tinker van 3jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

tinker van 3jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 20:21

mijn tinker word volgend jaar 3 kan ik haar dan al voorzichtig in laten rijden of is dat te vroeg en weet iemand een aderes om haar in te laten rijden


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:10

daily schreef:
mijn tinker word volgend jaar 3 kan ik haar dan al voorzichtig in laten rijden of is dat te vroeg en weet iemand een aderes om haar in te laten rijden
ze is nu dus 2.5 jaar?


daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:26

dreamegirl"]
[quote="daily schreef:
mijn tinker word volgend jaar 3 kan ik haar dan al voorzichtig in laten rijden of is dat te vroeg en weet iemand een aderes om haar in te laten rijden
ze is nu dus 2.5 jaar?
[/quote] ze is in juni2003 2jaar geworden en wil haar juli 2004 in laten rijden

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:35

Mijn Tinker Fayette is afgelopen mei 3 jaar geworden en haar heb ik ook rustig ingereden. Het kan best hoor maar let wel goed op haar. Als je het idee krijgt dat je teveel van haar vraagt zet haar dan gewoon weer een paar weken in de wei. Ik heb Fayette nu ongeveer 3 maanden onder het zadel en we doen het lekker rustig aan. Ik heb de tijd en zij (hopelijk) ook.

Een adres om haar in te laten rijden weet ik niet voor je. Ik heb Fayette met wat hulp van mijn instructrice zelf ingereden.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:45

je kunt het beste kijken of je tinker er al een beetje klaar voor is, of hij overal goed op reageert en het geestelijk dus wel aan kan, ook kun je kijken naar z'n bouw, is hij al echt volgroied of is zn kont veel hoger dan zn schoft,
je kunt namelijk gewoon echt het beste wachten totdat hij eigenlijk volgroeid is,
ik heb mijn tinker ingerededen toen hij 6 was, dat was egwoon toen ik hem kocht, de vorige eigenaresse reed er wel eens op maar vroeg niks aan hem, dus dat heb ik hem geleerd,
wel leuk dat er weer een nieuw iemand is met een tinker, het worden er steeds meer

even off-topic, hoe ziet ie eruit, ben heel nieuwgierig, hihi

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 12:46

kinglover schreef:
je kunt het beste kijken of je tinker er al een beetje klaar voor is, of hij overal goed op reageert en het geestelijk dus wel aan kan, ook kun je kijken naar z'n bouw, is hij al echt volgroied of is zn kont veel hoger dan zn schoft,
je kunt namelijk gewoon echt het beste wachten totdat hij eigenlijk volgroeid is,
ik heb mijn tinker ingerededen toen hij 6 was, dat was egwoon toen ik hem kocht, de vorige eigenaresse reed er wel eens op maar vroeg niks aan hem, dus dat heb ik hem geleerd,
wel leuk dat er weer een nieuw iemand is met een tinker, het worden er steeds meer

even off-topic, hoe ziet ie eruit, ben heel nieuwgierig, hihi
ik zet binnekort fotos op maar het lukt me voor geen meter

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:12

ik heb je een pb gestuurd daily! heb je dat nog niet gezien,

je moet voor de URL, (internetadres) [img] zetten en erachter[/img]
dan moet het lukken, ik heb je foto namelijk al wel gezien, is echt een lekkerding hoor, die tinker.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:52

kinglover schreef:
ik heb je een pb gestuurd daily! heb je dat nog niet gezien,

je moet voor de URL, (internetadres) [img] zetten en erachter[/img]
dan moet het lukken, ik heb je foto namelijk al wel gezien, is echt een lekkerding hoor, die tinker.
heel erg bedankt het is gelukt

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:25

Als je rustig aan doet is er zeker geen reden waarom je niet zou beginnen met inrijden. Ik zou je wel willen aanraden om haar, voor het inrijden, aan de enkele en de dubbele longe te laten werken, dit is vaak een goede opsta naar het inrijden en je kan je paard laten wennen aan diverse stemcommando's.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:08

Bij ons op stal staat ook een tinkermerrie Gwen (van mei 2000), deze zijn ze van het voorjaar mee begonnen met inrijden. Ze loopt nu al aardig onder het zadel. Ze kan meer dan ze hoeft te doen meestal. Gewoon omdat de bazin het nog niet aanduft, maar haar dochter rijd gwen af en toe weer even door, daar heeft ze dan dikke lol in (gwen dan).

Gwen was in het begin nog wat ieletjes, waardoor ze ook erg rustig begonnen. Pas vanaf juni wordt Gwen duidelijk steviger en volwassener en mag Gwen elke keer wat meer doen. (draf, galop etc onder het zadel)

Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n makkelijk paard heb gezien om in te rijden. Ideaal tinkers.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:05

mijn tinker is net 3 en begin ik ook heel rustig mee met inijden.
hjij pakt alles vrij snel op dus ik doe echt rustig aan en kijk wat ie aankan.

ook loopt quinto voor de wagen en wil ik niet alles door elkaar halen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:34

en wat kan ik nu met haar al gaan doen ze is nu 2jaar

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:59

daily schreef:
en wat kan ik nu met haar al gaan doen ze is nu 2jaar

Veel wandelen (verkeersmak maken), misschien (als je je daar voor interesseert) wat NHS oid, poetsen en lekker veel aandacht geven. Veel deed ik nog niet toen Fayette 2 jaar oud was. De basis van longeren heb ik haar geleerd toen ze 2,5 was maar daar was ik vrij snel mee klaar. Na een paar rondjes wist ze al wat ze moest doen. Niet teveel longeren echter!! Gewoon leren om in een rondje om je heen te lopen en zodat ze in stap en draf een beetje haar evenwicht kan vinden op de volte meer niet. De rest komt wel als je haar gaat inrijden.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot en 99 bezoekers