aan de teugel rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 14:21

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier (sommigen kennen me al).
Ik ben Kim, ik kom uit Amsterdam en heb 2 vzpony's, een shettie en een welsh.
Ik wil proberen de welsh aan de teugel te rijden.
Ik heb op de manege gehoord hoe het moet en doe het precies zo maar het lukt me nooit op de manege. Alleen bij heel makkelijke pony's lukt het.
Bij mijn verzorgpony is het nog wat moeilijker want ze is supersloom en zet het bit vast.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen zo dat het wel lukt? Ik denk niet dat ik haar beter voorwaarts kan krijgen want ze is heel sloom en koppig.

Groetjes,
Kim


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:22

Ze moet eerst beter voorwaarst zijn, anders krijg je haar niet aan de teugel. En als je haar dan toch aan de teugel krijgt, gaat ze nog langzamer lopen.

Dus zorg er eerst voor dat ze goed voorwaarts is, goed op je been reageert, dan kan ej pas verder


Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 14:30

Hoi Shaienne,

Dank je voor je reactie. Het meisje waarvan mijn verzorgpony is kan haar wel aan de teugel rijden, terwijl ze niet echt voorwaarts is. Als ik haar elke keer een tik geef loopt ze wel hard genoeg, maar het gaat niet van harte.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:35

Je moet het vooral met je benen doen. Door benen te geven en je hand gesloten te houden (weerstandbiedende hand) moet hij aan teugel gaan lopen. Maar als hij al niet reageert op je benen, kan je hem ook niet aan de teugel rijden.

Er zijn mensen hier op Bokt die dat veel beter kunnen uitleggen, dus ik laat het aan hun over Schijnheilig

Als je nog een bericht over rijden wil plaatsen, kun je dat het beste bij Rijtechnische Problemen doen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:36

Er zijn al tig berichten over dit onderwerp. Als je nou eerst eens bij rijtechnische problemen leest. Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:37

Alles wat je aan de voorkant vraagt met je handen, moet je eerst met je benen voorwaarts kunnen rijden. Anders moet je pony eerst beter voor het been worden voor je kan vragen aan de voorkant.
Maar het is onwijs moeilijk of niet te doen om dat via internet GOED aan te leren.
Je kan je paard niet "effe aan de teugel rijden" wel ff "in de krul TREKKEN" maar da's niet de goeie manier.
Ik zou zeggen zoek iemand (instructeur) die je erbij kan helpen.
Succes!

:evaw:

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 14:37

Sorry hoor

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 14:38

Het is mijn verzorgpony dus een instructeur vinden gaat een beetje moeilijk. Het meisje waarvan hij is probeert me wel te helpen.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 16:02

Waarom is het moeilijker om ene instructeur te vinden als het niet je eigen pony is?? Verward Dat snap ik echt niet hoor, als je een bak ofzo hebt zijn er vast wel instructeurs die naar jou toe willen komen, en anders kan je in overleg met de eigenaar toch altijd daar naartoe??Ik ga je geen advies geven }> want ik heb het er zelf al moeilijk genoeg mee, maar kan wel zeggen dat je pony toch echt voorwaarts zal moeten zijn, dat moet je misschien wel heel lang aan werken voordat het zover is, maar dan pas kun je hem echt ana de teugel rijden. Dat komt nl van achteren, wat dat meisje doet klinkt meer alsof ze hem in de krult trekt..Heb geduld, ga niet een halfuur aan een stuk door op hetzelfde focussen, afwisseling is heel belangrijk en verwacht ook niet te veel.als je het goed doet hoeft die pony heus niet meteen aan de teugel te zijn, begin gewoon met naar beneden rijden.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 18:24

Het lijkt er ook hier weer op dat "aan de teugel" het doel op zich is.
Het doel is ontspanning, over de rug lopen, het onder de massa plaatsen van de achterbenen en het gevolg hiervan is dat je paardje aan de teugel komt.
Ik vind het jammer dat iedereen zijn paard aan de teugel wil laten lopen zonder dat ze eigenlijk weten wat dat inhoudt.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 19:18

Dat heb ik al zo vaak gehoord. Maar hoe kan ik dan voelen dat zijn achterbenen eronder komen? En hoe kan ik dat dan bereiken?

Noell
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 19:46

Ik denk dat je beter een deskundige, instrukteur iod om hulp kan vragen!!! wij kunnen wel allemaal reactie gaan geven maar ieder paard heeft een andere manier van aan de teugel rijden, tenminste dat is mijn ervaring ik kan wel zeggen maak opoudingen (links en rechts omste beurt) en drijf goed bij, zonder dat hij harder gaat! zodra hij het bit loslaat er mee gaat spelen is hij ontspannen, jij moet dan je han dook ontspannen! maar dit is algemeen ieder paard is anders!!!!! bij de een moet je strenger zijn dan bij de ander! het verstandigste voor jouwe en je pony is een priveles met die pony te nemen!! goed voor beide!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers