Trailer: hout of polyster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Trailer: hout of polyster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 16:51

Wat gaat nou langer mee en is beter tegen alle weersomstandigheden beschermt?? Ik hoor overal andere verhalen en het ligt er natuurlijk zeker aan hoe je er zelf mee omgaat.

En is een zadelkamer handig, de een zegt van wel en de ander zegt weer dat je paard het stuk schopt en z'n benen dus ook??

En wat is nou echt een super merk bijv. Bockmann, Westfalia, ............... en wat moet je echt niet kopen?? Ik wil er lang plezier van hebben en niet dat na 3 jaar de bodem eruit ligt.

Weten jullie er wat van?

Ik heb nu dus een 1,5 Bockmann, maar wil een 2-paards aanschaffen met zadelkamer ivm geen ruimte in de auto.

Groetjes en dank voor de tips!!



xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:01

Wij hebben zelf geen trailer. maar wij lenen er altijd eentje, een 1,5 paards trailer met houten wanden en een polyester kap.
Ik vind hem heel fijn (merk weet ik niet) hij is ook de jongste niet meer maar ziet er nog perfect uit en heeft nog helemaal geen gebreken aan de bodem ofzo, en ook de houten wanden zien er nog goed uit! (de eigenaren houden hem dan ook wel heel goed bij moet ik zeggen)
Op de oploopplank zitten latjes, is altijd fijner dan rubber omdat dat glad word als het regent.
En voor jou lijkt me een zadelkamer wel bruikbaar omdat je geen ruimte in de auto hebt.
dit is alle informatie die ik je kan geven, helaas.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:17

Mijn trailer is van HPL met een polyester kap en neus. Dat is hout met een soort kunststof laag erop. Niet gevoelig voor vocht, verkleurt ook niet in weer en wind, maar het is goedkoper dan polyester. Kaal hout moet je onderhouden met lijnolie wil het mooi en goed blijven.

Nulla tenaci invia est via

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:44

ik heb een houten 1 1/2 paards trailer met polyester kap van Belgische makelij (VABO) met een dubbele houten vloer erin (ong. 5 cm dik), want er moet ook een dubbeldikke Oostenrijkse knol in! Haha!

Afbeelding

Hier lijkt ie scheef te staan, maar het pad loopt erg scheef daar Schijnheilig

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:48

Ik heb liever hout. Voor mijn 'gevoel' is dat steviger, stabieler en veiliger.

Maar hout is natuurlijk wel heel erg weersafhankelijk. Onze trailer staat dan ook altijd binnen, en die heeft nu (na 5 / 6 jaar) nog steeds geen verfbeurtje nodig. Maar hij is ook niet meer zo mooi als in het begin hoor!

Wij hebben er wel een speciale bodem in laten leggen toen ie nog helemaal nieuw was, zodat hij nooit kan gaan rotten.

Ow ja, ik heb een Bockmann Duo, extra groot / breed / hoog. Een super ding!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:50

Hoi,

Wij hebben 2 maal een bockmann trailer gehad en erg veel schik mee gehad, ze waren allebei met houten zijwanden en een polyesterkap.
Nu hebben we een trailer die helemaal van polyester is en dat scheelt tot nu toe veel in onderhoud, afspuiten en klaar (we hebben hem nog maar net dus wie weet wat ons nog te wachten staat) de vorige trailers moesten we regelmatig behandelen tegen 'het weer' zonneschijn en regen.
Een WILLIAMS trailer is bij ons verreuit favoriet, erg mooi (smaakgebonden),maar vooral erg paardvriendelijk en praktisch, oa vanwege de voorlaader, we hebben er lang naar 1 gezocht, maar helaas zijn ze 2ehands ook erg prijzig, te prijzig voor ons in ieder geval.
Kennisen van ons vinden de westfalia een erg fijne trailer, hij schijnt erg goed achter de auto te liggen.

suc6 met je keuze
gr. cissie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:25

Wij hebben een houten met kunstof laag erover heen
hij staat altijd buiten, maar is na een wasbeurt nog steeds redelijk wit.
De vloer is een rubberen gietvloer, zodat plas en mestvocht er niet meteen in trekt.

De trailers met voerbak en daaronder een zadelkamertje vind ik niet fijn.
Ze hebben voor erg weinig ruimte om zelf veilig te staan.
Niet fijn bij het laden van een jong paard, die wat staat te kappen enz.

En 1x heb ik er idd een paard doorheen zien gaan, en dat kuntstof van die voerbak is dan vlijmscherp, geen leuk gezicht dus.
Voor mij persoonlijk dus geen trailer met voerbak.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 18:42

gatver dat van die voerbak klinkt wel eng!! Ik wil alleen een zadelkamer, maarja daat zit die voerbak zeker weer aan vast?

We hebben een auto waar bijna niets in kan dus leek met dit handig, maar idd ook weinig ruimte voorin. De trailer die ik nu heb bevalt prima maar we willen 2-paards. Het is dus eigenlijk wat je voorkeur is. Ik heb wel gehoord dat de goedkopere merken toch sneller ''versleten'' zijn, zeker als ze altijd buiten moeten staan.

Nou groetjes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:16

je hebt ook trailers met een zgn zadelkist op de dissel, ik weet zo alleen niet wat voor een merk
trailers zoals brenderup hebben nog best veel ruimte voor bij de paarden ,ook als daar een zadelkamer zit, maar jah die trailers zijn stervens duur!
je zou eens op concours moeten rondkijken naar die trailers met die zadelkisten op de dissel, nou moet je geen zeeen van ruimte verw88 ,maar ej zadel,hoofdstel en wat borstels kunnen er iig in!
sja en als je echt luxe wil, dan moet je ipv een trailer , een vr8wagentje kopen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:21

Ik vind de Fautras (sp) erg mooi. Geen gedoe met laadkleppen en achteruit lopen. Gewoon hup er achter in door de deur en voor er door de deur weer uit Lachen
Verder vind ik houten (plywood) wanden het veiligst, maar het heeft wel meer onderhoud nodig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers