Waarom ik geen wedstrijden rij.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Waarom ik geen wedstrijden rij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 16:46

Ik rij geen wedstrijden meer, omdat ik daar geen zin meer in heb en de lol er niet meer van in zie. Vroeger in mijn jongere jaren heb ik veel wedstrijden gereden. Toen was er haast geen haat en nijt onder elkaar. Je gunde iedereen een winstpunt, je wenste iedereen veel sukses. Als het niet ging, dan vond je het jammer en je zei "De volgende keer gaat het beter, let maar op" Je las elkaar voor, je hielp elkaar.
Nu is het zo, als iemand een klasse hoger mag starten dan jij, dat dat niet meer gegunt wordt. Aan de jury mankeert tegenwoordig van alles. De jury moet tegenwoordig maken dat ze weg komt als er een boze vader komt om te zeggen dat kindlief te weinig punten heeft gekregen. Het gaat op voetballen lijken.

Ik rij nu voor mijn plezier, voor mijn lol en voor mezelf. Gewoon lekker met de paarden bezig zijn.
Waarom moet je wedstrijden rijden? Als je sommige mensen hier hoor, dan ben je wel verplicht om wedstrijden te gaan rijden om er bij te horen Verward . Voor wie rij je westrijden. Waarom is het zo belangrijk om wedstrijden te rijden? Waarom kan je niet vooruit gaan als je geen wedstrijden rij? Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:47

ach, vroeger.... was alles beter!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:51

Ben blij dat ik daar nog geen last van heb ondervonden...
Ik geniet nog altijd van de wedstrijden, het is spannend, en natuurlijk zal je het soms niet eens zijn met de punten, maar je kan eraan werken om nog beter te worden.
Ik vind het zo leuk om mezelf dan te vergelijken, als je dan bv eerste wordt van 11 kandidaten dan weetje iig dat je niet slecht rijdt Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:51

Ja, en? Is dat een reden om iemand met de grond gelijk te maken die er wel plezier in heeft?
Ik rij zelf ook geen wedstrijden, maar ben toch plaatsvervangend trots als iemand die ik ken de sterren van de hemel rijdt.
De haat en nijd in het paardenwereldje houdt blijkbaar niet op bij wedstrijden Lips are sealed

Goedgekeurd onderschrift :)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:52

Phia, je hoeft je niet te verantwoorden hoor.

Ik vraag me wel af of het wedstrijdrijden tegenwoordig individueler is als vroeger of dat ik gewoon pony- en paardenwedstrijden verwissel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:53

Citaat:
De haat en nijd in het paardenwereldje houdt blijkbaar niet op bij wedstrijden

idd, Billy
dat doen ze al als ze een slotje krijgen op een topic waarin ze hun zin niet hebben kunnen krijgen en dan maar vlug een nieuw topic openen.
Zullen we wedden hoelang dat open blijft


edit: leuk berichtjes worden nu al verwijderd en topic is pas net open, joepie Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-03 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:55

Nou, het kan wel heel gezellig zijn op wedstrijd hoor. Als het mooi weer is en er zijn veel mensen die je kent. MAar gottegot wat een poppenkast je er voor over moet hebben. Je moet je paard wassen en vlechten en zo enorm veel mee sjouwen, je bent er een heel weekend mee kwijt. DAt zoek ik ook niet hoor. Vandaar dat ik ook maar heel zelden start. En het kost tegenwoordig nog allemaal een hoop geld ook. Net alsof het gewoon op mijn rug groeit......... niet dus.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:57

Het gezellige ligt meestal aan je eigen instelling
Ik rij op een club, waar de meesten elkaar nog steeds een wp gunnen, op enkele verwaande na.
Die laat je dan ook links liggen.
En met de rest heb je gewoon veel lol op wedstrijd.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:58

Compleet offtopic oneliners worden idd verwijderd (met melding via PB aan de poster).

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:00

Phia, ik denk dat je jezelf niet geliefder maakt op deze manier.
Dat je geen wedstrijden wil rijden... prima... jouw zaak.
Maar dat je daarom zo l*llig moet doen over een ander die wel wedstrijden rijdt en er wat anders uitziet op een foto is niet goed te praten.
Je kan beter gewoon zeggen dat je die opmerking niet had moeten plaatsen. Ik bedoel... iedereen floept er weleens iets uit wat je beter niet had kunnen zeggen. Ik zie zo veel foto's van mensen die niet netjes zitten, maar om nou overal opmerkingen over te maken. We doen dit niet voor onze broodwinning (althans, de meeste op bokt niet) en doen dit voor onze lol. Aan die neerhalende kritiek heeft niemand iets, je had het beter wat opbouwend kunnen doen of er smilies bij kunnen zetten wat het wat luchtiger had gebracht!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:01

haha RK je hebt altijd een leuk antwoord klaar(net nog gelachen om je opmerking naar voren zitten&lenzen hebben Tong uitsteken )

maar ik merk nix van haat & nijd op wedstrijden hoor!
ga met veel plezier naar wedstrijden, ben heel blij als ik prijs en/of een wp heb, maar als iemand die ik ken wint, ben ik ook blij!

als ik voor mijn gevoel oke heb gereden ben ik ook allang blij!

verder ben ik nooit te beroerd om iemand voor te lezen, of te helpen bij het losrijden of met het paard op de trailer laden enz

wedstrijd rijden vind ik juist leuk! kijken hoe het gaat met het rijden, je komt vaak dezelfde mensen tegen dat is ook leuk, en t is gewoon een leuke afwisseling van het gewone rijden, en je bent een dagje gezellig weg!
zeker als je ook viertal rijdt, dan ben je een hele dag bezig(vind ik niet egr, mn chauffeur meestal wel Knipoog )

bij ons is het bij de paarden niet veel individueler dan bij de pony's, behalve dan dat we met onze eigen trailers gaan ipv met 1 veewagen of vrachtwagen
vaak rijden we met zn allen tegelijk naar de wedstrijd toe en staan we dus op het terrein allemaal bij elkaar.
er zitten er wel een paar bij de club, die alleen maar lid zijn voor de startkaart, en voor de lessen in de winter in de binnenbak, als hun bak dan is bevroren komen ze ineens wel rijden Lips are sealed
die gaan dus ook niet gezamelijk mee op concours!

maar verder vind ik het hardstikke gezellig en merk ik nix van jaloezie ofzo!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:02

Ik zit nog niet zolang op een nieuwe club( zat eerst op een manege)
En tis super gezellig, leuke mensen, natuurlijk zitten er minder leuke mensen tussen.
Maar men gunt elkaar wel een wp, een 1e prijs.
Ik merk weleens dat er mensen zijn die nog steeds geloven dat ook al haalt hun dochter 140 punten, ze nog steeds geloven dat die proef er 180 verdiende.
Er wordt soms imo wel iets te streng gejureerd maar 40 punten zit een jury er echt niet naast, het was dus gewoon geen WP waard.
Maar ik vind het hartstikke leuk om wedstrijden te rijden, merk ik dat ik het niet meer leuk vind, dan stop ik ermee, want het kost dan veels te veel geld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:03

sja, ik wil geen mensen afgunstig maken hoor, zoals sjuimpje dat blijkbaar ongewild doet Knipoog , maar hier in het donkere zuiden is het nu eenmaal gezelliger en beter. Dat zal verklaren waarom Kawa, REnske en ik niet klagen over haat en nijd en gebrek aan gezelligheid! Haha!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:09

Dat zal het zijn Desiree
Het gezellige Brabant

En dan meestal vechten wassen enz, voor 1 proefje Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:14

Ik heb altijd plezier op wedstrijden.
De mensen waar ik mee om ga zijn gezellig en persoonlijk vind ik het leuk om te zien hoe mijn niveau is ten opzichte van anderen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:17

ik rijd ook geen wedstrijden. Ik kan het niet en wil het niet. Maar nooit heeft iemand er iets van gezegt dat ik zou moeten starten of zo hoor. Nooit last van gehad. En ik ben wel eens met een vriendin meegeweest als 'groom' (meer voor de lol) en het was gewoong ezellig. Ik rijd geen wedstrijden omdat ik het zelf niet leuk vind en het niet kan. Ik heb geen zin om al die dingen te doen voor 7 minuten rijden. (begrijp me niet verkeerd, ik vind het harstikke leuk om starlight te vlechten en te wassen)
Ik vind het doel ook niet leuk, pony naar de z, pony verkopen, paard komen paard naar de z. Dat vind ik niet leuk, maar is voor iedereen anders. Als jij geen wedstrijden wilt rijden doe je het niet, maar als anderen het wel leuk vinden moeten ze het toch zelf weten?

enne idd Brabant is echt het gezelligst!!!!! Haha!
Laatst bijgewerkt door xtostarlight op 17-07-03 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:18

Najah de veluwe is ook gezellig hoor Lachen
Het verschilt ook per wedstrijd.
Lunteren, waar ik zaterdag heen ga, komen hele andere verenigingen dan op andere wedstrijden in de buurt.
Maar Lunteren zat eerst bij de NBVR geloof ik, er is in ieder geval een ander sfeertje.
Verder gaat iedereen van mn club op 2 na, naar Voorthuizen, maar ik vind Lunteren wel mooier terrein.
Het is echt per wedstrijd verschillend, maar ik heb het altijd naar mn zin.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:20

runningkawa schreef:
Dat zal het zijn Desiree
Het gezellige Brabant

En dan meestal vechten wassen enz, voor 1 proefje Lachen


brabant is idd het gezelligste!!

en hoe vaker je naar wedstrijd gaat hoe sneller je wordt met wassen&vlechten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:21

Hoewel ik dan wel wat centraler in het land zit (en zelf geen wedstrijden rijdt). Merk ik bij ons op stal dat de mensen die wel wedstrijden rijden (en stalgenoten) het elkaar echt wel gunnen als de ander wint / winstpunten haalt. Ze zijn eerder blij voor elkaar en altijd geïnteresseerd dan dat ze het een ander niet gunnen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:21

vertel dat ook eens tegen die vieze schimmel van me Lachen

(oeps oneliner, zo nu niet meer Tong uitsteken )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:25

waar draait het nu eigenlijk om, paardrijden moet toch leuk zijn, of dat nou met wedstrijden is of niet.

Amor Vincit Omnia

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:39

SuperPepeijn schreef:
waar draait het nu eigenlijk om, paardrijden moet toch leuk zijn, of dat nou met wedstrijden is of niet.


Precies en volgens mij valt het nog wel mee met die bokkers die proberen anderen "te verplichten" op concours te gaan!

Volgens mij zit dat in je eigen hoofd Phia, en was het meer om je een houding te geven omdat Sjuim je eraan herrinnerde dat ondanks ze "niet rechtop zit" ze toch goed scoort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:21

Sjongejongejonge, waar gaat dit nu toch weer over? Ik vind absoluut dat SuperPepeijn gelijk heeft. Of je nou wedstrijden rijd of niet, het gaat er toch om dat JIJ het naar je zin hebt met je paard? pffft......

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:22

nou ben het dus niet met phia eens.
ik rij (nog) geen wedstrijden maar als je wel wedstrijden rijd is dat toch goed, moet je helemaal zelf weten en als je geen wedstrijden rijd ook goed. tis ieders eigen beslissing en dat moet je respecteren en over dat vijandigheid joh kijk er doorheen, laat je dag hierdoor niet verpesten over een paar jaar als Cappy ouder is ga ik ook wedstrijd rijden en als mensen commentaar hebben dan hebben ze dat maar, ik stoor me hier totaal niet aan, laat die mensen lekker gaan, trouwens ik kan er altijd vreselijk om lachen, dus laat ze maar lekker commentaar geven en vijandig zijn dan heb ik tenminste ook nog een beetje plezier en lol!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:33

he verderrie ik las de titel van dit topic en dacht. Yep nu mag ik vertellen waarom ik geen wedstrijden rij. Niet dus, gewoon weer gezever om niets.
Ik had dit topic leuker gevonden als er gevraagd zou worden waarom je wel of niet wedstrijden rijdt en niet om "je gelijk te krijgen/gal spuwen". Jammer....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers