Voor de brommeraars onder ons: Wat voor helm?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Voor de brommeraars onder ons: Wat voor helm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 20:19

IK heb even een vraagje aan de mensen hier die brommer/motor? rijden: Wat voor helm hebben jullie Slim ? de helm die ik nu heb zit niet helemaal goed, en ik ga dus binnekort voor een nieuwe kijken. Dus, wat voor helm hebben jullie? bevalt ie? Enz! En graag een prijs Geld, geld! Scheve mond


unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:38

Ik heb een jaar geleden ook een helm gekocht (ja, is helaas nodig! Verward ). Ik had en heb er ook geen verstand van, die helm kocht ik toen heel snel. Ik dacht toen wat maakt het uit als die maar blijft zitten! Maar nu heb ik er echt super veel spijt van ! Ter hoogte van m'n voorhoofd zit namelijk een hard stukje Verward , dus telkens als ik langer dan een kwartier op de scooter zit heb ik zo'n rode plek! Boos! . Ik weet eigenlijk niet wat voor merkt die van mij is, staat vast wel ergens!
In de winkel zeggen ze (bij mij dan) dat de helm goed strak moet zitten, omdat hij toch nog uitrekt! Dit is dus echt niet het geval, ik zit nu namelijk (een jaar later) nog steeds met een geplette kop in de helm!
Gewoon eentje zoeken die lekker zacht zit en goed om je hoofd sluit, maar dus niet te strak Boos! !

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:30

ik heb sinds januari een helm gekocht en het is een suomy.
ik was in de winkel en die vent zei zo van nou kies dr maar eentje uit.. dus ikke een hele mooie uitkiezen. Hij zo van ja dat is ook de duurste, maar een ghoed merk. en hij zit echt heel fijn! hij was 180 euro....wel duur, maar ik vind het wel heel belangrijk opzich!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 23:10

Ja, dat klopt wel, maar 180 euro vind ik toch weer net ietsje teveel...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:32

Ik had er vroeger eentje van JHL of zoiets dergelijks. Gewoon betaalbaar en prima kwaliteit (het lijkt wel reclame). Koop hem idd niet te klein, daar had ik namelijk wel een beetje last van; liep ik iedere keer met zo'n rode streep op m'n voorhoofd.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 10:54

Ja, dat probleem heb ik dus ook tessebes... Hij zit opzich wel ok, maar op mijn voorhoofd te strak!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:08

ik heb een UVEX helm, hele goede helmen..echt veiligheid voor alles, en hij is ook perfect voor op de motor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:50

Ik heb op de brommer altijd een motor helm opgehad
Dit omdat Marco een motor had en ik toch een helm nodig had, meteen veilig voor op de brommer dus.

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:12

Als de helm op je voorhoofd te strak zit, moet je em echt niet nemen (ik spreek uit ervaring ). Daar krijg je echt spijt van, loop je na een ritje nog een kwartier met zo´n rode streep op je voorhoofd! Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:14

Maar als hij te los zit heeft hij geen enkele nut

Als je nu merkt dat de maat groter te los zit en de maat kleiner een beetje drukt op je voorhoofd, kun je het vervelende stukje op je voorhoofd een beetje indrukken, een paar mm is vaak genoeg.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:19

Bayard, in de uitverkoop gekocht voor 75 euro, normaal 219 euro (dus ik was even blij!)

Storm in mijn profiel!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:48

Ik had dus ook een helm die zo strak zat dat ik na een kwartier een rode streep op mijn voorhoofd had.....erg oncharmant iedere keer, dus ik heb een andere gekocht. Merk: Premier M. Robert (Italy). Kostte iets van 120 euro ofzo (nog steeds veel geld), maar was wel een vd goedkoopsten. Ik heb dus zo'n vreselijk integraal-ding, die helemaal om je kop heen zit gesloten (dus geen leuk potje). Maar goed, dat is wel zo veilig.

Deze helm bevalt wel goed; zit lekker. Geen idee hoe veilig hij werkelijk is als je valt....maar ja...dat weet je nooit.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 13:52

IK heb nu zelf een Agv helm, type? storm.. Volgens mij een motorhelm, want ik heb hem in een motorwinkel gekocht haha!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:39

wij hebben ene van het merk caberg. echt goed. zit bij ons als gegoten, vele maten, kleuren, modellen enz.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AnoukS_, CynThier, esje01, Eulogy, Facebook, fannetje, Hannanasjuh, Ik_is_Ik, Marleen_L, Myrsky, Pabie, tengeltje11, xSuuzerd en 217 bezoekers