die nieuwe van een grote afstand van achteraf op ons afgegaloppeerd. Ik had op voorhand al het hele lange halstertouw eraan (met een stukje leer aan het eind ~~}> ), want ik zag de bui al hangen. Ik draai me om en jaag dat kreng weg. Het was nat in het land, hij week uit en schoot ons langs de andere kant voorbij en gleed toen bijna op z'n bek. Voor hetzelfde geld wijkt ie niet uit en glijdt ie over mij heen... Blauw oog Het heeft tot vijf keer toe zo'n "aanval" gedaan voordat we bij het hek stonden. Toen stond ie er ook met z'n grote snufferd bij en toen heeft ie een knal met het touw onder z'n bakkes gehad. Bah, ik heb er al eens tussen gestaan, dat een paar paarden elkaar aan het aftuigen waren... dat hoef ik niet nog een keer mee te maken!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:02

Ik zou in elk geval niet gaan slaan, denk ook niet dat de eigenaar daar zo blij mee zou zijn... Boos! Ik heb met mijn merrie hetzelfde. Ik kan er ook niet bijkomen, omdat zij degene is die slaat. ~~}> Heb vrij weinig zin om de klappen op te vangen. Ik zou gewoon de paarden 'wegjagen'. Ik zou niet gaan meppen! Boos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:10

ja gevaarlijk is het zeker, ik moet ogen overal in mijn kop hebben om maar op te letten wat die twee doen. En niet slaan? Moet ik me dan omver laten lopen of laten verdrukken... dachutnie hè? Knipoog ze zijn van de stalhouders, die ga ik morgen eerst maar eens raadplegen, die meppen zelf ook hoor als paarden te brutaal worden. Ze mogen mijn Gam ook een mep verkopen als hij iets doet wat niet hoort. Wat doen paarden onderling? Ze verstaan het heus wel, ik denk alleen dat ik niet hard genoeg sla Blauw oog ~~}>

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:14

Ja, ik zou het gewoon bij die eigenaar leggen. Je moet gewoon bij je paard kunnen. Bij mij is het een ander verhaal. Die van mij is pas een jaar en loopt met 2 andere jaarlingen, waarvan de eigenaar nooit komt.


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:25

Toen Flet nog in de opfok stond en ik met enig regelmaat even kwam kijken moest ik soms de anderen ook van me wegmeppen. Meestal was een dreigende zwaai met mijn armen meer dan genoeg maar bleven ze doorgaan dan kregen ze gewoon een mep met het halstertouw van me. IMO moeten ze maar leren om respect te hebben voor die 2-benige gevallen die soms in de wei lopen en je kunt niet vroeg genoeg beginnen om ze respect bij te brengen. Met Flet d'r vriendinnetje had ik destijds geen enkel probleem. Die kwam altijd samen met Flet bij me, dan knuffelde ik haar even en dan liep ze weer weg. Ze wist dat ze even van mij een knuffel kreeg en dat daarna Flet alle aandacht kreeg. Maar de rest van de kudde begreep dat niet altijd

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:43

Met Duncan en zijn twee dames heb ik een beetje hetzelfde probleem. Hij is de'underdog' en ik kon nauwelijks bij hem komen, de dames kwamen er altijd tussenin staan Boos! .

Het is inderdaad een kwestie van dat ze voor jou respect moeten hebben, maar ook dat er weer rust in het groepje moet komen. Ik had de neiging om voor Duncan op te komen (aangezien hij het zelf niet doet Haha! ), maar daardoor veroorzaak je alleen maar onrust. Gammon moet zijn plekje verdienen, maar de merries moeten respect voor jou hebben. Ook de laagste in rang in een 'kudde' heeft een bepaalde functie, het is alleen jammer dat dat dan net jouw paard moet zijn Huilen .

Succes !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:07

Zweep mee en een goede klets tegen de boeg geven als ze lopen te drammen. Oh ja, en koop antibijt spul voor z'n manen, dat laten ze dat knabbelen wel uit hun hoofd voortaan.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:22

ohhh ik heb het ook zovaak gehad als mijn paard op de hengstenwei stond
dan kreeg ik gelijk 5 hengsten op me nek
ze kwamen van achter uit het land gegaloppeerd
1 keer bleef ik staan en de tinker die er tussen stond galopeerde me zo om ver echt niet normaal
en ik ga ze ook niet slaan ofzo ik jaag ze weg
maar als hun kwamen en gingen naar hun hengst dan kreeg mijn paard wel klappen dat had ik een keer gezien:(
en mijn paard is op de hengstenwei altijd schuwer als dat ik hem opstal heb Boos! Boos!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:38

Avalla heeft een jaar bij een groep tuigers in gestaan. Ontzettend lompe en onopgevoede ***beesten. Ik nam standaard een halstertouw mee de wei in. Als ze op je af komen vliegen hastertouw aan een eind vastpakken en dan rondzwaaien. Dat schrikt meestal wel af. Als ze niet reargeren krijgen ze echt een dreun als ik omvergelopen werd. Alleen was dat oppassen geblazen dat ze vervolgens niet hun kont naar je toekeerden.

Loop rechtop en wees duidelijk in wat je wilt. Aan de kant is aan de kant, zo niet krijgt hij en dreun. Het is me bij die paarden nooit gelukt om ze echt gehoorzaam te krijgen, ik moest altijd ogen in mijn achterhoofd houden. Maar ik kon in elk geval wel veilig de wei in en uit met paard.

Stomme is dat als je dit doet bij paarden die wel opgevoed zijn ze binnen een dag luisteren. Ik kan waar ik nu sta de laagste in rang rustig een emmer eten in de wei geven met nog 4 andere paarden er om heen. Ze gaan geen stap verder dan dat ik wil, en dat paard kan in alle rust zijn eten op eten.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:47

Hmmz arme Gam.. hopen dat die meiden snel ergens anders staan Boos! Wel een hele zielige foto hoor!!! Wegrennend als een echt mietje...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:41

Ik ken het. Sabientje heeft een jaar lang in een kudde gestaan en voordat je bij haar was waren er al 5 anderen op je afgestormd om je weg te versperren enz. Sterkte er mee! Lachen
Volgende keer een zweepje mee en hopen dat ze snel weer apart gaan?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:02

ik zou zeggen, splits die wei door 2. En als je met je paard wil frutten, haal hem er dan uit.

De hond is de betere mens

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 08:28

Nou, ik ben in ieder geval al blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Dat verhaal van Laurae is precies de mijne ja. Ik kan prima accepteren dat Gam de pispaal is. Als ik er niet bij ben is het vrij rustig in de kudde (vanuit auto bespied) maar als ik er kom... ik maak me meer zorgen om mijn eigen hachje, ha ha!

Het autoritaire gedrag heb ik al geprobeerd te inmiteren, van nature ben, en heb ik dat dus niet hè? Ik ben veels te aardig daarvoor Knipoog maar duwen, groots op ze aflopen, geluiden maken zelfs een klap aan de kop, daarvoor wordt niet geweken. En mijn stalhoudster is hardhandiger als het er op aankomt.

Ik verplaats Gam normaliter ook naar zijn oude wei ernaast maar daar hebben ze gister stront geïnjecteerd dus kon het niet. Vandaar dat ik pas gister deze grote irritaties ervaarde.

Die tip van anti bijt heb ik meegekregen, bedankt voor de tip!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:03

Antibijt: ik kocht het omdat Bliksem heel liefdevol Rowan z'n manen eraf vreet. Spuit het op de manen. Denk "hey, dit ruikt helemaal niet." Krijg een beetje op m'n handen.
Zit later in de auto naar huis en wrijf aan m'n lip. Even later lik ik m'n lip af.

Blergh. *ril*

Conclusie: het werkt! Haha!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:40

Die bitches willen gewoon aandacht! Ze zijn jaloers dat je voor Gam komt en dat hij lekkere hapjes krijgt. Vlijf in ieder geval heel goed uitkijken!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:49

Klinkt bekend Lachen. Alles staat rustig te grazen totdat je bij jouw paard bent. Vanuit het niets staat er dan plots een stelletje ongeregeld om je heen. Bij ons in de wei is dat een jaarling merrie (wou een keer even een achterhoef bij mijn paard optillen en kwam toen kont aan kont te staan met die merrie. Geen fijn idee dus Boos! ) en een haflinger die echt direct fysiek contact met je maakt (loopt gewoon fijn zn neus tegen je aan te duwen). De brutaliteit!
Wij gaan dus meestal met zn tweeen het land in.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:04

Ben ik toch wel blij dat Ewald ze de baas is en ook wel goed met ze kan opschieten... Alleen als je ze eenmaal bij je hebt.. tsjah kom er dan nog maar es vanaf..
Zal binnenkort hopelijk wel beter gaan, die merries moeten gewoon nog flink opgevoed worden. Daar hebben we o.a. Doah wel voor (al kan Ewald er ook wel wat van Scheve mond ) Knipoog

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:44

getver echt weer typisch merries.
ik jaag zulke opdringere beesten altijd weg.
bij sharir in de wei weten ze inmiddels wel dat ze bij mij niet moeten komen klieren Tong uitsteken
ik maak me altijd 'breed' door m'n armen een beetje wijdt te houden, borst naar voren en naar ze toe lopen, lopen ze dan niet weg, geef ik een duwtje, lopen ze nog niet weg geef ik een klap. sorry klinkt misschien gemeen, maar dat irritante gedoe daar kan ik echt niet tegen!
en ze hebben het snel genoeg door.
en als ze naar me bokken dan kunnen ze een trap verwachten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 21:32

Nou ik heb ff 'geklaagd' bij de stalhoudster die lekker in een deuk lag want ze zag die taferelen al voor ogen natuurlijk.... Haha! Ik mocht dus gewoon doorgaan met meppen. Gelukkig is het geïnjecteerde land weer wat fatsoenlijk te betreden dus kunnen we in alle rust weer ompielen.

Wat die anti bijt betreft; ik heb vanmiddag het enige produkt wat de ruitershop had meegenomen maar dat is me een smerig goedje joh?! Natuurlijk hartstikke chemisch want iets natuurlijks had ze niet maar hemeltje lief... het is eigenlijk voor varkens en kippen, tegen staartbijten en kontpikken hahaha! Dat is dus 1x spuiten en nooit weer (iemand die een kippen-, of varkensboer kent die dit spul hebben wil?) Morgen ben ik er niet maar ik ga maandag meteen ander spul kopen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:06

Schrikdraadje ertussen..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 08:14

te makkelijk, kom ik mee aanzetten bij de stalhouders. Rolleyes

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers