Gekkenwerk.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Gekkenwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 19:42

Gisteren was het mij al opgevallen dat er bij ons op stal met deze hitte gewoon hard doorgewerkt werd met de paarden.
En niet s'ochtends vroeg nee gewoon midden op de dag in de buitenbak Boos! .
Slof strak en maar opdrijven en aangaloperen. Verward
Zelf magic even aan een lijntje gedaan en een half uur gekeken wat ze wilde ,een beetje draf vond ze wel genoeg en daarna nog een half uur in de stapmolen met schaduw .Daarna heerlijk onder de douche en in een frisse stal Ach gut
Ik dacht nog heel naief dat ze maar 1 dag op rust wilden omdat het vandaag nog warmer zou worden. Clown
Tot mijn grote verbazing waren ze vandaag zelfs op het heetst van de dag aan het springen Boos!
Ik begrijp best dat handels en sport paarden doorgetraind moeten worden maar dit vindt ik gekkenwerk.
Wat ze zichzelf aan doen moeten zij weten maar die arme beesten!!! Extreme duivel


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:45

Stom, onze handels, sportpaarden zijn vanochtend allemaal een half uurtje buiten in de bak los geweest en de rest van de dag hebben ze binnen in de veel koelere stal gestaan...........Dan maar een dag op stal hoor........

prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:13

Mijn koersende draverhengst heeft na zondag, toen hij een hele beste koers liep, drie dagen vrij gehad. Hij heeft alleen maar lekker in het land gelopen, en af en toe trekt hij zelf wel een sprintje. Het was veel te heet om hem te trainen, morgen maar weer eens.

Extremely rare and Beyond Compare

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:42

mijn paardjes hoeven ook niet aan het werk hoor, gisterochtend heel vroeg een jong paard gereden maar voor de rest lopen ze lekker op het land en s'avonds weer op stal, tis niks die hitte voor ze, kost een paard ook veel te veel energie als ze dan aan het werk moeten.....

Sammie drachtig van Solaris!

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:48

ik heb mijn paard gewoon in de ochtend gereden..toen was het heerlijk met een windje..kan ik iedereen aanraden

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:13

ruitje schreef:
ik heb mijn paard gewoon in de ochtend gereden..toen was het heerlijk met een windje..kan ik iedereen aanraden


Vertel jij dat aan mijn baas Schijnheilig

Extremely rare and Beyond Compare

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:54

Bij mijn dochter in de les hebben ze Woe een half uur les gehad en daarna spelletjes in stap gedaan. Dinsdag heeft ze zelf besloten om binnen te rijden. De brandende zon leek haar niet zo lekker.Het was de pony's ook aan te zien na een half uur waren ze drijfnat.
Lijkt me dat je meer schade aanricht door stug door te trainen dan om een of twee rustdagen te nemen. Maar je ik ben maar een paardenleek.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:58

Met deze hitte rijd ik overdag niet. Mij te warm en idd doe je er je paard absoluut geen plezier mee! Ik rijd 's ochtends vroeg of 's avonds.
Gisteravond ben ik een uurtje naar het bos geweest. Onder de bomen was het heerlijk!

* To Belg, or not to Belg *

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:37

Ik heb ook pas gisteravond gereden, samen met een vriendin. Nou, het lijkt wel alsof ze veeeels te veel energie hebben momenteel! En het was toch echt nog redelijk warm!

Sommige paarden houden van hitte. Ze presteren dan het best. Er is een olympisch paard, Ferro of Bonfire, een van de twee, die het beste loopt als het bloedje heet is. Ik snap dat ook niet hoor! Gekke beesten!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:28

Ik rijd idd ook 's ochtends vroeg of 's avonds met dit weer.
Ik doe het de paarden, maar mezelf ook niet aan om nu midden op de dag te rijden

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:45

Gekkenwerk?
Welnee.
Als je tenminste denkt dat een paard een robot, wedstrijd- of inkomstenmachine is....

OK dan! De reacties op dit topic vallen me eerlijk gezegd mee,
vergeleken bij die in het topic over paarden buiten in de hitte:

[PP] BOETE,voor je paard met hitte in de wei

Lees en huiver! Verdrietig
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:12

Een paard die wedstrijden loopt kan het ook treffend dat hij op het heets van de dag moet starten. Is het dan niet beter om hem tijdens trainingen ook tijdens warmte te laten werken zodat hij eraan kan wennen?

Ik rij endurancewedstrijden en ik heb bijv. afgelopen zondag expres overdag getraint. Wel een tandje lager maar toch gewerkt. Ze heeft daar echt niets van omdat ze er rustig aan gewend geraakt is. Na de training natuurlijk wel lekker onder de tuinslang.
Net als dat een paardenlichaam zich aanpast en fitter wordt door trainen past het zich ook aan aan warmer weer. Het schijn een week of drie te duren voor een paard goed geacclimatiseerd is.
Dit is bestudeert bij sportpaarden op olypische spelen endergelijke.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers