Poetsboxen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Poetsboxen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 15:51

Ik heb de idiale poetsbak nog niet gevonden, ze zijn kwalitatief allemaal zo ontzettend slecht, scharnieren breken af, stukken plastic breken af, etc Haha! Een poetsbak leeft niet langer dan een jaar bij mij.
Daarbij vind ik ze belachelijk duur voor wat je krijgt, zoals de Eskadron poetsbox (€ 34,95), de zgn. 'Grooming box' (€ 24,95) en de 'Jolly box' (€ 16,31). Stuk voor stuk vallen ze allemaal binnen no time uit elkaar.
Ik ga denk ik maar weer mijn vertrouwde emmertje van nog geen 2 euro Haha!

Maar wat zijn nou goede (afsluitbare) poetsboxen? Heeft het nut om eens bij de Gamma of de Praxis binnen te lopen voor iets dergelijks?

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:55

Je hebt gelijk. Die dure boxen heb ik ook afgeschaft, hoefje er tegen aan en kapot zeg maar (of uit je handen laten vallen). Ik heb nu zo'n box bij de Marskramer (of Xenos/Blokker). In de deksel zitten 2 vakken waar je kleinere dingen in kunt stoppen zoals schaar, hoefkrabber enzo..erg handig. Misschien zoek je een nog stevigere, ik zag bij iemand zo'n klusbox staan van de Gamma ofzo. Zwart met rood en vakjes. Ik weet niet hoe duur deze zijn.

Groetjes

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:20

Vandaag heb ik bij de Lidl een poetskist "voor erbij" gekocht, voor iets van 9 euro. Niet duur en lekker makkelijk als extra kist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:33

Ik heb al jaren een JollyBox, niet kapot te krijgen. Milena heeft er al een keer bovenop gestaan en ik zit er regelmatig op. Stevig dingetje hoor Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 16:37

Sonja schreef:
Ik heb al jaren een JollyBox, niet kapot te krijgen. Milena heeft er al een keer bovenop gestaan en ik zit er regelmatig op. Stevig dingetje hoor Haha!


Bij mij geen succes Haha!
Nou weet ik ook niet of het de bedoeling is dat ik 'm gebruik als opstapje met invlechten Haha!

Maar ook bij dit ding: kapotte scharnieren en stukken plastic die afbreken. Ik snap niet dat die scharnieren van plastic zijn.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:48

Heeft het nut om eens bij de Gamma of de Praxis binnen te lopen voor iets dergelijks?

Als je een beetje handig bent zou ik daar zeker naar binnen gaan.
Koop hout, scharnieren en een sluiting een leuke kleur verf en ga hobbyen

Deze kisten zijn altijd sterk en er passen wel 2 potten naast elkaar.
Anders is het misschien een optie om een andere handige het te laten doen.

Poetsbakken leefde bij mij ook nooit lang.
Het voordeel van een eigengemaakte is dat hij zo stevig was dat ik er ook op kon staan om manen in te vlechten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 16:55

Ik zal m'n vader eens lief aankijken Haha!
Bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:03

Naz schreef:
Nou weet ik ook niet of het de bedoeling is dat ik 'm gebruik als opstapje met invlechten Haha!


Ehhhhh Nienke, ik heb een paar (naja, paar.....) kilootjes meer dan jij Haha! en mij houdt 'ie makkelijk.....
Maandagmorgenmodelletje?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 17:07

Ik zal 'm vanavond ff op de foto zetten, kun je zien wat er van over is Haha!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:10

Ik heb een viskoffer!! Haha! Die stond voor de deur bij het grofvuil. Hij is echt hartstikke handig. Bovenin zitten vakjes waar ik mijn hoevekrabber en manenkam en andere kleine spulletjes bewaar. En daaronder zit een heel groot vak waarin al mijn borstels, vet en teer en zelfs mijn peesbeschermers zitten erbij. 1 nadeel iedereen vraagt altijd of ik ga vissen Tong uitsteken . O ja je kan er ook nog op zitten of staan als je wilt.

Ik ben er in elk geval erg blij mee. In de winkel zijn ze wel aardig aan de prijs ik geloof iets van 50 euro!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:11

Voor Gipsy hebben we jaren een picknickmand gehad voor de borstels *LOL* Hengsel in het midden en links en rechts daarvan 2 rieten deksels.
Het is overduidelijk dat je er niet op kunt staan, dat gebeurt dus ook niet en daarom bleef dat ding in leven.
Je loopt alleen wel een beetje voor schut Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:14

Haha een viskoffer!
Ik heb zo'n ala curver kist.
Maar dan wat kleiner,met deksel.
Ik geloof dat ze ooit bij de aldi in de aanbieding waren Haha!.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:22

De simpele goedkope poetsbakken bevielen me altijd best,
maar ik doe nu alweer een hele tijd met een tweedelige 'box'
waarvan het deksel tevens een krukje is.
Blijven m'n spullen iets schoner in.
Rood met zwart.
Merk is eraf en prijs weet ik niet meer zo. Rond 10 euri meen ik.
.

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:42

Ik heb al mijn spullen gewoon in een emmer zitten Lachen

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:10

ik heb ook gewoon zo'n grote curver kist (bij de blokker voor iets van 12 euro ofzo Lachen ) hartstikke handig, en echt niet kapot te krijgen (mn paardje heeft er al een paar keer tegenaan geschopt en ook eens op gestaan Schijnheilig )

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:12

ik heb nu anderhalf jaar een gereedschaps poestskist van de gamma.
PERFECT!!!!!
voor 16 euro heb je een poestkist die van ongeveer 70 bij 40 cm

groetjes noortje

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:21

Ik heb ook een viskoffer, is tegelijkertijd een zitding, dus kan er op staan, zitten, liggen en ga zo maar door Haha!

Past ook meer in als in een gewone poetskist en is dus uiteindelijk ook goedkoper *paardenpoetskist groot formaat...eh...tegen de 40 euro?*

Mijn paard schopt er nog weleens stiekum tegen, en verlkeden keer was ze er met haar lompe voetjes op gaan staan.

Koffer leeft nog hoor, prima koffertje OK dan!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:23

Ik heb er ook een paar van curver en gamma, van die lekkere grote! Die werken echt perfect!! Je moet er niet boven op gaan staan van dan gaan ze kapot.. maar voor de rest zijn ze super sterk hoor!!
Ik heb er eentje voor mijn poetspullen en een voor de beschemers die ik mee heb naar wedstrijd enzo!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:26

Ga naar de Gamma, of een andere bouwmarkt (de Bouwmaat is het beste, maar daar moet je een pasje voor hebben. Toevallig een bervriende bouwvakker die dat heeft???).
Koop daar een flinke poetsbox, uh... gereedschapskist, en kijk vooral naar de dikte van het plastic.

Als je heel handig bent, kun je er een van hout maken met de indeling die jij wilt. En dan verfen. Hout gaat helemaal niet kapot!!!

Die dure paarden-dingen zijn echt allemaal veel te slap, en veel te duur ivm een gereedschapskist.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:27

Ik heb ook al een jaar of 7 een gereedschapskist van de gamma, je kunt er van alles in mikken en ze zijn niet kapot te krijgen.. Ik ga er ook altijd op staan met vlechten enzo. Misschien minder mooi dan die dingen in de ruitersportzaak, maar je paard ziet het verschil echt niet!
Voor op concours heb ik een heel klein zilveren poetskistje bij de blokker gekocht, van curver geloof ik. Het is eigenlijk een kistje om je naaispullen in te doen. Erg handig mee te nemen omdat ie zo klein is. Die heb ik ook al zo'n drie jaar. Met deze doe ik geen "gekke" dingen zoals erop gaan staan enzo, want dat overleeft ie denk ik niet.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:41

Ik kom toevallig net terug van de Gamma en ze hebben gereedschapskisten in de aanbieding!! Ze zijn 50cm en kosten 5,99 euro per stuk! Ze zien er erg mooi uit!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:46

Ik heb ook zo'n gereedschapskist van de Gamma!! Heel duurzaam en niet lelijk!!!