heb net de infolijn gesproken en paarden kunnen WEL worden g

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:46

de situatie wordt ter plekke beoordeelt als er in de omgeving mkz uitbreekt en het kan dus wel zo zijn dat paarden dan geruimd moeten worden. Vandaar ook dat je geen maneges mag bezoeken dus als je om je paard geeftDOE dat dan ook niet. Iedereen veel sterkte. deze regels gelden tot zaterdag 19.15 uur en dan worden nieuwe regels bekend

Voorzitster AFM


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:53

Net de infolijn gebeld geldt maar tot zaterdag 11.00 's ochtends.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:54

Weet je dit zeker dat ze paarden ook kunnen ruimen??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:56

dit geld in ieder geval tot zaterdag 19.15 uur en misschien ook daarna. wordt morgen bekend ze konden mij niet geruststellen dat mijn paarden in geen geval geruimd zouden worden

Voorzitster AFM

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:12

Zo te horen geeft de infolijn ook lekkere duidelijke informatie. Puck zeg 19.15 uur en Jura 11.00 uur. Niet te geloven toch. Wat heb je aan een infolijn als ze zelf niet weten wat ze moeten zeggen.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:16

ja volgens de stal eigenaresse kunnen paarden idd echt geruimd worden, het ligt volledig aan de situatie, maar het kan niet uitgesloten worden

_________________
* Let your senses guide you *

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-03-23 15:22 ]</font>

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:20

heb net de boer gebeld waar ik sta en die zei het ook dat er een grote kans bestaat dat ze de paarden ruimen. zit nu dus helemaal in de stress want volgens hem zit de mkz nog maar op 1,5 km van hem af. gister zijn er bij hun in de buurt ook al dieren geruimd. maar het word nog niet op het nieuws gezegd wat hij dus errug zwak vand. het loopt nu gewoon compleet uit de hand.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:26

jep bij ons dus ook de merrie's gaan uit de koeineschuur waar de veulenboxen zijn we gaan kijken of we noodstallen kunnen bouwen en anders gaan er vast paarden dag en nacht naar buiten in het land aan het erf.
of we gaan van de stallen van lodewijk en die van anouk stands maken en dan wat paareden omgooien maar het is echt bagger gewoon

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:29

ooooooh wat vreselijk. Ik wordt hier echt ziek van.
Iedereen heel veel sterkte!


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:29

kim, het komt steeds dichter bij. frank heeft het nog niet (is vanochtend nog weer gecontroleerd). hij zit ook helemaal in de stres. doet helemaal niets, is er met de kop niet bij (heel logisch) ik weet het nou ook niet meer. ben zo bang dat quinto afgemaakt moet worden.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:32

ja ik snap het wij zitten ook heel erg in de stress komt het bij frank... dan is het zo dichtbij....
vanmorgen een tijd met frans en mieke om de keukentafel gezeten en Frans wou eerst niet de pensiongasten buiten het bedrijf houden nu wel heb net de hele telefoonlijst afgebeld om iedereen te vertellen dat ze niet meer op stal mochten komen.. moeilijk hoor en dan nog doen mensen moeilijk! dus dan voel ik me helemaal rot.
arme arme boeren en arme dieren

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:37

nog anderhalve kliometer en dan is het bij frank. kan het er thuis niet eens over hebben mijn pa zei dat ik maar ergens anders moest gaan zeuren erover maar hier moest ik mijn bek houden. gelukkig is het vrijdag dus hoef ik ook niet meer naar mijn werk.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:39

Huh??? Verward Wat een rotreactie...!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:42

Anders kom je maar langs hoor.
Wij hebben het nergens anders meer over was net in de supermarkt en er kwam iemand met een karretje melk aanlopen die riep door de winkel er is melk echt als een zwerm bijen kwam de mensen erop af rennen en graaiden alles weg heb nog nooit zoiets gezien had echt zoiets van ja hoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:43

Tuurlijk wij zitten allemaal met de vraag wat als ..... en de paarden dan. Gisteren hebben we 3 keer de infolijn gebeld en 3 keer konden ze ons vertellen dat paarden absoluut niet worden afgemaakt.
Dit geldt ook voor honden en katten. Zie ook minlnv.nl
Hier staat letterlijk


Vraag: Welke dieren worden vernietigd bij een ruiming vanwege MKZ?


Het gaat dan om de MKZ-gevoelige dieren, zoals runderen,
varkens, schapen en geiten. Paarden, honden en katten worden
niet geruimd.

Vreemde berichtgeving komt er uit die infolijnen. Ik denk dat we ons moeten (vast)houden aan de regelgeving en berichtgeving van het ministerie van Lnv

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:45

ja he, maar ach, ze waren het toch al niet mee eens toen ik quinto kocht. dus als ie nu afgemaakt word zijn ze alleen maar blij. ik hoop toch echt niet dat ze afgemaakt moeten worden bij ons als het onze koeien treft. er moeten er 13 veulenen.
heb trouwens nog van mijn baas een raar verhaal gehoord. op een bedrijf dat geruimd werd moest een koe kalveren. hebben ze er anderhalf uur over gepraat of ze die koe nu meteen dood zouden schieten of dat ze eerst het kalf lieten komen en ze dan allebei dood schoten. echt belachelijk toch?

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:52

tja er klopt geen reet van echt waar.
1 van onze kalfjes ging dinsdag dood helaas een infectie niet iets ernstig voor de rest van het bedrijf en die werd gewoon opgehaald ja je kan 'm niet weg laten rotten en aan de andere kant die wagen die 'm ophaalde kan die niet iets mee brengen... tja tot een maand incubatietijd zei de boer vanmorgen misschien zijn onze beesten al ziek.....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:00

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

-

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:02

quinto staat in hetzelfde gebouw als de koeien en de rest van de paarden ook. (op 3 na) ze moeten ook in de stal blijven, mogen helemaal niet meer los in de bak.
bbbrrr ik moet er niet aan denken. ze hebben ook echt behoorlijk wat koeien en ook een stuk of 15 kalfjes.
_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-03-23 16:05 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:05

onze veulenstallen zijn in het gebouw van de koeien de rest staat allemaal in de paardenstallen.
er staan nu 2 merrie's in de veulenstallen de boer maakte er ook nog een geintje over ach zetten we de merrie's in jouw stal en in die van de hengst aan zo'n ruin heb je toch niets en die hengst hebben we toch al een veulen van maar de merrie's zijn zonde...
ik heb m'n tong maar uitgestoken. het is echt zo oliebol...
de eitjes zitten nu ook opgesloten etc. pffff wat een nachtmerrie

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 20:20

Hoe kan dat nu? Op de site van min. lnv staat dat paarden, honden en katten niet worden geruimd. Dat staat daar zwart op wit en dat geloof ik meer dan de een of ander Miep of KLaas aan de telefoon.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 22:00

ja. helemaal mee eens. ik geloof er niks van dat ze ook worden afgemaakt.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 08:35

je kan ook niet zeggen dat ze 'afgemaakt WORDEN' er is een kans dat ook andere dieren afgemaakt zullen worden, maar dat word terplekke beoordeeld naar de situatie, ik denk dus dat als je op een manege staat waar alleen paarden staan dat je je geenzorgen hoeft te maken, maart als je nou bij een boer ofzo staat, dat veranderd de boel, maar volgens mij is de kans minimaal

"Some memories are best forgotten"

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:35

Sorry, ik moet mijn woorden herroepen. Het kan dus echt gebeuren dat paarden ook worden afgemaakt. Ondanks wat er op de sit van het ministerie staat. Onze buren hebben de paarden snel elders ondergebracht.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Er zijn paarden geruimd die in dezelfde ligboxen stal stonden als de koeien. Bij een ruiming wordt alles gedesinfecteerd en mag je 3 weken de stal niet betreden. De paarden moeten dus uit de stal. Maar waar naar toe? Nergens dus... want je mag ze niet vervoeren omdat ze het virus over kunnen dragen. Het enige wat erop zit is ruimen. Helaas... Dit verhaal heb ik van mijn buurman (veehouder) die het RVV heeft gebeld naar aanleiding van een reportage van TV Gelderland waarin gezegd werd dat ook de paarden geruimd werden. Geen prettig bericht voor een heleboel van jullie.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:51

die van mij staat dus op stal waar geen koeien staan maar nog geen 100mtr staan er wel koeien kan die van mij dan wel of niet afgemaakt worden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, alweerkwijt, Black_Moon, charootje, ComscoreBot, Ik_is_Ik, Laura82, Mariett, Muronia, Regenpier, Remembrance, rien10, shaddy82, xBeauuu, xPabloBokt, xPearl, YvonneV en 56 bezoekers