herkennen paarden elkaar na 10 jaar ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

herkennen paarden elkaar na 10 jaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 19:28

Ik krijg een logeetje! mijn oude pony van vroeger. Het is een lang verhaal maar het komt er op neer dat we destijds "geruild" hebben met een andere pony in de ponyclub (ivm te groot worden) en ondanks dat wij die mensen bleven vertellen dat we haar terug wilde als hun dochter er uitgegroeid was, hebben ze haar toch verkocht: aan een handelaar Boos! Na jarenlang vergeefs gezocht te hebben heeft uiteindelijk de " nieuwe" eigenaar MIJ gevonden *LOL* Sindsdien, komt ze logeren als die mensen met vakantie zijn. Ik heb zelf stallen en wei, maar het was altijd handiger (tot nu toe) dat ze naar mijn ouders ging. Maar nu dus, na ruim 10 jaar komt ze weer bij haar oude maatjes te staan.
Ik ben benieuwd of paarden elkaar nog herkennen na al die tijd, wat denken jullie ???


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:35

Nou ik denk het wel.Vorige maand kwam er bij ons op de wei een merrie die had er al eerder gestaan.Maar die was altijd heel close met een ander paard bij ons op de wei weet niet precies hoe lang ze is weggeweest maar wel een aantal jaar.En die twee stonden weer bijelkaar.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:38

Ja volgens mij weten ze dat nog wel ja.....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:42

jazeker, een paard is als zekere zin net als een hond (of ander dier) ze vergeten niets.. ik heb een new forest gereden en elk jaar weer kwam zijn vroegere maatje een paar weken logeren. zodra die uit de trailer werdt geladen was het meteen al feest, en als ie dan weer weg ging.. nou dan moest je mijn verzorgpony horen! maar elk jaar weer.. ze vergat het nooit. nou is 1 en 10 jaar wel een verschil, maar heb van meerdere gehoord dat paarden zoiets nooit vergeten. Haha!

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:51

ja, ze hebben een goed geheugen, kijk maar eens naar een nare gebeurtenis.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:55

Ja zekers, het is misschien even onwennig maar ze zullen weer snel als vanouds bij elkaar staan. Candor had vroeger altijd een shetlander als maatje, nu, jaren later, is hij nog steeds verknocht aan die kleintjes!

Storm in mijn profiel!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:55

Ja zekers, het is misschien even onwennig maar ze zullen weer snel als vanouds bij elkaar staan. Candor had vroeger altijd een shetlander als maatje, nu, jaren later, is hij nog steeds verknocht aan die kleintjes!

Storm in mijn profiel!

Tessala

Berichten: 24
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:44

Ik denk dat het net zo verschild als bij verschllende mensen

Ik wou dat mensen meer op beestjes leken!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 02:15

dola schreef:
Nou ik denk het wel.Vorige maand kwam er bij ons op de wei een merrie die had er al eerder gestaan.Maar die was altijd heel close met een ander paard bij ons op de wei weet niet precies hoe lang ze is weggeweest maar wel een aantal jaar.En die twee stonden weer bijelkaar.


bud is geloof ik een ruin Haha! of ik moet het nog ff nakijken Schijnheilig

Dag lieve mama...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:11

Dat is leuk zeg. Op ons vakantie adres stond een concurrent van de renbaan van Maaraak. Maaraak won overigens dus dat scheelt maar toch. Heb overigens de koersband gezien. Gemengde gevoelens. Raak was niet blij daar maar ja, hij geeft zich niet gewonnen. Had ie dat nou maar wel gedaan, was het een stuk fijner voor 'm geweest.

'Paint' it 'Black'

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:46

Ik heb er wel eens over nagedacht, maar ben er niet zo zeker van of dat echt zo is...
Het zou toch anders ook geen zin hebben om veulens van de moeder te scheiden Verward !! (vooral niet als je van plan bent om dat veulen te houden !!)
Afgelopen Dec. ging de grote liefde van mijn Dikke ruim een maand weg om bereden te worden. De paarden klitte altijd vreselijk aan elkaar !
Toen zij na 5 weken terug kwam, en weer naast Dikke in de box gezet werd, hadden ze allebei zoiets van "uhhh... ken ik jou ??" Tussen de boxen van die 2, zit geen hek ofzo (alleen dus een muurtje tot borst-hoogte). Normaal gesproken hangen ze altijd met hun koppies op elkaars rug Lovers , maar ze hebben elkaar toen echt de hele avond lopen aanstaren!
Toen we ze de volgende ochtend samen weer op de paddock zetten, was het wel weer raak: Lovers . Sinds die scheiding, heb ik wel het gevoel dat ze nóg meer aan elkaar hangen dan voorheen...
Hmmm... ik heb er gewoon een beetje gemengde gedachtes over Clown !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Tessala

Berichten: 24
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:29

De reden dat je een veulen van de moeder scheid is er voor te zorgen dat het ophoud met drinken bij de merrie

Schijnheilig

Ik wou dat mensen meer op beestjes leken!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:30

kweet het ook niet hoor, 10 jaar is wel ERG lang geleden..........

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:56

Ik denk het ook wel hoor.
In heb beging is het mischien wat gesnuffel enzo en dan krijgen ze een flasback en omhelsen elkaar! Tong uitsteken

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:59

hi De oude eigenaar van Mango kwam na een jaar ook kijken en toen herkende hij haar absoluut maar dat was nog maar een jaar.

Ik denk dat een paard je stem herkent en misschien bij een ander paard de geur ofzo..?? maar 10 jaar is wel heel erg lang!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:08

hoi,
ja !!!!
gr,sas.

ALOHAAAAAA......From Hoenderloulou....

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:33

Nicolien was vroeger van de mensen waar ze nu ook weer staat. Ze is daar 8 jaar weg geweest maar het lijkt er sterk op dat ze in ieder geval haar eigen dochter wel degelijk nog kent.

Ze heeft daar een veulen gehad en die staat er nu nog steeds. Toen ze na 8 jaar daar terug kwam, ging ze echt uit haar dak. Lovers En ze is nu echt onafscheidelijk van haar dochter. Vooral de moeder is gek op haar dochter. Andersom lijkt het wel alsof de dochter soms denkt 'ik vind jou ook heel lief hoor, maar wat moet je toch van me'

Ik denk dus zeker dat paarden elkaar herkennen, ook na zoveel jaar.

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:56

Toen ik met mn pony op een wedstrijd was en daar mn oude pony zag (waarmee ze altijd samen stond!!!) herkende ze elkaar totaal niet (ong. 2,5 jaar uit elkaar geweest)... Maar mn pony heeft wel atijd erg lang 'gezocht' naar die oude pony... iedere keer als er een shetje langs kwam wou ze er heen... Maar ik weet dus niet of ze elkaar herkennen, misschien wel als het het terrein is waar ze altijd stonden??? Verward

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 18:28

Ik wordt nu wel heel erg nieuwsgierig! Dat Welsje dat komt logeren is nu ongeveer 25 jaar oud, die reus van mij heb ik als veulen gekocht en Disje (welsje) nam hem gelijk onder haar vleugels, produceerde zelfs melk. Die grote is dus echt met haar opgegroeid. Ik laat het jullie iig wel weten over 1 1/2 week !!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:50

Mijn paard en het paard van mijn vriendin waren helemaal verknocht aan elkaar. Ze wilden niet zonder elkaar naar buiten ed, en het paard van mijn vriendin is zelfs een keer in de sloot gesprongen in een poging die van mij te volgen. Hier voor had dat paardje nauwelijks (goede) contacten met ander paarden. Een jaar terug is het paard van mijn vriendin verhuisd naar een ander stal, nu, een jaar later, ben ik haar achterna gegaan. De merrie van mijn vriendin, die het op die stal plotseling met alle paarden goed kan vinden, moet nikst meer weten van de Mijne. STerker nog, ze stelt zich vreselijk dominant op, en laat de mijne alle hoeken van het weiland zien. Dus....ik heb geen idee of ze elkaar zullen herkennen Verward

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:09

ik denk eerlijkgezegd van niet. paarden bij ons die even weg gaan en terugkomen herkennen zelfs de stal niet. laat staan vroegere maatjes van hen. en de tijd dat ze weg zijn is max. een jaar. nog niet toe zelfs.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 02:06

mijn oude pony kwam bij een oud maatje van hem te staan ze hebben een kwartier bij elkaar gestaan toen moest ik er tussen springen
want ze vlogen elkaar letterlijk aan
mijn oude pony had toen een wond op zijn achterbeen
die gehecht moest worden
en die waren 2 jaar uit elkaar geweest
ik zou het dus eigenlijk niet weten

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:59

maar herkennen paarden dan ook hun oude baas?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:45

reddytobias schreef:
maar herkennen paarden dan ook hun oude baas?


In de penny na 20 jaar nog wel!!! *LOL* Tong uitsteken

Mooneye

Berichten: 70
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:58

Binnenkort weet ik het; eind augustus ga ik samen met m'n Arabje logeren bij de eigenaresse van mijn Arabjes mammie. Mijn Arabje is het laatste veulen dat ze gehad heeft en ze hebben elkaar dan 7,5 jaar niet gezien. Ben zooooo benieuwd! Ik denk zelf dat ze elkaar wel zullen herkennen, 't is toch moeder en kind.

LUNA 16 april 1996 - 16 mei 2006
Dag ponijtje lieve meis, till we meet again.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, boemel, Clmr, F_inley, Flubberboot, Goldwynn, Joanne_, Lientje_83, meniekske, Nickolay, Plus_en_Min, Rainer, roosjenat, Suor, xSabineW, YandexBot en 111 bezoekers