Onbewust aandrijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 11:56

Ik rijd dus op manegepaarden.. En als ik dan aan het rijden ben drijf ik onbewust aan. Mijn istructrice let er ook wel op, maar toch blijft t gebeuren. Hebben jullie misschien tips?

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:31

Ik heb geleerd dat je bij het lichtrijden bij het omhoog komen je hakken naar buiten moet brengen om te voorkomen dat je ongewild constant been geeft.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 12:34

Jah, dat weet ik ook wel en ik probeer het ook. Maar onbewust gaat het toch weer terug. Hoeveel ik er ook op let Frusty

_________________
<font color="white">Jaaa.. Miss Non Bokt Snob!!! En ik wil trouwen met Imatador!!!
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-03 12:34 ]</font>

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 21:10

Grappig, ik drijf juist aan als ik ga zitten!, ik denk inderdaad je tenen goed naar voren laten wijzen, benen vooral lang en ontspannen houden, als je gaat staan. Zonder beugels aan de longe is ook heel goed, laatst heb ik ook zo geoefend omdat ik bij het drijven de neiging heb mijn hakken op te trekken omdat mijn pony soms wat lui voor het been is... Helpt echt, vooral als iemand er steeds op let. Een kwartiertje oefenen is al genoeg!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 21:57

Maar ik kan niet oefenen aan de longe

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 21:15

ik heb het zelfde probleem gehad aangeleerd op mijn 1e paard die was niet erg voorwaarts en moest je constant drijven,errug irri Frusty Boos! ,het is zeker moeilijk af te leren bij mij kwam het weer enigzins goed omdat mijn 2e paard juist heelheet was en als ik steeds langs de buik met mijn voeten ging werd ze nog veel heter dan leer je het vanzelf wel af!hihi