Ahh moeder van petertje dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 13:09

de moeder van mijn expaardje, waarvan er veulenfoto's staan in mijn profiel, is overleden.
Mijn expaardje was Petertje een Mytens x Darwin x Usselo x gag x Gondelier. Nu 4 jaar en heeft pas goed gepresteerd op de Pavo Cup bij zijn huidige eigenaresse.
Deze Darwin merrie, Garesse, die dus ook uit dezelfde stam kwam als Finesse (springpaard van Emile hendriks v. Voltaire x gag x Gondelier) is van de week overleden aan koliek. Huilen Dit is al erg genoeg zou je denken maar...............ze had een veulentje van 8 weken.
Dit is een hengstveulentje van Onze Fons (alexis Z x Rigoletto. Hij krijgt nu 3x daags melk en bix en loopt alleen in het land en vindt het wel leuk allemaal zo. Nu staat dit veulentje te koop omdat ze een hele hoge rekening heeft gehad van Het School/Uithof in Utrecht vanwege de kosten van de merrie met koliek.
Ik zit toch erg te twijfelen of ik hem zal kopen maar hij moet aardig wat kosten en dan moet ik hem eerst 2 mnd op stal houden zodat ik hem kan voeren en dan kan hij een paar uur per dag naar buiten in het land overdag's, en na 3 mnd zou hij wel ergens het land in kunnen bij een kennis waar nu ook al een merrie loopt en misschein dat er dan een hengstveulentje bij komt.......hmmmmmmmmm. En dan nog 3,5 jar wachten..... een veulen zat niet in de planning, maar even met papa overleggen....

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:15

Phoe hé,
sneu voor zo'n beestje!

Onze Fons vind ik op zich super maar meestal als ze zo jong al van de moeder afkomen krijgen ze toch een tik mee, zowel mentaal als lichamelijk...

btw, wist niet dat je contact met de eigenaren van die merrie had, wel leuk!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:16

Ah wat sneu zeg. Maar mytens als er iemand is die het kan ben jij het wel of niet?? Verward

Wie weet wordt het een super paard. Zit leuk papier bij en met een goede opvoeding *LOL* .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 13:17

Jep maar wordt wel een duur grapje in aankoop en opfok...........ik heb wel kriebels, alleen mijn pa zou het er niet zo snel mee eens zijn ivm risico, niet kunnen keuren, 3 jaar wachten etc., schimmel.......................hmm ga vanavond wel ff bij pa langs maarja het is mijn geld....

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:20

Tja moeilijk maar je hebt zelf wel de ervaring om het te doen. Alleen je zou denk ik een andere stallign moeten zoeken of niet Verward

Het lijkt me een super dier of niet ?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:21

id,
zo'n beestje kost je toch een paar duizend per jaar..
+ de aanschafkosten.
Tja, het is een afweging die je moet maken, meestal kost het je meer als wanneer je zo een 3 / 4 jarige ergens uit een land plukt...

Ik persoonlijk zou nooit een veulen kopen, het is dat mijn ouders met onze eigen merrie fokken, maar ja, ik denk dat zij gewoon doorsparen voor een 4-span *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 13:23

Jep het is moeilijk maar ik heb een adres waar hij in het land kan lopen nadat hij afgespeend is en ik hem niet meer hoef bij te voeren. Land met loopstal voor in de winter. In maarssen, dus vlakbij.
Toch een zwak voor familie van petertje hoor..... Party!!
Dan meot hij alleen nu ff 2 mnd op stal op bijgevoerd te worden en dan kan hij wel in het land overdags.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:25

en je moet natuurlijk minstens één ander paard (liefst veulen) erbij regelen, andres krijg je zo'n verwende draak...

Maar kan me het wel voorstellen als je al van die fijne ervaringen met zijn halfbroertje hebt en het bloed aan papa's kant je ook aanstaat..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:25

mmmh nou land heb je al ? Maar ja 2 maanden is best lang maar als er mensen zijn die je kunnen helpen. Waarom niet dan ?

Oke de kosten zijn idd hoog. Maar ik denk dat hij zker in goede handen komt bij Tong uitsteken .

Wel een lastige overweging hoor Scheve mond\ .

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:07

Flinke afweging wat betreft kosten, maar toch denk ik dat je 't wel aan zou kunnen. Zeker bij jou moet dat veulen een toptoekomst tegemoet kunnen gaan, je hebt er de ervaring voor. Succes met beslissen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 15:17

ik weet het vanavond, krijg een foto + prijs Bloos toegestuurd en open die dan toevallig op de pc bij mijn ouders....... Schijnheilig

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 15:19

We zijn errrug benieuwd maar als je denkt dat je het kan moet je het gewoon doen *LOL* .

Succes Lachen

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 15:20

ik plaats de foto hier wel als hij er is Sigaar , misschien kan ik dan sponsors chatteren Schijnheilig

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:11

Mijn merrie heeft momenteel een veulen, misschien kan hij daar nog een tijdje bij onder? T'is maat een idee..... Verward

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 11:32

Ze vraagt nogal veel voor het veulen dus ik denk niet dat ik hem neem. bijna 10.000 gld voor een veulen is iets te ofniet? Verward

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:33

Gekkenwerk!

Wat voor behandelingen heeft die merrie allemaal moeten ondergaan dat ze zo'n prijs vraagt?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 11:34

Weet ik veel maar ze zij dat er een handelaar was die dat had geboden, nou dan neemt die hem maar mee hoor want dit is niet meer leuk.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:42

Gelijk heb je!
Voor een veulen zou ik nooit meer dan 4 uittrekken...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:02

he jammer zeg van dat veulen Frusty .

Maare hopelijk komt dat beestje nog goed terecht bij zo´n handelaar Verward . Hebben die er wel de tijd voor.
Hopelijk wel dat beestje heeft genoeg meegemaakt in zijn korte leventje Party!! .

Echt jammer dat hij zo duur was Verdrietig .

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:06

Citaat:
Op 2001-09-05 11:34, schreef Mytens:
Weet ik veel maar ze zij dat er een handelaar was die dat had geboden, nou dan neemt die hem maar mee hoor want dit is niet meer leuk.



Dat kan je heel makkelijk zeggen maar of dat waar is.....

Ik zou een veeeeeeeeeel lager bod doen. je hebt ook nog met dingen te maken zoals dat ze een hogere prijs vragen dan ze willen hebben want mensen willen minder geven dan je er voor vraagt. en 10000 gulden is wel heel veel. Maar als je kijkt naar een veulenveiling voor hoeveel sommige weggaan. Dan valt 10000 nog wel mee maar als het geen topper is. (het is wel superbloed moet ik zeggen, en is het ook een goede merrie?)

Steef

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:15

Jammer zeg, Mytens!!!! Balen dat 'ie zo duur is, wel een hele mooie afstamming, Onze Fons is echt een plaatje Party!! Party!! Party!! Ik vindt hem echt super, maar ja, f10000,- en dan nog jouw eigen kosten erbovenop, nee dat is idd gekken werk. Anders was het wel mooi geweest!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AmenteC, Celebi, desi92, ElinaSK, Folani, horssie, Laj1, micksage, neline11 en 94 bezoekers