Rechterbeen langer dan linkerbeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 18:47

Ik heb een vraagje.
Als ik ga paardrijden, dan lijkt het wel of de ene beugel korter zit en de andere langer, maar iedereen zegt dat het gewoon gelijk zit, beugels in en uit. Maar ik heb er helemaal niet last van, nou ja, helemaal???
In de stap niet en in de draf niet, behalve in de galop.
In de galop spoor ik veel makkelijker aan met mijn linkerbeen dan met mijn rechterbeen, met mijn rechterbeen doe ik niks en ik heb het gevoel dat er iets mis is met mijn rechterbeen?
Maar ik kan niks vinden, kunnen jullie me misschien helpen?
Bij voorbaat Dank.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 18:52

Het is inderdaad mogelijk dat je ene been langer is dan het andere. Mijn vader zijn ene been is zelfs 2,8 cm langer dan het andere!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 19:07

Rijd je altijd op hetzelfde paardje? Het kan zijn dat ie extreem veel met de achterhand zakt of juist opgooit ofzo.
Stap en draf zijn gangen waarbij elke stap hetzelfde is, op welke hand je ook rijd. Een paard is dan recht gericht.
In galop is dat niet zo. Dan is een paard altijd een beetje krom. Misschien dat het daar aan ligt.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:12

Het kan best hoor, dat je ene been langer is dan het andere. Ik heb het zelf ook, in zo'n mate dat m'n rug scheef groeide en wervels bekneld raakten. Nu heb ik steunzolen waarvan de 1 dikker is dan de ander, en dat helpt wel aardig.

Noell
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:57

Is mogelijk mijn linker been is 1,5 zm korter dan mijn rechter maar dat kon ook komen doorm ijn ongeluk! Of... wissel je beugels wel regelmatig om, linker beugelriem aan de rechterkant en anders om. Je linker rekt uit omdat je links opstijgt en dus gewicht op links krijgt!, door ze regelmatig om te wisselen blijven ze gelijk!!!

Noell
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:58

trouwens, trek jij je been misschien op???? zonder dat je het merkt????

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 07:07

Ook in mijn benen zit verschil. Door een ongeluk is mijn linkerbeen nu 2 cm korter dan mijn rechter. Erg vervelend wat betreft beugelriemen, aangezien er geen tussenweg is.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 08:17

Hoi
Het kan ook zijn dat je heup stijf is aan die ene kant waardoor je hem minder gebruikt.
Kim

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 09:43

Ik rijd op manegepaarden en iedere keer weer verschillend, dus het kan niet aan de paarden liggen, maar in ieder geval bedankt.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:02

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 11:54

Daar heb ik wel s last van vlak na t opstijgen en dan ff stappen maar later gaat t weer weg Scheve mond\

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:56

het kan ook zijn dat je scheef zit
Ik heb zelf ook dat probleem, nu hangen mijn beugels altijd wel gelijk maar toch zit ik om een of andere reden niet recht op mijn paard.
Terwijl ik wel beide zitbeen knobbels voel. Verward

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:04

Ik heb precies hetzelfde gevoel.
Maar mijn beugels zijn wel gelijk.

Het kan inderdaad zijn dat je scheef zit, dat doe ik ook.
Ik draai mijn buitenheup naar achteren (heel ingewikkeld uitleggen Verward ) en daardoor voelt het alsof mijn beugels ongelijk zijn.

In werkelijkheid zit ik zelf gewoon scheef!
Een gouden tip van mij: rijd af en toe eens zonder beugels. Je zult merken dat je dan rechter gaat zitten. Het helpt echt!!!!
Succes ermee!
_________________
**Alles is rond! Nog maar 4 weekjes en dan staat Ameretto EINDELIJK op pensionstalling**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lautje op 2001-09-03 14:06 ]</font>

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:30

ja.. ik heb dat ook ik heb ook ongelijke benen ik zit echt altijd maar dan ook altijd 2 gaatjes ongelijk!
echt vaag
vorige keer ging me vriendin ze gelijk maken en toen zat ik echt voor me gevoel heeeel erg ongelijk terwijl ze in de spiegel toch echt gelijk hingen!!
maar voor mijn benen zaten ze echt ongelijk dat zag je ook aan me knieen de ene veel hoger dsan de andere dus het kan kloppen dat je benen gewoon een beetje ongelijk zijn

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 19:24

weet je waar het ook aan kan liggen je hoort om de zoveel tijd de beugels om te wisselen omdat je links opstapt en daardoor de beugel meer uitrekt dan de rechter!
en verschillende lengte benen is heel normaal hoor heb het zelf ook net als de rest van de vrouwen in de fam!! *LOL*