Wat een ramp: Flame en de hoefsmid, 3 x nikzz :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Wat een ramp: Flame en de hoefsmid, 3 x nikzz :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 15:11

VAndaag kwam de hoefsmid.
IK liep met Flame naar hem toe en het ging nog goed.
Totdat hij hij aanraakte en ze ging de lucht in..
Ik had een halstertouw om dr neus gedaan, maar kon dr nie houden.
Toen deed hij een praam om en ging ze te keer niet normaal.
Na een tijd hebben te lopen kloten, stond ze netjes stil..
Hij wou haar been optillen en hup, ze spronk op mij, ik viel half op de grond.
Hij gaf haar een schop en ze bleef weer staan. Knipoog

Flame trapte gewoon opzettelijk, bang was ze niet, viel me op..
De hoefsmid schelden joh, en ouwehoeren dat ie geen voetjes gefet enzo.
Bij mij doet ze dat gewoon..

Na 10 min lukte het om 1 hoef te doen, met veel pijn en moeite.
Flame sprong weer mn kant op en ik kreeg een hoef tegen mn schouder Frusty
De hoefsmid werd erg pissed en gaf flame een hele harde stoot op dr mond, hup een tand eruit Lips are sealed
Toen hij haar achterbeen optilde haalde Flame ongelovelijk hard uit, dat de hoefsmid nog bozer werd,

Hij Zei: ik kap er mee, met dat beest is niks te beginnen, ben bang dat ik strax in het ziekenhuis komt te liggen want dit beest is levens gevaarlijk.
ondertussen had ik de praam enzo af gedaan en liep een stukje met Flame..
Hij zei: hoe krijg je het voor elkaar met zo'n beest, levensgevaarlijk issie en ik had m een spuitje gegeven, het wordt je dood zei ie Gaaaap Verward

Hij was dus boos weg gegaan en ik hoefde niks te betalen Schijnheilig *LOL*

We hebben ene nieuwe afspraak gemaakt en de dierensrts komt ook om Flame een spuitje te geven dattie haar normaal kan bekappen.

WAnt het grote probleem is nu dat Flame kreupel loopt omdat ze ongelijk loopt, haar linker hoef is lang en haar rechter een stuk korter

Dus nu kan ik nog niet beginnen met inrijden voorlopig, moet 3 weken wachten voordat ie weer komt Gaaaap

Terug van weggeweest


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:12

jeetje,ik las:

wij hebben een nieuwe afspraak gemaakt...

dus je pakt weer dezelfde hoefsmid die je paard zo heeft liggen toetakelen?....

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 15:17

Een andere hoefsmid lukt het ook niet, ze wordt gewoon gevaarlijk..
IK zat 3 kleuren te poepen toen ze op me stijgerde, heb haar nog nooit zien stijgeren..
Ik laat de DA Flame een prik geven, het moet maar..
Heb al een andere hoefsmid gebeld, maar ze zitten allemaal vol of hebben al vakantie genomen.
IK heb liever dat Flame een x goed wordt bekapt, dan dat een hoefsmid zo zit te kloten en dat er strax egt een keer wat gebeurd.
Dan heb ik een probleem, strax schopt Flame een hoefsmid zo hard.. Ben ik wel bang voor.

Ik dacht dat Flame gewoon bang was, nou echt niet ze probeerde me gewoon uit, ze zat echt met opzet te trappen, te bijten en ging helemaal door het lint.

Terug van weggeweest

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:19

ja als je echt je best heb gedaan en echt niets anders vind dan moet het maar.
wel suc6 dan!
hoe gata het eigenlijk verder met flame?en vind je ex het nou goed dat je haar houd?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 15:24

Van mn ex hoor ik niks meer, ik zie hem wel vaak, dan zegt ie alleen hallo ofzo.
Zijn vader is pas overleden en ik ga me niet druk meer maken dat ie Flame terug wil, ik dnek het zelf niet..
Maar toch kijk ik wel uit..
Verder gaat het goed, ik longeer met zadel enzo dat gaat heel goed allemaal

Terug van weggeweest

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:27

oke,wel fijn voor je dat alles weer goed en en dat je natuurlijk flame weer terug heb.
plaats je snel weer foto's?
ben benieuwd Lachen
suc6 verder en ook met het inrijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 15:45

foto's staan er nu Knipoog krijg ze alleen niet kleiner, kijk bij ITP

Terug van weggeweest


Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:47

Hey!

K ken ook n goeie hoefsmid, die zo'n beetje door t hele land werkt. Pascal Ebell. Voor zn tel moet je maar ff pben als j t wil hebben. Als je zegt dat t n noodgeval is komt ie denk ik wel. Nog wat van v zomeren gehoord? Heb je nog foto's? Die k nog niet gezien heb?

XXX

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:50

Fleur maakt er bij de ene hoefsmid een heel drama van, bij de ander tilt ze keurig een voor een haar hoefje op.

Ik zou dus even verder zoeken als ze bij jou gewoon braaf is.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 15:55

Moosje schreef:
Hey!

K ken ook n goeie hoefsmid, die zo'n beetje door t hele land werkt. Pascal Ebell. Voor zn tel moet je maar ff pben als j t wil hebben. Als je zegt dat t n noodgeval is komt ie denk ik wel. Nog wat van v zomeren gehoord? Heb je nog foto's? Die k nog niet gezien heb?

XXX


hey moos, foto's staan bij ITP
En heb niks meer van haar gehoord, jij wel?

Terug van weggeweest

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:04

nee k ook niet. Zelfs Henk heeft niks gehoord na die rechtzaak die ze hadden over Pablo. K zeg wel iedere keer dat hij hun moet bellen maar dat ziet ie ook niet zitten. Ik bel ze ook niet! Maar goed, de politie doet niks en staat aan hun kant. Ze hebben m dus gewoon verkocht met papieren. Die papieren zaten namelijk altijd allemaal in een koffertje met n cijferslot. En die mensen die m gestolen zouden hebben zijn nooit bij hun thuis geweest. Vertel me maaar is hoe het allemaal kan dan. Heeft iemand nog ideen hoe we dit aan moeten pakken?

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:05

nee k ook niet. Zelfs Henk heeft niks gehoord na die rechtzaak die ze hadden over Pablo. K zeg wel iedere keer dat hij hun moet bellen maar dat ziet ie ook niet zitten. Ik bel ze ook niet! Maar goed, de politie doet niks en staat aan hun kant. Ze hebben m dus gewoon verkocht met papieren. Die papieren zaten namelijk altijd allemaal in een koffertje met n cijferslot. En die mensen die m gestolen zouden hebben zijn nooit bij hun thuis geweest. Vertel me maaar is hoe het allemaal kan dan. Heeft iemand nog ideen hoe we dit aan moeten pakken?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 16:09

ik heb geen idee, het is zwaar poedersuiker allemaal Boos!

Terug van weggeweest

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:17

Naomi schreef:
De hoefsmid werd erg pissed en gaf flame een hele harde stoot op dr mond, hup een tand eruit Lips are sealed


Dat moet een flinke stoot geweest zijn dan????
Hoe ging het voorheen bij de hoefsmid eigenlijk?

Mijn paard is ook zo lastig bij de smid.
Met Kiara gaat het steeds beter, maar nog niet zoals ik (en de hoefsmid)zou wensen. Ik geef haar elke keer wat Sedalin, dan is het nog hanteerbaar. Ik bouw het wel af, en zoals ik al zei, het gaat steeds iets beter.

Veel succes met Flame!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:40

Volgens mij ging ik op zoek naar een hoefsmid die wat paardvriendelijker was die ze wel zou leren vertrouwen. hoefsmeden genoeg in nederland.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:45

batje schreef:
Fleur maakt er bij de ene hoefsmid een heel drama van, bij de ander tilt ze keurig een voor een haar hoefje op.

Ik zou dus even verder zoeken als ze bij jou gewoon braaf is.


Dat hadden wij dus ook met een paard van ons.

Nu hebben we een andere hoefsmid en die kan er zonder problemen mee overweg!!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:01

Kan je niet een smid vinden die ietsje geduldiger is, ik geloof niet dat dit probleem word opgelost met slaan, zo zal ze alleen maar vervelender worden omdat ze denkt dat pijn en de hoefsmid samen gaat.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 17:19

neeh deze hoefsmid was heel erg geduldig..
maar hij had andere afspraken..
het is bij elke hoefsmid en elke keer hetzelfde..
Flame haalt gewoon uit en wordt woest en ik heb haar dan niet meer onder controle, dit zijn momenten dat ze me uitprobeerd

Terug van weggeweest

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:05

jij laat je hoefsmit je paard een tand eruit slaan??:?:? sorry hoor maar ik was die vent aangevallen!!!!

Your stairway lies on the whispering wind

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 20:17

babyboo schreef:
jij laat je hoefsmit je paard een tand eruit slaan??:?:? sorry hoor maar ik was die vent aangevallen!!!!


zag ik later pas toen hij weg was en ik zag dat ze bloedde

Terug van weggeweest

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:18

ow...maar tog ik zou een andere hoefsmit bellen misschien maakt het verschil ...

Your stairway lies on the whispering wind

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 20:26

ja maar die zijn er voorlopig niet, alles zit vol en bij elke hoefsmid is het een ramp..
Dus ze krijgt gewoon een verdoving

Terug van weggeweest

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:26

Ik zou deze vent met geld toe mijn paard niet aan laten raken zeg...wat een ongelooflijke mongool Boos! heeft hij dat paard even mooi een extra bevestiging gegeven dat de hoefsmid eng is... *zucht* Ik zou toch echt een ander bellen... sterker nog, ik zou nog liever een ander het 5 voudige betalen als dat zou betekenen dat zo'n idioot niet meer aan mijn paard kwam... mijn hoefsmid heeft godzijdank grenzeloos geduld met paarden... en komt ook van ver naar ons toe... wie weet komt hij ook wel bij jou in de buurt of weet hij iig een betere hoefsmid... je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou deze man niet meer laten komen...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:26

Naomi schreef:
Hij gaf haar een schop en ze bleef weer staan. Knipoog

De hoefsmid schelden joh, en ouwehoeren dat ie geen voetjes gefet enzo.
Bij mij doet ze dat gewoon..

De hoefsmid werd erg pissed en gaf flame een hele harde stoot op dr mond, hup een tand eruit Lips are sealed


Dus eerst geeft de smid haar een schop, loopt te schelden en slaat haar dan een tand uit de mond???(wat ik overigens erg knap vind) En je laat hem over 3 weken weer komen???
Spuitje of geen spuitje van de VA maar deze smid zou niet binnen een straal van 10km bij mijn paarden in de buurt mogen komen!
En dan zeg je nog dat hij wel geduldig was.........sorry maar ik denk dat je toch eens verder moet kijken dat je neus lang is, genoeg hoefsmeden die het geduld er wel voor hebben en er niet eens over denken om je paard een knal te verkopen! Ik zou hels zijn op die vent!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:25

Je vertelt dat je zelf de hoeven van Flame goed kan optillen, heb je het de laatste tijd nog wel eens door een ander laten doen? Misschien is ze door haar avonturen wel heel bang voor mannen geworden, ik kan me niet echt voorstellen, als je, als je alleen met haar bezig bent, ze je niet uit probeert, maar dat speciaal alleen doet als de hoefsmid er is. Misschien is een vrouwelijke hoefsmid een idee, hier in de buurt zit er volgens mij wel eentje, maar dat is voor jou veel te ver. Misschien kan je er bij jou in de buurt wel eentje vinden.
Als jij ze zelf optilt, is dat dan heel kort, of ook wat langer? Bij een hoefsmid moet ze haar been natuurlijk best lang omhoog houden en gebeuren er ook allerlei vreemde dingen aan haar hoeven. Als ze al slechte ervaringen heeft met hoefsmeden, dan is ze misschien al bang als ze zo iemand met gereedschap en beenkappen om aan ziet komen...
Ik denk toch dat ze echt uit angst handelt en niet om jou uit te proberen, dan zou ze dat op alle fronten doen, met longeren, met opzadelen, met uit het weiland halen, met vastzetten, met poetsen, zoveel momenten dat ze je kan uitproberen, buiten bij de hoefsmid....
Ik vind het een goed plan om haar de eerstvolgende keren door de dierenarts wat suf te laten spuiten, maar ik zou toch hemel en aarde bewegen om er een andere hoefsmid, liefst een vrouw bij te halen. En de komende weken eens een man wat meer met haar laten doen en haar hoeven laten optillen en wat kloppen op haar hoeven enzovoorts.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je hebt al zoveel voor haar gedaan, laat dit uiteindelijk ook een goede ervaring voor haar worden!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers